Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1529 ggr
TheUnknown
0

Bambi och Rambo söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina älskade hanillrar Rambo och Bambi söker nytt hem pga. av ändrade familjeförhållande.

Bambi har aldrig bitit mig förutom lite löst vid lek. Han är en albino iller på 3½ år. Vaccinerad (oktober 09) och försäkrad till mars 10. Fungerar si sådär på toan. Är toaletten ren och utan bajs brukar det gå bra. Kastrerad okt - 08.

Rambo kan bitas när det passar honom. Biter hårt ibland, men inte alls som när vi fick honom. Han är en jätte mysig tjockis iller på runt 2 kilo, viltfärgad. Vi vet inte hur gammal han är eftersom han är en hitteiller men när vi fick honom var han så tillbakadragen och illa behandlad så han såg mycket äldre ut än Bambi, vi gissade då hej vilt att han kanske var 2 år äldre. Så på hans försäkring står det att han är 5½ år, men jag tror han är yngre. Han har tyvärr inte kommit iväg till veterinären iår för vaccinering men vaccinerades okt-08. Kastrerad okt - 08. Som Bambi på toan.

Finns det någon där ute som vill ta hand om mina älsklingar resten av deras liv? Jag vill så gärna men jag kan inte… :'( Jag vill inte göra detta och hoppas att alla förstår det och inte ifrågasätter. Det är redan jobbigt som det är.

Jag vill att mina killar kommer till samma hem och gärna till någon som är illervan, då det är mycket jobbigare än vad man tror. Hör av er till min mejl eller min mobil och berätta lite om er själva.

swe___@hotmail.com

073 83 88 696

Ring/Mejla… dygnet runt.

Jag skickar med bla. matskål, sele, sovfiltar, toaletter osv. Den symboliska summan sägs vara 1000 kronor eper iller med massa grejer, i alla fall vad jag har hört… Detta är också det jag vill ha då det är ganska mycket pengar och då betyder det att, förhoppningsvis, ingen bara på måfå tar emot mina älsklingar. Hemmet är det VIKTIGASTE! De finns hos mitt ex i Norrköping. Kontakten sker via mig då jag vet mest om dem.

Undrar ni något så hör av er här, telefon eller mejl. Kollar telefonen oftast.

TheUnknown
0

Bambi på bild #0 Rambo på bild #1

Finns massor med bilder, vill ni ha fler säg till.

TheUnknown
0

Mina älsklingar

Ceciliaolucifer
0

Ledsen att säga det här men 1000kr per iller är mkt för äldre omplaceringar oavsett vad som följer med illrarna. Det är många omplaceringar ute nu :(

jag hoppas att du finner det perfekta hemmet åt killarna!

TheUnknown
0

#3 mycket möjligt, skrev bara något. ORkar inte tänka riktigt klart. Vill inte att de flyttar. :(

Ja, det hoppas jag med. Tack.

Sara
0

Sorry, såg att de fanns i Norrköping efter jag postade inlägget.

Sara

Loveferrets
0

Jag hoppas dom finner ett varaktigt hem. Förstår din känsla, man vill inte men ibland blir man tvungen.

Jenahbella
0

åh jag vet hur de känns! :(

kan säga att dessa två illrar e världens finaste! :) 
dom har underbara personligheter och jag önskar att jag kunde ta hit dem båda två men de går ju inte :/

FerretCrow
0

Lycka till att finna ett nytt hem och hoppas ni hittar ett snabbt, men tänk på att det kan ta sin tid tyvärr.

JossanH
0

#2 Med tanke på bilden- Ger du paraffinolja som godis? Det ska bara ges om man vill att något ska passera tarmen eller om man misstänker stopp. Det oljan gör är alltså att föra med sig saker ut ur magen och i värsta fall torka ut illern om man ger för mycket utan att något är fel.
vill man ge olja finns det betydligt bättre oljor att ge.
Bara så att ingen ser bilden och tror att paraffinolja är godis för illrar. För det är det alltså inte!

Hoppas dom hamnar i ett varaktigt hem nu. Lycka Till!

