Trazan ligger på Blå stjärnan
Jaha.. Trazan kunde inte kissa morse (11,30) när jag vaknade. Jag vet ju inte hur länge det har varit så, kunde ju ha varit hela natten sen jag la mig i går kväll. Han gnyade när jag klämde på honom så det vart akut ner till gbg.
Väl där så kände de på honom och konstaterade att han måste ha lyckats kissa när vi var i bilen för blåsan kändes inte hård, dessutom hade han fått lite ro och sovit en stund men jag ville iaf att de skulle göra en undersökning så jag fick vänta nån timme på en veterinär.
Trazan sprang på lådan ett antal gånger under tiden så han är ju irriterad och öm så jag beslutade att de får göra en provöppning som vi diskuterade i torsdags. Antagligen görs det på onsdag om han kan kissa ordentligt eller kanske i morgon om de har tid, de var fullbokade och lite till men han kommer att prioriteras eftersom det var samma problem förra lördagen och vi var inne för ultraljud i torsdags.
Jag valde iaf att lämna honom där för observation för jag blir hysterisk om han inte kan kissa igen i natt.
Sara

Tråkigt att höra. Hoppas att allting blir bra!!

Stackare. Jag håller tummarna för att allt gr bra för er.
skickar en massa kramr över nätet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch va tråkigt…men det är nog bra att få reda på vad det är som inte stämmer, så att du slipper gå hemma och oroa dig för honom hela tiden! Kram på dig!
Ja, jag känner att det finns inget annat alternativ. Klarar han inte operationen så gör han inte det men då slipper han att ha ont mer iaf.
Sara
vi håller tummar och tassar för er här hemma och hoppas att allting går bra för honom. *kramar*
Här hemma håller vi tummarna. Kram på dig
Japp, då har man tiggt pengar igen.. Fy vad jag hatar att vara fattig! Nu har jag skrapat ihop 1500:- iaf och det täcker 7000:- kronor i veterinärkostnader. Fattas bara att bilen går sönder oxå…
Sara
Hihi!!!! Ska hämta min älskling efter lunch!!
Pratade med veterinären nu på morgonen och de tror inte att det är värt att operera än. De vill pröva lupronbehandling igen fast med korta intervall. Lupronet gör även att prostatan sjunker ihop inom 48 timmar.
Att vi ska skjuta upp operationen är för att både ultraljud och blodprover inte visar några fel och det är osäkert om operationen kommer att hjälpa överhuvudtaget. Dock har han antagligen en urinvägsinfektion som ska behandlas med vetrimoxin i minst en vecka till.
Phu.. Nu kanske jag kan få sova några nätter till!
Sara

Va skönt.

#8, oj, både jobbigt och skönt när de inte hittar något. Låter ju iaf som om chansen är stor att det inte är något allvarligare. Hoppas medicinerna funkar! Håll oss uppdaterade under veckan. :-)
ÅÅ va skönt att de verkar ordna sig.. Jag och ted håller tummar tassar och tår! håll oss uppdaterade!! Stor kram till er alla!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Snacka om glad iller! Både Trazan och Oscar blev superglada när Trazan kom hem och nu ligger båda tillsammans och sussar gott brevid soffan. Funny är nog oxå glad men var mer bästis med Bilbo innan han gick bort.
Sara
ja verkligen skönt att han är hemma igen! du har inte haft det lätt nu med dina små älsklingar! Hoppas dom får leva länge till!! Pussa dom från mig!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Då håller vi tummarna att det hjälper med medicinen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars