Auktion/loppis på illerpryttlar
Visst har du som jag en massa illerpryttlar som ligger och samlar damm? Varför inte sälja dom till någon annan som behöver "nya" grejer? Det enda kravet är att det ska vara helt och rent. Det kan vara selar, transportburar, filtar, puffar, matskålar, vattenskålar, lådor med mera.
Varje deltagare får ta med max en kasse med grejer. Sedan får du ca 15 minuter på dig att sälja det du har. Växelpengar får du står för själv, gärna mycket småmynt. Du får gärna ta med dig illrar men inte deras kompisar öronskabb. Vi träffas i AMHS Illertorgs lokaler den 6/2 klockan 14.00. Det kommer att finnas fika att köpa för 20:- Illertorget kommer att vara öppet så det finns chans att handla där. Förhoppningsvis har det kommit hem en pall med Vitalin så passa på.
Så boka in den 6/2 kl 14.00
Hälsningar Anette & Anders
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Vart kommer det att vara det där?
I Tidan 3 mil utanför Skövde.
Sara
Skulle gärna kört upp med Christel, men hon vill inte just nu då hennes mamma (min svärmor) just har dött. Sa till henne att du skulle ha aktion/loppis, och att hon då kunde passa på att köpa Vitalin till illrarna, men hon har inte lust att åka någonstanns just nu. Och jag kör inte så långt själv även om jag kunde ha köpte lite leksaker till mina kisar där uppe samtidigt.
Ingegärd//
Kan inte någon köpa ett rör och sen skicka det till mig? xD
Fniss, det verkar inte vara så stort intressse
. Jaja, vi är inte i februari än.
Tror inte jag kör så långt för en loppis ;)
Hälsningar Malin
jag kommer gärna om tiden finns :)

Det är lite långt för att det ska gå att åka tyvärr. Men jag hoppas ni får det jätte trevligt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag kommer och tar med mig en röd bläckfisk iaf.
Sara
#5 chansen är nog liten att jag har möjlighet att åka till fastlandet då, men kan jag så hör jag av mig till dig. Loppis är kul :-)
/Ammi
Putt
Sara
Så, imorn är det den stora dagen
.
Jag hoppas några fler kommer annars kommer jag äta ihjäl mig på fikabrödet
. Hmm, ska nog köpa några sådan där pecannötswienerbröd dom har på affärn
, dräggel……
# 12 Nej då, jag älskar fikabröd.
Sara
det ser ut som att det blir lite Tidan tut för vår del! (skall vi anmäla oss nånstans)…. funderar bara på om det blir med eller utan illrar, och isåfall vilka :s

Ingen som kan ta med sig en doggy-bag med fikabröd efteråt till Göteborg.
Hoppas ni får en jättetrevlig dag!
#13 Eftersom jag inte mår så bra efter att ha ätit sånt där får du gärna mitt bröd
.
#14 Nej, inte behöver du anmäla dig. Kom som du är och illrar är välkomna men inte deras hyresgäster.
#15 Synd att du inte kan komma. Hoppas någon tar med sig kamera så det kommer bilder sedan.
Tyvärr blir det köpebröd då jag haft en sämre dag idag
men jag tror och hoppas att ni står ut.

#16 Tyvärr lite för långt utan bil. Ska tillbringa dagen med chinchilla-besök istället. Fast utan kaffebröd…
Men åhh, winerbröd! Är en sucker för dem, så jag måste nog försöka slita mig ur studierna som det låter! Och en bläckfisk.. den lägger jag shotgun på! 
Paulina
#18 Vad mer kan jag locka med?
Nybakade pecanwienerbröd med pecangojs inuti, kletiga som attan……..gaaah hur ska jag klara av att inte äta????
#19 gnöööök! Jag kidnappar Paulina, sen kommer vi! :P
illernettan, du suktas…vill smaka wienerbröd, önskar det var närmare till dig.
//Ammi
Tack för en hemskt trevligt och nödvändig träff för mig idag!
Fick med mig en massa roliga saker hem även om illrarna inte tycker det är så trevliga.
Bilder kommer någon dag!
Sara
Tusen tack gott folk! Jag har en bläskfisk, äntligen!! :)
Och de där winerbröden.. Jag kommer drömma våta drömmar om dem!
#22 Haha, jag längtar efter bilderna ;)
Paulina
# 23 Har DU en bläckfisk? Trodde det var illrarnas.. 
Sara
Jag har kollat lite på mina fynd. Det blev:
7 selar som är som nya
1 hängmatta
4 bollar
2 bärväskor
1 illerhatt (för foton)
2 stickade tröjor (för foton)
Bollar till pappas katt
En påse torkat illersnask
För detta betalade jag 110:- + det som jag sålde mina saker för = BRA affär!
Sara
tusen tack för en trevlig dag! Hmm.. planen att bli av med ilelrsaker slog ju som vanligt snett.. kom hem med nästan lika mycket som jag sålde. Fast helt klart roligare prylar än jag hade med mig (för mig iaf!) Illrarna fick en "katt i en påse"… hittills tycker nog jag och paulina att den är roligast (garvar så vi tjuter), massa sovsaker, selar och lite annat smått :)
tog faktiskt hela TVÅ bilder idag förresten…. ett mycket kreativt konstverk…
och självklart, den mycket kreative Camaro, som helst signerar sina verk med små kisspölar ;)
Vi hade en jättetrevlig. Det var ju lite nytt men efter lite förklaring så kom auktionen igång. Många felsägningar och många glada skratt blev det. Tack allihop
.
Jag blev av med en massa selar och lite annat smått och gott. Själv fick jag med grejer jag behövde. Alinéa har fått ett nytt badkar, en konformad vattenskål. En flaska Skin & Coat, torkat kött som alla får dela. Katten tyckte det luktade väldigt intressant så han fick smaka. Två små matskålar att fästa på trpburen som jag just nu funderar på varför jag köpte? En liten påse med pyssel till mig blev det.
#21 Jag lovar att nästa gång du kommer över så ska vi åka till affärn och köpa sådana bröd till dig
.
#23 Tack än en gång för hjälpen med garnet. Här ska det virkas maskotar.
#29 Så lite så :) Klart man hjälper en virkare i nöd ;)
Paulina
OJ vad jag hade velat vara med på det här!! Synd att jag inte har sett det :(
#29 Toppen, då har vi en liten utflykt planerad :-)
//Ammi