Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 528 ggr
JossanH
0

Sedan Sigge (Camaro) var här...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…. Har skit förändrats en del i sitt beteende. när jag var hemma hos Hanna senast fick han nosa på hennes killar.
skit som i vanliga fall brukar mopsa upp sig och försöka anfalla blev stel som en pinne och försökte backa i famnen på mig. han var undvikande och ville inte vara med om ett slagsmål.
Vet inte om det beror på att han fick stryk av både Camaro och Pegasus eller om det beror på binjureoperation och chippning.. Tror mest på det förstnämnda då han varit väldigt "på" tidigare. Hoppas nu han kan försöka bete sig lite bättre mot andra illrar så han någon gång kan få en ny kompis.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

skitos och cliff har blivit likadana, båda har fått chip och stryk så jag vet inte heller…

Aviendha
0

Där ser man ^^ Däremot så är Camaro inte den som går på, han backar när han ser phoenix vilket leder till att min mupp hoppar på honom. Har svårt att tänka mig att samma iller dängde din Skit.

JossanH
0

#2 Han backade och Skit flög på.. och Skit fick ta stryken.. Så antar att proppen Camaro är en mes som ändå är jäkligt bra på att slåss om motstånadern bara är stora ord men liten på vår jord ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Ah, då är jag med! Och jo, det kanjag skriva under på ;) Phoenix har dängt allt han sett konsekvent, och det är sällan han haft skråmor, men Camaro får in rätt bra smällar :P Men när han väl är påhoppad så blir han rätt kaxig, men Phoenix är för pårökt för att fatta att han kan ha tagit sig vatten över huvudet då ;)

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmmm, vad ska man säga.. Jag vill ha tillbaka min gamla SKIT!!!

Han är fortfarande inte sig själv. Känns som att han blev lite kuvad och fick sin tuffa image förstörd av Camaro… Nibbler (katten) har blivit allt mer på när det gäller Skit. Tror han märker att Skit inte längre är så säker på sig själv.

I 4 nätter har dom bott hos mina föräldrar. Dom bor i ett stort hus där illrarna har ett rum att vara i. De släpps ut flera gånger om dagen när föräldrarna har koll på vad dom gör. Pegasus är med hela tiden överallt när han är vaken. Han går på upptäcksfärd i huset och älskar att springa på både över och undervåningen. Han tigger och ruskigt busig när han är det. Jag blir lika varm i hjärtat varje gång vi kommer dit och han får sina enorma busryck!

Men Skit… Han gömmer sig när man kommer in i rummet. Går han ut ur rummet går han med tjock svans och smyger undermöblerna. Springer han upp i trappen gömmer han sig bakom en bohylla och tom sover där om han får chansen. Han är inte alls samma tuffa och framåt iller som han var innan vi tog hit Camaro!
Han har haft sina perioder förr när han varit lättskrämd och spattig men inte på det här viset… Han bara smyger runt…

Några tips på för att få tillbaka hans självkänsla?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Stackars! Camaro mummlar förlåt från puffen där han själv ligger och fasar för att Phoenix ska upptäcka honom :P

Jadu. Tid, tålamod, ömhet, förståelse och kärlek? Det är det enda jag kan tänka på.

JossanH
0

Ja, vi har gått på tå runt honom nu ett tag. Lagt ned lite extra tid på att försöka mysa och för att få honom med på lek och bus… Men han är en svår nöt att knäcka. Dessa Ixidillrar är så speciella att det är svårt att sätta fingret på dom!
ska försöka ge ännu mer av allt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Hm.. Det är väl här tid och tålamod kommer in? Tyvärr kan ju vissa upplevelser sätta sig hårt, och andra inte. Vissa går att "bota", vissa att underlätta, vissa att hantera på andra sätt och vissa inte alls.

Önskar dock jag kunde komma med något konkret tips. Phoenix har ju vart en osäker mus som gömt sig och vart stissig, speciellt om det händer något (och är fortfarande) men det är ju inte riktit samma sak.. Men, där är det enda jag gjort vart att ge honom tid, vara lugn, mysa massor ochlåta allt ske i hans takt. Nu beter han sig normalt, men jag märker ju gamla tendenser när han ex flyttas runt en del..

Jag hoppas verkligen att du finner en lösning!

Loveferrets
0

#7, Vill bara önska lycka till o att ni får er gamla goding tillbaka till den han tidigare var.

JossanH
0

Vi får se hur det blir nu när vi flyttar om knappt 2 veckor. Antingen kommer det gör underverk eller så blir han ännu mer spattig… Jag tror iof att detta flyttpackande ha inverkan på honom också. I nya lägenheten ska en hel del "gamla" favorit återkomma då min gamla säng ska in i det som ska bli ett gästrum. Då ska han få tillbaka ett långt blått rör och en stor back med mysfiltar som alla passar under sängen. Hoppas det blir en positiv händelse att flytta!

Sajtvärd på Iller.ifokus