Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 2155 ggr
sarae
0

Snyggaste avspärrningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ju som bekant ett par skuttiga barn, och för tillfället en som utan problem hoppar över avspärrningen som jag p.ga MJ satt upp, utan problem. Så för att lösa det fick jag snickra lite idag :P Därmed ber jag att få presentera jordens i särklass fulaste avspärrning men än så länge effektiv som få! Det bästa av allt är att man inte blir helt kastrerad över att ta sig över, då överdelen lyfts av :P

Känns däremot som om den kan behöva lite målning…och golvet lite damsugning… och avanti kanske lite mindre mat :P

Faxlin
0

Son sagt var, inte så snyggt. Men orginellt :-) Varför fixar du inte grindar som jag har? De kan du göra högre och de är lätta att öppna och stänga och man slipper vara så otroligt vig :-) Och framförallt de är billiga och lätta att göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HannaM
0

Det är ju tur att den är avlyftbar med tanke på att jag får redan den undre skivan halvvägs upp i livmodern när jag passerar över=)

sarae
0

hrm lätta att göra? Bara det där bygget (alltså den övre delen) resulterade i att jag skruvade fast skiten i golvet samt spräckte 2 av 4 brädor… tror inte att mitt hem pallar att jag försöke rmig på en grind :P

men å andra sidan är det ju inget permanent, utan bara något att ha när jag inte är hemma eller sover för tillfället. Inga brunstiga honor här, men jag vill ju inte utsätta dem för en Ungersk våldtäktsman mer än nödvändigt :P Men mitt estetiska sinne hade gärna velat ha lite färg på den… min stackars livmoder hade nog uppskattat gångjärn :P

Faxlin
0

#3: Johodå, jag har sett din hage du gjorde. Så du klarar visst av ett par simpla grindar. Och de är rätt trevliga för det estetiska sinnet med. Och garanterat snäll mot livmodern, inte bara din utan alla besökares med :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

hmm besökare? utan päls? finns det? :P det där med gångjärn va.. har aldrig lyckats klura ut hur det funkar. Men kanske tar mig an det i samband med mitt nästa projekt…. en ny valpningshage… en skitungesäker sådan (satsar på ehh 1,80 i höjd tror jag)

Faxlin
0

haha, ja då måste du nog klura ut det där med gångjärn, för då lär du behöva en grind på den hagen. Har själv tänkt en hage som man har en kant nere men en grind man kan öppna som hjälper till att bromsa dem lite i alla fall.

Audiatur et altera pars

HannaM
0

#5 Bur tror jag det heter när höjden stiger upp över 1,50=p

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

o bara för det lägger jag upp mitt Ex hantverk :) Denna grinden är nog inte illersäker för alla illrar men för mina var den det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[JeppNinn]
0

Vi ska precis till och bli illerägare och har gjort två hemmagjorda "grindar", de är ca 70 - 75 cm höga. Kan de bli för låga? :P Vi ska ha en hona så hon kanske inte "skuttar" lika högt som en hane? :)

UlrikaD
0

Hanar är mycket tyngre än honor så här hoppar honorna både högre och längre. Den enda avspärrningen jag har är 90cm hög, lägre hade jag inte kunnat haft.

zickan
0

här har vi som inlägg #0 samt en barngrind där jag dragit igenom en plexi skiva.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

sarae
0

#8 fortfarande lika snygg! Tror faktiskt att den hade kunnat vara säker även här, fast med lite mera höjd på ;)

Ja, här e det främst Lava, cherry + lump som tar sig ställen, inte de andra. Men Cherry tar sig faktiskt inte över avspärrningen som den var innan min tillbyggnad igår :P

klarsferrets
0

sara du måste ju ha en del av tapeten kvar som du tapisera vardags rumet med särr på det på den sidan in mor vardags rumet sedan gör du lika dant på andra sidan fast med saqmma färg som hallen.

Där efter går du till claes olsson o köper 2 st gång järn dom kostar c:a eller mellan 20 upp till 60 kr beronde på hur du vill ha dem själv tycker jag att det räker med dem för 20 lapp.

