Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 601 ggr
strawberry09
0

någon uppfödare som säljer illervalp?

Finns det någon uppfödare som säljer illervalpar nu?

I sverige eller i andra länder.

JossanH
0

Söker du i andra länder är det nog smidigast att fråga i det land du söker. Sällan det finns valpar så här års. Vet inte någon som har valpar nu faktiskt. Du får nog hålla dig till sommaren..

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Illervalpar föds på våren/sommaren så det är lite svårt att sälja valpar nu med tanke på att de inte är födda ännu.

Bogey
0

Jag tror Guteillern har en valp över från årets (2009) kull. En go och snäll liten viltfärgad hona som hon fick tillbaka efter 3 dar för att den var "bitig", men den var lika snäll och go när den kom tillbaka. Troligen så var inte iller rätta djuret för den familjen utan det var bara lite valpnafs som de tog för bitihet.

Honan heter f.ö. HotPuls och Bogey är både halvbror och halvmorbror till henne, och som sagt, jag tror inte hon fått nått nytt hem ännu.

Kontaktuppgifter och bildgalleri hittar du via länken ovan.

JossanH
0

#3 men valp kan väl knappt kalla en iller som ändå är så pass gammal..?

Sajtvärd på Iller.ifokus

zickan
0

Finns inga nu. Iller går i brunst oftast när värmen kommer. Men de börjar väl gå in i brunst nu. Har två här hemma som är på g in i sin brunst. En som jag ev ska ta en kull på en och som ska kasteras eller plockas ut ur brunst och kastreras som äldre.

Sedan tar det ett tag med parning, lite över en månad i graviditet och efter det ca 10 veckor innan de är leverans klara.
Men ställa sig i kö, kan man följa sin valp. Hälsa på och vara med under uppväxten. Sedan enklare kunna välja "rätt" iller.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Bogey
0

#4 Sant, ungdjur då Glad

strawberry09
0

Bogey vet du om illern fortfarande finns kvar?

Loveferrets
0

#7, Jag vet en som är med valpar nu, är du intre kan du skicka pm.

Oldwildferrets
0

bella i klippan får ungar strax, och jag med :D

Bogey
0

#7 Nej men maila Ammi så får du besked och kan fråga henne mer om illern. Du har hennes mail via länken