Tips pa bra iller-bocker pa engelska?
En klasskompis har borjat ga i illertankar och vi har pratat en massa om hur man skoter dem etc. Hon vill dock ha en bok ocksa som hon kan lasa, men jag har verkligen ingen koll alls pa bra bocker! Sa tips pa bra iller-bocker pa engelska mottages tacksamt :)
Aven tips om bocker som absolut inte bor lasas mottages!
// Amanda

Ferret for dummies!! Lättläst och med bra information. Man får väl ta en del med den där berömda nypan salt eftersom det är en amerikansk bok med deras burhållning och sådär men jag tycker den är den bästa "nybörjarboken" jag sett.

Håller med #1# där att Ferret for Dummies är en bra bok för den som klarar av att läsa engelska. Själv håller jag på att översätta en bok som är från en amerikanska författarinnan Marry Field och den heter på engelska The Guide to Owning a Ferret ( eller Guid för att äga en iller som jag kallar den). Avsnitten i denna lilla bok heter Behavior=beteende, Selecting=välja, Toys=leksaker, Health Care=hälsa, General Care, Allmän hälsa, Breeding=avel och Exhibition=utställning. Har övesatt fram till hur man ska välja sin/a iller/rar, så det är en bit kvar då en hel del ord är svåra att översätta som dom får en svensk mening.

Ja, hon ar brittisk, sa spraket ar inga problem.
Vad heter boken som Sarae brukar referera till? Har helt tappat minnet..
// Amanda