Sedan nästa gång du ska till Anna o du stanar till hemma hos mig på viskafors så kolla i  mellan kök o hall där har jag gång järn så ser d hur du ska sätta upp .

hihi ett litet tips bara

sarae
0

#13 ooh smart! Lite tapet skall jag nog faktiskt ha liggandes nånstans *funderar bara på var* men gång järn… det innebär att illrarna ändå skulle smita över till fel sida så fort jag öppnar grinden ;) Med tanke på motionsbristen hemma hos mig, är nog skutt över avspärrningen ett nyttigt alternativ för mig ;)

klarsferrets
0

hihi det är bara att sätta fast en hasp så kan du lära dig märk nu det var du som ska lära dig o inte de små 4 benta hehe att öppna och stänga efter dig o samtidigt sätta fast haspen på så sätt är dörren stängd

retsterna av tapeterna har du säkert ölagi i förådet i det liulla rumet du har hihi eller om du vrit duktig att läga ut det i garget hihi vet att jag inte är snäll mot dig nu

sarae
0

#15 du menar att du tror att jag hinner igenom grinden innan illrarna gör… värst vad höga tankar du har om min smidigeht och hastighet ;)

ahhhh hmmmm jag tror du kan ha rätt! ska kolla förådet när jag komme rhem!

klarsferrets
0

mm ytrodde du nu hadde lärt dig efter ett par år med både sprinter illrar och hoppandes illrar att vara snabb.

har för mig att Ludde hadde en ett par minst i alla fall lektioner om i att vara på språng hehe

kolla du förådet när du kommer hem

knasluvan
0

nöden har ungen la 1-0 till dig sarae, kramar från rickie och arrak och deras husdjur

knasluvan
0

nää nu blev de la fel var den lille ölenningen som kikade fram .

NÖDEN har ingen lag 1-0 matchen forsetter …….go saraeCool

JossanH
0

#9 Det är sååå olika beroende på individ. Mina illrar försöker i regel inte ens ta sig över avspärrningar och har aldrig haft några större problem att stänga in dom någonstans. Sen finns det dom som har illrar som mer eller mindre har vingar på ryggen (nämner inga namn men Sarae har Ludde) och hittar minsta svaghet i en avspärrning och tar sig över. De flesta illrar jag känner och träffat har dock varit ganska fogliga och hållt sig på backen den mesta tiden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

Jag är så lycklig att mina knappt tar sig upp i soffan. =) förstår det är svårt och veta hur man ska göra och få det snyggt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
klarsferrets
0

ja och här räker det att bara valp hagar som jag gjort sönder till 2 och 2 ställa dom framör så går dom inte dit.

hehe fråga Emelie hon tyckte detta var jätte löjligt där låg Grostaquin på andra sidan av galret o tyckte livet var så tråkigt för han vill oxå vara med i köket. det hadde bara varit för han att gå så hadde den ramlatmen eftersom det stod något där så låg han plat fall på golvet o vänta tills någon flytta på gallret som inte ens var fast.

sandraxea
0

#8 OMG HUR FASENM FÅR MAN TILL EN SÅNDÄR SNYGG!!??
och alla andra. vadå grind? eller jag vet vad en grind är. Men vi har försökt komma på alla möjliga lösningar som ska vara praktiska OCH snygga. för att kunna spärra av köket när sonen drar fram sina leksaker…

JossanH
0

#24 Jadu, det var min föredetta sambo som gillade att snickra och slog på stort ;P
Med lite fantasi, skruvar, bräder och färg så kanske du också kan hitta på en kul egen lösning!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#8: Klart snygg.

Audiatur et altera pars

sandraxea
0

haha. min fantastiska lösning i kobination inte så snickriga sambo resulterade en en tjock tung vitmålad träsak som hålls på plats av en verktygslåda och en flyttkartong med kläder. även om det är för korta stunder så är det hemskt.

JossanH
0

#27 hahahaha, gulligt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus