Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 571 ggr
poppopan
0

OT Kolla in det här, vad tycker ni??

Hejsan!!! Såg den här lilla filmen på msn, varning för starka bilder.

Själv skulle jag vilja göra exakt samma sak med killen och sen lite till.

http://video.msn.com/?mkt=sv-se&vid=c61addcc-6f88-4abc-ba8c-25bdffdda14e&from=SVSE_WOWTV&tab=m1229508539077

Ingegärd//

JossanH
0

Men fy fan! Snacka om störning hos den människan.

För er som inte vill/vågar se så kan jag säga att det är en man som sparkar på en liten hund i en hiss. Han sparkar så hunden flyger in i väggen ett antal gånger men som tur var så råkade polisen av en ren slump se övervakningsbandet från hissen så han blev åtalad!

Sajtvärd på Iller.ifokus

strawberry09
0

#1 Aa det var bra att han vart åtalad den idio--n!

Loveferrets
0

#1, Tack så hjärtligt Jossan för att du berättade de, då slapp jag se de. fy fan.

Sara
0

Fy fasen så illa jag vill göra mannen!

Det är säkert inte första gången han gjorde det heller.

Sara

poppopan
0

Kan berätta att jag bara såg dom första sekunderna, sen kunde jag inte se på videon mer. Men tyckte att jag ville lägga upp den här och kanske skapa lite debatt om den. För jag skulle gladligen sparka den mannen minst lika många gånger, och lika hårt som han sparkar på den stackars lilla hunden. Hade jag varit hans flickvän hade jag sparkat ut hon på ändan så fort jag bara hade kunnat, dj…a slashas till karl.

Ingegärd//

Faxlin
0

Usch sådana här filmer är äckliga.Men ack så bra att de visas ändå. För att det är så lätt att vi glömmer att denna sorts våldsbrott pågår dagligen i vårat land.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#6 Fast då tycker jag nästan att det är viktigare att det visas filmer på hur djur behandlas under mjölk, kött, fisk, ägg och pälsproduktionen. Men då blir debatten helt annorlunda och de som äter kött känner sig väl på något vis lite "påhoppade" för att de stödjer produktionen där misshandeln har ägt rum.. Så istället ska det då inte diskuteras om djurplågeriet som skett utan om alla de djur som ingår i en djurindustri som inte mår dåligt.
Lite som att man här skulle börja diskutera om hur väl folk tar hand om sina hundar istället för att förargas över det som sker den lilla hunden i hissen… konstigt det där..
Sedan var ju inte filmen filmad i "vårat land" utan på manhattan..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#6: Jag kan inte tycka att den biten är viktigare än den andra. Dock så utesluter inte det ena det andra. Jag tycker det är lika viktigt att det diskuteras om hur djur behandlas under mjölk, kött, fisk, ägg och pälsproduktionen också. Och jag välkomnar sådana filmer med.
Nu visste jag inte om vart just denna filmen kom ifrån eftersom ajg bara läste vad den handlade om. Och där stod det inte om vart det var. Men många sådana här filmer elller liknande finns även från vårat land. Tyvärr inte lika många eftersom det är så svårt att sätta kameror för folk i Sverige. Men som sagt var, jag anser att alla diskussioner rörande djurs välmående eller brist på välmående är av största vikt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anothername
0

Det är fan sånna där som får en å vilja att tortyr ska vara lagligt. Fan va irriterad jag blir. hatar folk som gör illa djur som inte ens får en chans att försvara sig själv. Förstår om d skulle vart självförsvar men stackars vovven försöker ju komma iväg redan när dom kommer in i hissen.

Hundar är dumma på det sättet (eller alltså inte korkade utan dom är , för snälla) så dom visa omhet och tillgivelse till folk som gör dom illa.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

TIMMY
0

Att hundar visar ömhet och tillgivelse till folk som ändå gör dom illa är  ren instinkt…hunden försöker förmedla med sitt kroppspråk att den inte är farlig, att den inte är ett hot, att den e snäll och inte behöver dödas. Inte för att dom litar eller gillar människan i fråga. Hörde talas om en incident när jag gick en kurs i etologi; en hund som klubbades ihjäl med ett basebaltrå under en hel halvtimme. Varje gång gubben kom ner i källaren viftade hunden på svansen och la öronen bak och lyfte på en tass osv…för att visa honom att han inte behövde klubba ihjäl honom. Dock hade ju inte den hunden "gillat" "varit snäll mot" eller "respekterat" den mannen, hade den nu överlevt.

Sen tycker jag att man borde nästan reagera mer med viljan att få en grundlig förändring i samhällen som gör att människor mår så pass dåligt att dom utsätter djur för detta. I många fall är djurmisshandel början till något mycket värre, men i vilket fall som helst behöver ju människan vård inte sparkar.

