Iller i norrland omplaceras..
Fan… Eller så kanske man inte ska skriva.. men fan..
Jag har sökt och längtat efter en iller nu riktigt länge, För ca en månad sen så fick jag tag i Rocky, En jättesocial och mysig kille, Allt funkade bra.. Några naffs i foten och nån miss av toan, men överlag riktigt bra!
Förutom en sak, det absolut viktigaste för mig, Tindra.. Min dotter.
Hon är livrädd för honom, tycker inte alls om honom för fem öre, är livrädd för han, fastän han inte gjort henne nånting.. Sist hon var här så på morgonen när hon vaknade så stod hon i sitt rum och skrek och grina paniskt för hon våga inte gå ut för Rocky stod utanför, Hon vill inte ens vara i samma rum som han, går knappt på golvet om jag inte stänger in honom. Och ja, jag har försökt ha henne att mysa med han när jag håller i honom.. Men hon vill inte.. Jag är rädd att hon inte ska vilja komma hit mer..
Så därför har jag tagit det tunga valet att omplacera… Och jag hatar det, och jag mår så dåligt åt att jag måste göra det, Men jag känner att jag inte har så mkt val.. Tindra är mitt allt!
Jaja, över till Rocky; Han är en jättefin och social kille som sagt, född 2006-06-21, vaccinerad men okastrerad (inte könsmogen riktigt än)
Lite lätt fotfetischist, men inte spec bitig alls (förutom om du inte har sockar!) Det händer att man får sig nått tjuvnyp för att han ska få lite uppmärksamhet, Han brukar heller inte jaga mina besökare! utan är lika kelig med alla! Han går bra ihop med både hundar och katter.
Kan gå på låda lite sisådär, typ hälften av gångerna iaf :p .. Nu har jag förvisso bara 2 lådor på 101kvm och båda i mitt gigantiska vardagsrum där han mest håller till..
Är det några frågor så fråga på..
Och, inte för att låta elak eller så, men jag behöver inga tips eller råd för att få Tindra att acceptera honom, Jag har tagit beslutet att omplacera honom nu, har funderat fram och tillbaks sista 2-3veckorna, men nu är det fast. Jag vill inte utsätta tindra för det, hon är bara 3 år :/ Utan jag tänker att kanske när hon är lite äldre så kan vi skaffa en iller, då hon förstår mer och kan vara med mer..
Rocky bor i skellefteå förresten!
Va tråkigt för dig, förstår att det är ett tungt beslut men jag förstår att det måste bli så här. Barn går faktikst i första hand och det vore hemskt att "skrämma henne för livet" så att säga. Men det kanske blir en iller i framtiden istället ;)
Hoppas nu att rocky kan få sig ett bra hem!

Jo,riktigt jobbigt :/
Men men, Känns som man får ta det lite längre fram istället!
Ja det hoppas jag med, tyvär så vart det en blocket-annons nu, fastän jag inte ville det.. Men lite svårt att hitta illerfolk här uppe, inte så många här inne direkt..
Synd att det är så långt borta.. vi är jättesugna på att ta honom, men har ingen möjlighet att ta oss upp..
. Jag har inte körkort och gubben jobbar som en tok.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag förstår ditt problem. Min lille bror är livrädd för smeagol. Men jag är elak och tvingar honom att klappa han ändå:)
Men som tur så är han ju bara här ibland så det går lixsom att lösa. Jag hoppas verkligen du hittar någon i din närhet som kan ta hand om honom!! Lycka till=)

Attans va långt… annars hade jag tagit honom… *SNYFT*

Ja.. Varför ska ni bo så långt bort allihop? :/

åh han är så fin..! jag ska slå lite på viktor för att han inte vill ha en till iller.. jag VIIIILL! så det så..:P

Ja, Marina! Fixa nu :)
Skulle mer än gärna se att ni skulle bli hans nya fosterföräldrar! :)

ååh tack NosFeratu, men det verkar vara ett hopplöst fall den här övertalningen.. men tro mig, jag har kämpat! och jag VIIIILL fortfarande ha honoooom..! *tjurar*

Okej, Men finns det inga andra pojkvänner då som vill ha flera? Så kan du ju byta? :)
Jag har inte fått några svar på annonsen heller.. Vet fan inte hur jag ska göra :(
Har du tagit kontakt med någon av omplaceringskordinatorna som finns? Kanske någon av dem vet någon som är intresserad eller kanske har ett akuthem.
Sara

Hur långt är du beredd på att åka o lämna han?

#10, haha, det kanske det gör, men jag är ganska nöjd med den jag har ändå :D
hoppas han får ett bra hem iaf, och att du hittar det snart.. förstår att det känns tungt för dig att det går trögt med annonsen, men det blir väl tyvärr så när man bor så här utböling som man gör :/ :P

Jag kan få honom till sthlm om 2 veckor verkar det som! så om jag inte får några svar härifrån så!

#14 Får han ett permanent hem i Stockholm då?

Soffi: Det har jag inte kollat än, har just fått höra att jag kan få honom till sthlm, typ för 5min sen! Så om jag inte får napp här typ senast imorrn-övermorrn så kommer jag nog lägga ut annons för "fjollträskarna ;)" med!

I annat fall kan jag möta upp honom i Stockholm och frakta vidare till Göteborg, om nån i den trakten är intresserade? Mycket åkande för lillkillen, men om det skulle kunna vara till någon hjälp?

Haha finns det då nån som kan fortsätta frakta ner han till Skåne?? Nej skämt åsido. Men det hade varit bra :D

Oj vad nice! Vad glad jag blir att det finns så många hjälpsamma människor!
Hoppas fortfarande att han får ett hem här i norrland! Men det viktigaste är iaf att han får ett bra varaktigt hem!

Kolla med Aztech… han e ute efter en illerhane… han har redan en tjej som e helt underbar men hon vill ha kompis… han bor i Stenungsund men kan ni bara frakta till Gbg så tror jag att han skulle vara intresserad…. ett tips bara…… Om inget annat så får jag ta honom och kolla om någon vill ha honom här på västkusten… Det e nog lättare här än där uppe…
Mvh Jensen

Nu har jag skickat iväg rocky, tråkigt och ledsamt! men dom verkade seriösa dom som tog honom, vart ett par från Piteå, så det är ju bara drygt 6-7mil bort iaf!
Men då var man iller-lös igen :/
Och katt… som jag hämtade igår, har redan klättrat uppför mitt ben ett flertal gånger, så jag har typ prickar och revor över hela mig efter en dag.. Varför glömmer man så snabbt hur det är att ha en kattunge, så man utsätter sig för det igen? :p

#21, ååh.. jag vill fortfarande ha honom, så jag är lite bitter, haha :P men vad skönt att han fick stanna här i närheten iaf! då kanske man ses på nån slags illerträff nån gång, man vet ju aldrig :) skönt att det ordnade sig för dig!

Gött att det löste sig !