Pegasus vetbesök (ögat)
Så har vi varit hos veterinären idag.
Jag tycker det gick bra!! :)
Han var ingen illerexpert direkt men verkade vara väldigt kunnig på det här med ögon och tyckte mycket om Pez då han var så snäll.
Vi la på en droppe färg i ögat, sköljde och så skulle färgen vara kvar om det var något sår på hornhinnan- vilket det var. Så först och främst ska vi droppa ögondroppar 3 om dagen i 10 dagar för att göra en ny undersökning. Har då den vit/blå färgen i ögat försvunnit så stannar vi med det, men kommer nog göra en ny kontroll i vilket fall.
är ögat fortfarande vit/blått så ska vi sätta in en kortisonbehandling i ögondroppsformat.
Han trodde inte att Pegasus hade ont av ögat. Han har haft denna förändring sedan sensommaren och förmodligen beror den ju från början på något annat än ett sår på hornhinnan. Han kisade inget och viss kisning är det enda som har tytt på besvär av det.
Han gnor inte med tassarna, har svårt att öppna ögat eller att det rinner en massa. Plus att veterinären tyckte att han var väldigt pigg och i fin form för övrigt.
Han palperade buken och kunde inte känna några nya tumörer eller liknande, utan allt kändes jättebra. Inga svullna lymfknutor. Så över lag är jag mycket nöjd! Tror att Skit ska få komma på ett besök där ang sin lukt när Pez ändå ska på återbesök :)
Han tyckte det var bra att jag hade börjat behandla med prednisolon!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Så roligt att höra att det trots allt inte var nån större fara och man blir så stolt när man hör hur "fin" ens iller är. Hoppas hans öga blir bra.

Vad skönt att det inte var något värre med ögat, hoppas han snart blir återställd
Vad roligt att höra att allt gick bra och att de inte var nått värre med ögat.
Jag kan säga att jag känner mig otroligt lättad. Lite svårt dock att få till ögondropparna 3 gånger om dagen :P
Sajtvärd på Iller.ifokus