Svider Stronghold
Mina akuthemsillrar tog med ett gäng skabbisar hit så jag har gett alla Stronghold idag.
Så till min fråga, tror ni Strongholdet gör ont/svider när man sätter på det eller är det bara obehagligt när det kommer nått kallt på?
Norpan fick en godis och hon fräste åt mig när jag tog på Strongholden. Men godiset släppte hon inte minsann. 
Sara

Det ska ju inte svida om man sätter det i nacken. Det är möjligtvis kallt. Får man det på på sig själv så känns det ju ingenting.
De kanske har småsår? Då kan jag tänka mig att det svider. Vet några folk som fått reaktioner av det. Själv minns jag knappt, var så länge sedan *peppar peppar*
Paulina
Min erfarenhet är att det svider, eller jag upplever det som så med tanke på hur dom reagerar.

Ja det måste vara obehagligt på något vis som dom reagerar. Med tanke på hur jag reagerade på stronghold så kan man väl dra slutsatsen att det inte direkt är kranvatten. Jag fick en allergisk reaktion med små röda kliande prickar när jag råkade få på handen.
Inga sår förutom på en (Zeke som smet från köket och fick spö av Bus antagligen) så där tog jag lite på sidan, för i såret kan jag mycket väl tänka mig att det svider som tusan.
Sara
# 4 Oj!
Sara

Men oj. Jag kände ingenting när jag fick på mig. Och mina illrar kan jag ge utan att de ens rycker till. Och jag kommer ihåg i och med att mina har blivit behandlade nu två gånger inom kort tid.

Man borde ju kunna prova om det beror på kylan, om man värmer tuben i handen innan?

Min katt fick det här om dagen, och han skuttade runt som en stucken gris :P
golf.ifokus.se

Jag värmer alltid tuben innan och ingen av mina reagerar när jag har på det i nacken på dem. Men det kan väl vara så att det är olika från iller till iller med. Jag menar helt uppenbarligen är det skillnad från folk till folk då vissa inte känner av det om de får det på skinnet och andra får allergiska reaktioner av det.
Illrar är lika oss i mycket, de kan få våra förkylningar och sådant, så varför inte.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Har ju aldrig behövt använda stronghold men har använt frontline i förebyggande syfte då vi bor i ett mycket fästingtätt område. Mina illrar tycker det är läskigt för att det är kallt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men, har ni erat stronghold i kylen? Ska det förvaras där? jag har några askar som jag har i en låda.
Jag menade att mina har reagerat utan att dom har haft några sår.
Skulle jag hälla vetegrodsolja i nacken så skulle dom inte bry sig annat än att det luktade gott. Men Strongholden har alla mina reagerat på.
#12 Stronghold förvaras inte i kylen men det är ju ett preparat som ändå lätt blir kallt. Antar att det innehåller en del alkohol..
Mina reagerar ju även om groddoljan blivit lite kall när man häller den på magen. Det är ju obehagligt för dom när något som är under kroppstemperatur når skinnet.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Nepp förvarar inte stronghold i kylen. Men som Jossan skriver, det blir ju kallare än illrarnas kroppstemperatur i alla fall. Och då känns det kallt på huden. Jag gör det av vana att värma mina i handen innan. Om det behövs eller inte vet jag inte. Kanske är jag bara över nojjig, men då är det så det får vara. Det skadar i alla fall inte illrarna att jag värmer dem i handen först :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Aha ;) I see.. hade varit illa om dom skulle ha förvarats i kylen, hehe..
jag har även fått stronghold på mig, och jag reagerar nästan som Hanna. Det sved och kliade som bara den. Så nej, det är knappast kranvatten illrarna får.