Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 957 ggr
Faxlin
0

illern i filmernas värld

Vill ha tips på olika filmer där ni sett att det finns illrar med. Oavsett om det är riktiga filmer eller reklamfilmer. Kanske har ni också ett ungefärligt årtal när filmen gjordes. Vore lite roligt att se om det blivit fler eller färre illrar på den vita duken under senare år.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

*L*
0

prestbyråns reklam hade dom illrar ett tag

AmmiG
0

Nockia-däck har två illrar i en av sina reklamsnuttar. Det är Kajsa och Fylkas Ronda. ;-)

Susan
0

I filmen Willow finns det 2 illrar med.

tessa
0

hmm.. som jag en gång skrev på illersveriges forum så finns det en film med Arnold Schwarzenegger som heter "dagissnuten" - där finns det iller med! =)

Mvh Tessan

*L*
0

just det den gick ju på julafton :)

sofie
0

I "Och så kom polly" är det en iller med.

Faxlin
0

Nyaste Harry Potter är det en iller med i.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

En gammal film som jag tror heter Beastmaster (inte helt hundra på det…) där "huvudrollsmuskelmannen" har två illrar med sig.

Sagan om ringen finns det en iller i en scen =)

Sedan finns det en reklamsnutt på Animal Planet på en vild iller i en håla, syns bara ca 1 sekund…men ändå Flört

Amor vincit omnia

-eM-
0

Robert Gustavsson och illern Göran är väl en klassiker, tycker det finns hur många illrar som helst som heter Göran.

trollet85
0

men illern Göran som Robert Gustavsson har e väl en mink? eller har jag fel?

Faxlin
0

Exakt, illern Göran är ingen iller, det är Minken GÖran. Fast alla tror ju att det är en iller. hihi

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#8 jodå Veronica, filmen heter Beastmaster… det finns till och med illervalpar med i slutet av den. Sedan så ska det tydligen finnas en uppföljare till den filmen (Beastmaster 2) där det också ska finnas ett par illrar med. Men jag har inte sett den så jag är inte säker.

#3 Är det illrar med i Willow? Jag har sett den flera gånger men bevisligen lyckats missa illrarna, låter som en bra ursäkt att se den ännu en gång med andra ord :)

Veronica
0

Fick tips idag av en arbetskamrat att det finns en iller med i filmen The Big Lebrowski (stavning?). Huvudrollsinnehavaren hanmar i ett badkar och hotas med en iller

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Har sökt som en tok efter filmen Beastmaster, men hittar den ingenstans. Gråter
Någon som vet vart man kan få tag i den?

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Jag vet……har precis beställt den…=)))

Amor vincit omnia

leo-
0

Finns en film som heter mars attacks tror jag handlar om marsianer som dödar människorna. i slutet kommer man på att ett visst ljud dödar marsianer. I slutet finns det med en iller som ligger i någons famn och alla är glada

Faxlin
0

Nej men taskmörten Veronica då. Du kan ju inte skriva ut att du vet utan att berätta vart ju.
*morrar lite* hihi

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Okej då….jag ska vara snäll…..=)

http://discshop.se

Amor vincit omnia

nisse
0

vad är willow för sorts film?

Faxlin
0

Vad bra Veronica. hihi
Saknade dig i dag. Letade över hela Willys utan att hotta någon Veronica där. Gråter

Audiatur et altera pars

tessa
0

#19 helt appropå inget som har med film att göra så betyder Willow pilträd på engelska.. och detta namn fick min Herman i Spanien då han bodde på hundhemmet. Finfint namn men liiite för jobbigt för matte att uttala - så det blev Herman istället Räcka ut tungan

Ja,detta är kanske ett helt meningslöst inlägg, men kanske roas någon av det.  

Mvh fröken namnfixerad Flört

Veronica
0

#20 När var du där då? Jag slutade tre idag så du kanske var där efter det?

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Japp, Veronica. Då hade du redan slutat när jag kom dit. *snyft*

Visst är det roligt med namn tessan, det tycker jag med. Vi kanske skulle starta en sådan tråd. Vad de olika namnen betyder. fniss

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

#19 Willow är en äventyr/fantasy, med en hel del komiska inslag :) I alla fall så brukar jag skratta en del i den, fast den har sina allvarliga/sorgsna sidor också. Men den är riktigt bra!!!

Susan
0

#12 Det är möjligt att jag har blandat i hop willow med en annan film var ett tag sen jag så den.

leo-
0

i Bright lights big city med Michael j Fox och Kiefer Sunderland finns det en iller i en väska som biter Fox mer kommer jag inte ihåg

AmmiG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har illerbesök några veckor, så jag har passat på att ta lite bilder.

En nytaget collage på Ronda, som var med i reklamen för Nokiadäck. Den reklamfilms, där älgen talade om ungdomens källa. Rondas kompis Kajsa i reklamen, lever tyvärr inte längre.

med på två av bilderna är Rocco och Quasi

Faxlin
0

Kul att se en kändis på kort. Den reklamen med ungdommens källa är så bra. ;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Gillar oxå den reklamen, tycker den är kul. Inte bara för att det är Ronda.

Madde
0

Puttar upp den här ifall någon mer har något tips där det finns iller med i film eller reklam.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tina-A
0

puttiputt

jusste. läste i en bok om en tjej som var med i.. Ja vad heter det nu, SUCK. David letterman? eller?? Där var hon med sina 2 illrar, men detta var nog runt 80-talet skulle jag tro :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

Fast allt som innehåller illrar är roligt att höra om;-)
Oavsett gammalt eller nytt. ;-)

Audiatur et altera pars

red-devil86
0

Ja just det Ammi! Mina tjejer som var med i nokian däck reklamen "livets källa"!

Faxlin
0

#33: Hur är det. Har du fått hem dina tjejer? Hur kom det sig att de fick vara med i reklamen? Hur gick det till?
Pratade lite med dem i samband med den reklamen och då ville de att jag skulle sända upp mina illrar ensamma till dem. Vilket jag inte gick med på. Hur gjorde du?

Audiatur et altera pars

Madde
0

#34: intressanta frågor du hade åsa. =) Ska bli kul och läsa svaren. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[tiiia]
0

finns det ngn länk till den reklamen eller ngt, vill ju se dina illrar i reklamen :)

leo-
0

här

http://nokian.materials.fi/

Klicka vidare på Marketing materials och sedan på tv-spots

sen är det bara att scrolla ner till valda film

[tiiia]
0

vad söta de var :)

Hansen
0

I Pusur 2 er det ilder medSkrattande