Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 501 ggr
trollet85
0

intresse för fodervärdsillrar?

Letar ev efter ett nytt hem åt mina två illrar.

En hona o en hane på dryga 4 år, dom har levt ihop hela livet och jag vill inte att man delar på dom.
Dom är vaccinerade, försäkrade. Skapligt bitfria, kan hända att dom testar nya och ev bli lite hårdhänta vid bus framförallt honan. Men dom hugger sej inte fast i folk. Säger man ifrån brukar dom ge sig.
Skapligt rumsrena, kan hända en olycka ibland, men finns det en låda i närheten så går dom dit. Vi bor i hus, så olyckorna händer alltid på undervåningen där tillgången till lådor är lite mer begränsad. Dom är vana att dela lådor med katterna, förutom sina egna lådor.
Dom är "vana" vid katt. Det vill säga att dom inte försöker äta upp dom i vilket fall. Dock kan dom jaga katten om den skuttar iväg framför dom. Oftast blir jakten rätt kortvarig. I alla fall med mina.

Äter mestadels torrfoder, även om lite kött slinker ner då o då. Man får ha lite uppsikt när man ger kött, de e väldigt kul o lägga nån annan stans ;)

Annars är dom väl som illrar är mest. Busiga, ettriga, över allt o ingen stans. Allt ska flyttas på o undersökas.
Dom har växt upp i en grupp där dom var samanlagt 6st, så om det finns andra illrar i hemmet tror jag inte ska vara nåt problem. Dock kan jag inte garantera att honan går ihop med alla. Hanen brukar vara lättare.

Fordervärdsavtal kommer skrivas, då ja vill ha koll på vart dom hamnar, så dom inte blir vandringspokaler.

Endast SERIÖSA gör sig besvär att höra av sig via PM.
Berätta lite om er, vad ni har att erbjuda och om det är något mer nu undar över.
Givetvis ska ni komma o hälsa på så vi ser att det funkar.

Anledningen till att ja inte skriver ut färgerna, är för att ja inte vill "sälja" dom till ett hem bara för att dom har "rätt färg". Jag vill att hemmet ska passa med deras personligheter, inte utseende.

FerretCrow
0

Vart finns dom?

trollet85
0

Östergötland. Men är villig att åka större delar av sverige om de känns rätt.

JossanH
0

Kan garantera att dessa illrar kommer göra nästa ägare lycklig!! :)

Har varit illervakt åt dom och här tror jag inte att dom missade lådan en enda gång. Ett litet bett fick jag smaka på men absolut inget allvarligt. Det hände bara för det var bus… Hanen såg lite sugen ut på min näsa också men han fick inte chansen att smaka :P

När dom var här var honan ett riktigt energiknippe som älskade att busa inne, ute, högt och lågt. Men trots att jag har marsvinsillrar (som alltså håller sig mest på golvet) så behövde jag bara flytta en fotölj lite så var det illersäkrat även för dessa 2. Hanen är mer lugn men väldigt go.
Tyvärr funkar dom inte med mina illrar, eller rättare sagt, mina illrar funkar inte med dom :(

Tycker du gör helt rätt Trollet! Det här beslutet är, pga din situation, bäst för pälsarna! Hoppas verkligen dom hamnar i kärleksfulla hem dom små sötnötarna :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Jag kan också intyga att det här är trevliga och snälla illrar Skrattande

FerretCrow
0

Min svåger söker efter iller/illrar och bor i linköping så det är ju kanon. han har aldrig tidigare haft iller men är mycket påläst och har flera bekanta som har iller som han träffat tidigare. han har ju även träffat mina och han är medveten om vad han ger sig in på. ska tipsa honom om denna annons =)

JossanH
0

Har du fått några intressanta förslag på hem än??

Dom är väldigt vackra dessa illrar båda 2 :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

trollet85
0

Har inte fått nåt svar på mina motfrågor av dom som hört av sej. men nu ska vi testa hos en kompis.

JossanH
0

#7 Jag tror det kommer bli så bra det där om det funkar :)

Sajtvärd på Iller.ifokus