tror ni inte det beror på maten?
som jag tidigare berättat så är stinky väldigt smal nästan så man känner benen på han
funderar kan det bero på att han ätit friskis torrisar?
ehh,… ja det skulle jag nog våga påstå… friskies är inte bra för något djur, och kan ge bestående problem.

oj då
som vad?
han är ju pigg i övrigt

Friskies är ökänt för att ge lever och njurproblem hos katter iallafall. Ingenting jag skulle låta komma över tröskeln.
Det enda du kan göra nu är ju att ge honom ett bra iller-torrfoder som bas och sen utöka med ägg-gula, barf osv för att få honom på rätt köl igen.
insulinom hos iller, har även sett att de tappar muskelmassa som de inte får tillbaka, om de ätit de över lång tid, svårigheter att gå upp i vikt, sämre pälskvalite (som dock kan påverkas av bra kost), sen ja, beror ju på individen, men mycket kan nog ta skada.

oj oj inte bra
fast han är pigg och väldigt aktiv

Är ju aldrig försent att börja göra någnting bra.
Skador resulterade av dålig kost, dåligt med motion osv visar sig oftast senare i livet.
Men ju fortare man ändrar på saker, desto större chans är det ju att allt blir bra.

JO sant men man blir ju så orolig för honom
har i alla fall bokat veterinär tid för vaccin på fredag
Av hunduppfödare har jag många ggr fått tips om att man kan ta köttfärs, o blanda ut det med ägg-gula. Detta för att det ska bidra till en fin päls. Är detta något som någon kan rekomendera till en liten pälsboll? :)

Skador från friskies känner jag igen. Har en hane med mycket dålig muskelmassa som jag gissar kommer ifrån att han levt på friskies under flera år innan han kom till mig. Han är också mycket smal, vilket visserligen verkar vara delvis genetiskt men även påverkats av en sämre kost.
#8 Jadå det kan du ge som extra tillskott ibland. men en iller ska inte äta mer än 1 äggula/vecka. Du kan med fördel ge råa kycklingvingar till din iller :) Superbra tandmortion. Dela vingen i 2 eller 3 bitar. För små bitar är inte bra för då kan dom slarva med att tugga benbitarna.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet inte vad ni andra skriver (orkar inte läsa allt)
Men jag kan säga såhär att d kan d verkligen bero på!
Våran hona på 6 år va mycket mager när hon kom till oss. Hon åt friskis adult kattmat och kan kände verkligen varenda ben på henne i ryggen och revben.
Nu har hon vart hos oss i ca 3 veckor och hon har gått upp en del i vikt.
Så det kan verkligen bero på det.
(ja som sagt nu är ju våran donna en äldre dam så dom brukar ju va rätt smala + att hon är en väldigt liten iller i sig men hon har ju gått upp i vikt så att hon va mager berodde inte helt på att hon va äldre)
I think more things before breakfast than people think all day