Sajtvärd på Iller.ifokus

TheUnknown
0

#5 postade vilket inlägg? :s

#6 usch, jag har aldrig behövt omplacera ett djur… och nu är det två… och jag älskar dem så mycket… :( Uch.. Hoppas bara någon kan ge dem den kärleken som jag ger och gett dem.. :(

#7 tack gumman, jag kan inte annat än hålla med. och jag hade gärna sett dem hos dig då jag vet vem du är, att du är en underbarillerägare och en enormt underbar tjej. Men synd att det inte går, förstår dock.

#8 Tack. Jo, jag vet. Jag vill inte stressa iväg dem, det måste vara ett bra hem.

#9 Det gör vi absolut inte, de hade varit uppe på vårat skrivbord och råkat sno med sig ett suddigum som jag eller Allex råkat lämna kvar så när vi kom hem var det lite av suddet som var borta. Det var därför jag gav dem det. :) I Annat fall får de vetegroddsolja och ferret bites.

Loveferrets
0

#10, Har själv nyligen fått omplacera min älskling så jag vet precis vad du menar, ett råd jag har e att se till att du får så bra kontakt som möjligt med deras nya matte/husse så du verkligen känner tilltro till vederbörande. Viktigt att du känner att det verkligen känns rätt även om det är svårt. All lycka !

FerretCrow
0

#10 ja hemmet är viktigt. och jag vet att min svåger pontus har mailat er och är intresserad och både han och jag håller tummarna =)

TheUnknown
0

#11 absolut. Det är ju det näst viktigaste, för trots allt.. är det bättre att de har det bra än att jag har bra kontakt med nya ägaren.

#10 ja han har mejlat :) Jag har inte pratat riktigt med Allex om detta då det är jobbigt att prata med honom nu. Men jag ska över dit någon dag i veckan och prata mer om det. Jag har bett Pontus komma över och hälsa på oss en gång innan så vi allihopa får känna efter hur det känns. Men skulle du rekomendera honom? Han verkar jättte trevlig.. och då har jag bara läst två mejl av honom. :P

FerretCrow
0

#13 Bor ni oxå i linköping eller? Ja jag skulle rekommendera pontus. Han har aldrig haft iller tidigare men han är otroligt påläst och har ju även kompisar som har iller och sedan har han ju träffat mina små pälsar då han besökt oss. Han är en mycket trevlig kille och kan ta otroligt bra ansvar. Och skulle ni överlåta pälsarna på honom skulle han garanterat informera er hur det går och säkert även skicka en massa bilder =) När jag tipsade honom om denna annons blev han direkt super kär i Bambi =)

becka89
0

Hoppas dom hittar ett bra hem!! har en kompis som söker hanar här i eskilstuna

TheUnknown
0

#14 Nej bi bor i Norrköping. Okej. Kul att höra från dig med vad du tycker, :) Jo.. haha alla blir kära i Bambi. Han OCH RAmbo är helt udnerbara. :) Men Bambi är nog charmknutten. :) Jag har pratat med honom och sagt att jag har som krav att få komma och hälsa på och så… för mina älsklingar betyder allt för mig. :(

Kul att höra att han blev så glad när du tipsade om länken. :) Tack.. Jag tror han kan bli bra. Vi ska försöka ses i veckan eller nästa vecka så får vi se vad allt bjuder på :)

#15 Det hoppas jag med. Tänker inte kasta ut dem till första bästa om det inte visar sig vara det bästa hemmet. :) Du kan be den kompisen kolla in här om du vill. Dock ser jag helst att de är ännu närmare mig. Helst hos grannen.. :O

Loveferrets
0

#16, Förstår att du vill ha dom så nära som möjligt o det var min regel från början oxå men så fann jag ett hem många mil härifrån och en bättre familj kunde han inte få så ibland måste man öveväga vilket som trots allt e bäst.

FerretCrow
0

#16 jo jag kan säga att pontus sa första gången att han ville ha iller var ju första reaktionen typ jaha och hur mycket kan du då hehe men som sagt är hn påläst och det kommer du ju även själv märka så jag rekommenderar honom inte bara för att han är min svåger. Ja att du ska få hälsa på dom tror jag absolut inte blir några problem =) Håller tummarna för att eran träff ska går bra. Vem vet då om Pontus har med sig dessa go pojkar när han hälsar på hos oss i norrland nästa gång =)

becka89
0

#16 jo jag förstår det, hade aldrig kunnat omplacera mercedez.

