Vad har / ska ni göra i helgen??
Själv så ska jag och chrille på 50-års fest ikväll, det kommer vara asiatisk mat, dryck och ett band som spelar 50-tals musik.
Så det tror jag ska bli riktigt skoj. =)
Får väl se hur pigg man är i morgon.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

inte så mycket faktiskt ,
ska kolla så bilen är ok inför resan hem den 23
Har i alla fall bytt däck nu så jag har bättre sommar däck tills jag kommer hem igen haha dom andra var helt slut
städa lite här o plocka ihop mig har en viss tendens att stöka ner när jag är här hihi.
Åka o handla mat som jag kan ta med hem.
Åh vad ska du handla för sort mat då??? Låter i alla fall skoj och shoppa loss lite. =)

Själv blir det lungt som vanligt. Vi ska käka lite tortillas och godis och mysa lite med barn och pälsar bara :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ja det är väl ost, bröd & mjölk. samt emelies "domiinos" speciella coca cola som inte finns att köpa i sverige & till joakim har jag nu hittat 2 kg nuttella. sedan blir det yoghurt till mig, pistage det finns inte heller hemma o tiramisu till em. Sedan lite annat till att göra raklett som jag tänkte bjuda crille o madde på när dom kommer ner hihi
Åh raklett det är ju så gott. =) Det var grymt länge sen jag åt det. Det är nog något som jag måste investera i. För man äter ju under så pass lång tid och man umgås med sina vänner och pratar massa strunt. =) Men ack vad det är gott och trevligt.

mm vist är det kanon gott.
lätt att göra oxå o trevligt sätt att umgås med oxå
Jo det är ju något som vi svenskar lite har missat. Fast inte min mamma inte som är kock, det snappade hon banne mig upp och jag är väldigt glad för det. =)

mm det är nog ganska mycket vi svenskar har missat tror jag hihi

Men hallå, nu får ni bertta för mig vad det är för mat ni pratar om.
Audiatur et altera pars
Jo ett raklettjärn är ungefär som en liten ugn kan man väl säga. Den är rund och så har man lite spadar som man stoppar in i raklettet.
Sen har man lite olika småplock som man lägger på raklettjärnet.
Det vill säga: (smaksatt, men bara ett exempel)
Kött i marinad
Champinjoner
Paprika
Korvar
Ost
m.m
sen så sätter man in raklettspaden i raklett hjärnet och så väntar man på att det blir varmt nog så man kan äta det. =)
Vi brukar äta med ris.

Vad härligt det lät madde. Jag vill oxså gå på en fest med 50 tals musik. hmm..önskar jag vore född tidigare..=)

Okej, ja kanske fattade jag lite bättre. Men inte riktigt. Tror klarsferrets lär bjussa mig på detta någon gång :-)
Då kanske jag fattar bättre. hihi
Audiatur et altera pars

vist det kan jag göra inga problem men du får du allt komma ner hit först hihi

#15: tänk på vad du säger. Ute på nätet och allt., Nu har jag massor med vittnen på att jag ska bli bjuden på det. Självklart kommer jag och hälsar på er .;-)
Audiatur et altera pars

Idag har jag inte gjort något, men imårrn blir det hel dag i stallet :)

inga problem åsa bara jag får komma hem så får du komma när du vill
hmm åsa jag får nog införskaffa mig raklett. Blev just kanon sugen på det. =)))
Så varför inte hemma hos mig. =))
hihi

Ja varför inte Madde ;-)
Audiatur et altera pars
åh vad jag vill köpa mig ett raklett nu. =)) blev supersugen på det. =))
jag e hunrig! kan inte nån laga mat till mig? ;)

#22: Här kan du få potäter med köttbullar, gräddsås och lingonsylt om du vill. Fast du får åka hit förståss;-)
Audiatur et altera pars
fast jag äter ju inte potatis eller köttbullar..men har du lite torrfoder eller nått?

#24: Men du kan få båder torrfoder och vill du ha det strikt vegetariskt kan du få hö :-)
Audiatur et altera pars
ja men det låter ju helt ok. Dryck?
mmm det är fina drinktips du har kommit med Åsa. =)))

#28: Tackar
Audiatur et altera pars
Åhh.. Jag vill ha köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt!! Lagar nästan aldrig mat när jag är ensam och när jag lagar mat med kompisar så lagar vi alltid andra mindre husmanskostig mat.
Sara

#30: Du får komma hit då:-)
Audiatur et altera pars
Glömde ju skriva det jag skulle.. Min söndag har gått ut på att snyta mig och slänga snorpapprerna i rätt påse.Sedan har jag oxå fått Trazan att bli förvirrad eftersom jag nu tar UT honom ur toalådan iställer för att sätta i honom när han ska dit, så jag kan se att han verkligen kissar. Finalen ikväll blir att rädda toaborsten från Funny och hoppa i säng TIDIGT!
Natti!
Sara

#32: Kan tänka mig att förvirringen är stor hos Trazan nu ;-) han tror säkert matte slagit sig allvarligt ellr att hon snytit ut hjärnan. ;-)
Krya på dig.
Audiatur et altera pars
Gick det bra på festen?? 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Yes festen var riktigt trevlig.
Vi åt god förrätt, varmrätt och efterätt med vin och massa goda drycker till. Sen var det ett band som spelade 50-60-tals musik. Heartbreakers hette de. =))
Men ack vad det snöade. Men när vi skulle gå hem hade det slutat, var perfekt timing. =)

Är det bara jag som är full och gör samma sak varje helg?

mysigt det lät Madde!
Igår var vi (jag & min sambo m. illrar) på illerpromenad. Jag hade oxå tvättdag till kl: 04 ungefär.. Idag:
Vi var på 87-års kalas idag, en vecka försent men min kille har varit lite krasslig så bättre sent än aldrig. Vi ville då berätta för hans farmor att vi skulle gifta oss 2008. Men då sa hon att då skulle hon inte finnas längre, jo det ska du visst det sa vi..
Hon är så söt & klar i knoppen. Hon blev jätte glad då hon fick ett presentkort på Hemtex för nu kunde hon äntligen köpa nya sängkläder & ev. bordsunderlägg oxå. Först sa hon "nej men hemtex jag beheöver inte nått, nej ,nej." Men sedan så ändrade hon sig, kul! Så i veckan ska vi gå med henne på stan & så ska hon få åka till mitt jobb på massage.
åh i natt när vi kom hem så skulle jag promt ut med illrarna så de fick gå. Så alla 4 illrar fick sele på sig och så gick vi ut. Gissa om de gillade det. =)