Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 102 ggr
Ilokay
0

Var med Vincent hos vetrinären idag

han fick sin första vaccinationsspruta och så tittade veterinären om han kunde känna Vincents andra kula som inte har fallit ner än. tyvärr så visade det sig att den sitter inne i buken så det kommer krävas ett mer komplicerat ingrepp när han ska kastreras:/

känner mig rätt låg pga det, tycker ju extremt synd om vårat lilla bustroll

sarae
0

stackars lill killen…men det brukar inte vara någon fara med sådana ingrepp, men det är bra att vet om det redan nu i alla falll!

Madde
0

Men det är ju bra att ni vet om att den är i buken och så.

Det bör inte göra honom sämre på något vis. Den iller som jag har sett som blev kastrerad mådde bra redan samma kväll. Så det är bara och tänka positiva tankar.

Tur att du frågade vetrinären så att de inte blev förvånade när det väl var dags. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ilokay
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja, veterinären verkar faktiskt riktigt bra också, men man kan ju inte låta bli att oroa sig..

det är bara att hoppas på det bästa när tiden är inne. han var ut i snön idag efter sin spruta.. ni måste bara få se;P

elinn
0

Jag tror Vincent klarar en kastrering alldelles utmärkt trots sin "gömda" kula =)

Får jag fråga vilken veterinär ni var till?! *nyfiken* hehe

Ilokay
0

vi var på norra djurkliniken, vet inte vad han hette men han verkade riktigt bra. :) vilken brukar du gå till Elin?

elinn
0

Vi har alltid gått till Marianne på Gästrike djurklinik men dom gick ju tyvärr i konkurs för ett tag sedan så vi har oxå valt att gå till Norra djurkliniken, har varit där en gång hittills med Chiquita när hon hade ett äckligt sår på rumpan. Vet inte heller vad han heter och funderade första gången jag kom dit vad jag gav mig in på, han var ju inte svensk!! Usch vilka födomar jag hade mot honom då Generad Men när vi fick komma in och han började prata och titta på Chiquita släppte allt på en gång, tyckte han verkligen var bra på att lyssna på mig och förklara vad han gjorde osv. Superbra!!!

Som parantes kan jag berätta att dom knäppte kort på mig och Chiquita som kommer läggas ut på deras hemsida, måste se ut som ett fån *suck* hehe

Faxlin
0

Ja då det är jag som rekomenderat honom till er båda så är jag glad att ni har fått samma erfarenhet av honom som mig.
Han är enligt mig en veterinär som verkligen vill lära sig mer. Och han tar sig tid att lyssna på en. Och där är det alltid veterinären som vacinerar eftersom han säger att man vet aldrig, oftast har djurägaren några funderingar gällande djuret i andra hänseenden och då kan man kolla det på en gång eller svara ägaren på en gång så slipper ägaren komma tillbaka för något som kan läsas snabbt och som kan göra djurägaren lugn.
Det gör att han växte hos mig.
Sedan att han inte är rädd för mina pälsar underlättar också :-)

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrellet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hans assistent var lite svår att förstå i telefonen, men han pratade som alla andra tycker jag Glad 

"oj va stor han var" va det första han sa när vi tog ut han hur lådan Räcka ut tungan

vet ni om han har erfarenhet att operera illrar? eller bara massa andra djur?

Faxlin
0

#8: Han har inte erfarenhet av att operera illrar. Men som sagt var andra djur. Då han fick klart för sig att jag skulle börja terra honom med mina så startade han och började läsa på mer dock.
Han kommer på grund av sin vilja att lära bli riktigt bra på detta med illrar tror jag. Han har dessutom Torkels namn hos sig så han vet vart han ska vända sig vid behov.
Han har också fått ett exemplar av illervademecum av mig som han skulle plugga in ;-)

Att han tyckte din iller var stor är kanske inte så konstigt efter att ha träffat Crazy som valp och Elins Chiquita. Bortsett från dem så har han haft 3 illrar under tre år som uppsökt honom. ;-)

Audiatur et altera pars

skrellet
0

Det verkar som vi är i ganska säkra händer då. synd att hans troligen första kastering blir våran komplicerade då Ledsen

Vincent var ju faktist den största i kullen Cool

Faxlin
0

#10: Men jag pratade kastreringar med honom. Och han konstaterade att han gjort många avanserade kastreringar på katter. Och när det gäller just kastreringar så är de väldigt lika.
Så jag är säker på att det går bra.

Audiatur et altera pars

skrellet
0

phew. va bra. då kan nog sandra sova inatt Räcka ut tungan

Faxlin
0

#12: Gör det ni. ;-)

Audiatur et altera pars