Anothername
0

Ja men snälla du det vet jag. Tro mig jag kan en del om hundar så det behöver du inte förklara för mig. Det jag menar är att d är synd och nu uttryckte jag det som "dumt" som sagt hundar är översnälla precis som vissa människor kan vara att dom är så snälla fast dom själv var illa.

Barn som växer upp till mördare eller kvinnomisshandlare han oftast torterad djur i sin barndom och jag tror inte den där människan behöver vård. Han behöver förbjudas från å ha djur och nått jag tycker är konstigt är att hans tjej har låtit honom ens ha hunden för man märker på en person om dom inte gillar djur och har potential att misshandla djuret. Tycker bara det här är ett vidrigt klipp.

Skott i nacken ska människan ha….

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Anothername
0

Appropå det där med vård #10.

Så om du ser en man sparka och misshandla ett spädbarn som är ditt eget så tycker du att han bara ska få vård så han "blir en bättre människa"

Förlåt om jag låter upprörd och arg men det är jag också. Fan blir så jävla irriterad när jag ser sånna där jävla idioter. Spelar ingen roll va det är för varelse dom misshandlar. Det är lika sjukt alla gånger. Speciellt om det är oprovocerat

TIMMY
0

Säger inget annat än att de e sjukt. Om jag SER ett våldsbrott så är det klart att jag ingriper!!! Men jag är inte riktigt anhängare av "an eye for an eye"…inte längre.Vi kommer inte så långt med den inställningen är jag rädd…

Dessutom är det olagligt att på något sätt "hämnas" eller "ge igen" i ett sådant läge då du ingriper. Oavsett om det är mot dig, mig, ett djur eller spädbarn. Sen står det dock helt andra saker när det gäller självförsvar, dock får man inte utöva övervåld.

Men detta handlade mer om att människan är SJUK och behöver VÅRD. En frisk välmående människa gör inte så mot ett försvarslöst djur. Sen kan det handla om ren och skär sjukdom eller en pyskisk ohälsa som endast kräver terapeut.

Evil begets evil you know…

JossanH
0

#12 Men ska man då alltid utgå från att "det kunde varit mitt barn" "det kunde varit min hund" och straffa personen i fråga på samma sätt som man skulle vilja göra om personen skadat någon man kände eller hade starka band till? Så kan man defenitivt inte tänka om man ska ha ett fungerande samhälle. jag skulle gärna se dödstraff på en person som plågat och dödat mina djur- just för att dom är mina djur, just för att jag älskar dessa djur som mina barn. Betyder det då att alla som misshandlat eller dödat ett djur ska få dödsstraff?

Jag är totalt emot dödsstraff och tortyr men skulle gärna se det utövas på den person som skadat någon jag älskar- djur eller människa- men det är ju just bara för att det är något som är personligt för just mig och jag skulle vilja hämnas. Man kan inte ha ett fungerande samhälle där hämnd styr och där folk ska dömas efter hur det känns för de närstående och/eller de inblandade offren. Man måste se det från en neutral synvinkel när det gäller straff. Visst vill vi, som blivit väldigt berörda av vad vi sett på filmen, vilja sparka denna människa på samma vis och se honom plågas. Men det han egentligen behöver, som TIMMY säger, är vård! Annars skulle vårat samhälle snart gå tillbaka i utvecklingen där man hugger av en hand på den som snattar i affären…

Sajtvärd på Iller.ifokus

poppopan
0

På sådana här personer som som gör som han gjorde skulle där vara skottpengar på, jag hade gladligen skjutit honom, om med inget annat så mes saltskott. För det svider ordenligt ska jag tala om. Det dödar inte, men kanske kan han lära sig att man inte behandlar djur på detta viset som han har gjort. Men å andra sidan hade jag också gärna tagit till skarpare amuniton om jag hade träffat på honom på en mörk enslig plats där ingen såg mig.

Ingegärd//

Saga85
0

Jag vill inte kolla på länken, men jag kan reagera för det. Jag tycker såna folk ska straffas, självklart. Men även få terapi/vård. Är personligen av den åsikten att ingen människa föds ond, empati är något man lär sig och har man hamnat så snett att man kan plåga andra levande varelser på sånt vis behöver man få hjälp med att lära sig empati och/eller bearbeta de anledningar till att man kunnat agera som man gör.

Även om jag haft personer som gjort rent förkastliga saker mot mig kan jag inte påstå att jag vill att de ska dö eller torteras för det. Jag kan hata dem för det, men att plåga dem kommer på inget vis göra saker ogjort. Hellre att man hindrar att det görs igen. Skulle jag tappa tron på att människor kan förändras skulle hela livet kännas rätt så meningslöst.