TheUnknown
0

#17 absolut. det är självklart inget krav jag har att de ska bo nära.. bara en sak jag väldigt gärna vill. men hittar jag det bästa hemmet någonsin kanske borta i kina… så får mina älsklingar flytta dit. Det viktigaste är ändå hur dem mår med de perosner/den personen som vill ta hend om dem.

#18 ja det kanske han har. :) vi får se hur det går. vill fixa allt här hemma först och hämta mina grejer och massa… Men nästa vecka hoppas jag det kanske kan gå att ordna en träff. Att vi ska få träffa dem skulle inte vara några som helst problem har han sagt. :) Och det är bra för de är ett krav. Vill aldrig släppa killarna utan att aldrig mer få se dem.

#19 usch.

Noomihjertafillan
0

Finns pojkarna kvar? ^^

TheUnknown
0

#21 ja de finns kvar. Men jag och Allex ska träffa en kille i morgon och se hur det går. MEn om du är intresserad skriv gärna på min hotmail, swe___@hotmail.com och berätta lite om dig själv och så. :)

Anna

TheUnknown
0

Bilden togs i måndags, tre dagar sen. Här ser man storleksskillnaden på dem. Rambo är MYCKET större. Jag vägde dem också för några dagar sen. Rambo låg på ca. 1,8 och Bambi på 1,1.

Noomihjertafillan
0

D gör jag det :D

Norrskenets
0

#23 Min Saga väger lika mycket som din Bambi Tyst

Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaD
0

Ha, ha, här hemma ligger min Molly-tjej på 1.3kg.

FerretCrow
0

#22 e de pontus ni ska träffa?

Denna kommentar har tagits bort.
TheUnknown
0

#24 gör det jag väntar fortfarande.

#25 Bambi är en liten men kompakt pojke. :) Hehe. Saga.. är hon stor då alltså? :P Hur menar du med dubbelt i inlägg 26?

#28 ja vi träffade Pontus. Jag, han och Allex ska fundera tills på söndag. Om vi alla kommer fram till att det förmodligen kommer fungera bra så hämtas pojkarna redan på måndag…

FerretCrow
0

#30 jo han messade mig direkt efter han vare hos er och han tyckte grabbarna var helt underbara =)

Jenahbella
0

#30 jag håller tummarna för att de känns bra med pontus! och att grabbarna får ett bra hem! :)

Noomihjertafillan
0

#30  Ja hoppas pojkarna kommer få ett livslångt hem (:

TheUnknown
0

#31 vad kul. :) Jag ska prata med honom i morgon.

#32 det blir nog bra. :)

#33 Det hoppas jag med!!!

FerretCrow
0

#34 ja gör så =) Sitter spänt här hemma och väntar på och se om han känns som det rätta hemmet för er =)

[Sniff]
0

Lycka till!

TheUnknown
0

BAmbi och Rambo flyttade den 21 december hem till Pontus. Han ska ha dem på prov i en - två veckor först. Men jag tror och hoppas att det blir permanent.

Loveferrets
0

Hoppas det ska gå bra.

FerretCrow
0

#37 ja det verkar ju gå kanon där =)

TheUnknown
0

Ja, allt verkar fungera jätte bra hos Pontus. Hoppas de får stanna. :) Vi skulle köra en-två provveckor först så han fick känna in sig i sin nya roll som illerägare. :) En vecka har gått.

FerretCrow
0

#40 ja och av det jag hört tycker han det går bra med grabbarna men det ska ju även kännas bra för er =)

TheUnknown
0

#41 det jag hört med. det känns bra, i alla fall för mig, med Honom.. men det är ju skit jobbigt.. så de känns ju inte bra men men…

Denna tråd kan nu låsas då killarna fått ett nytt, förhoppningsvis, livslångt hem.

Inlägget är låst för nya kommentarer