Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 530 ggr
[Cute]
0

Fått hem detta till mina 2 illrar idag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Duger det att ha i toalådorna?

(Lite dålig skärpa på fotot men man kan läsa det)

TottsiGirl
0

Ser ut som vanligt träpellets vilket är de ja brukar använda hemma iaf :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Cute]
0

#1 Okej vad bra, ville bara veta så det inte skulle vara skadligt lr så :D Tack

Saga85
0

Det är samma som jag har.

JossanH
0

bara köra på och hoppas att du slipper kattsanden från helvetet som fastnar under fötterna :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Cute]
0

#4 Hehe..

Aviendha
0

Jess, samma mått som mina träpellets. Love them!

Sniffit
0

Blir det inte jobbigt att hålla rent när man har träpellets? Med sand är det ju lätt att sila bort + att det inte blir kladdigt av urin.

Aviendha
0

Nope. Du tar bort bajs med spaden, sen silar du, fast omvänt ;) Alltså tar en skopa, håller oavanför sophinken och silar bort spånet som bildas när pelletsen blivit blöt (av urin) och lägger tilllbaka hela pelletsar i lådan igen.

Man kan med fördel använda en furbalåda om man vill det, men en bra spade fungerar det med :)

[Cute]
0

Har en spade jag också & silar med, fungerar utmärkt bra! :)

Hade dock tidnings pellets förut men trä pellets ska ju vara det bästa allternativet.

Har även haft kattsand i alla möjliga varianter, men tycker inte att det är bra alls! Blir bara grisigt, luktar illa & illrarna blir dammiga.. Dom gräver när jag haft sand, samt att trampdynorna blir torra.

Så nu gäller bara trä pellets i toa lådorna!

FerretCrow
0

Vill man inte lägga pengar på dyra Furba lådor kan man enkelt göra egna själv med plast lådor från ikea =)

Sniffit
0

Hmm kanske kan vara värt att köra en test låda för att se hur det funkar, skulle ju vara skönt att slippa köpa EverClean för 190:- som sedan bara räcker till 1½ låda.. Dessutom borde det ju inte torka ut trampdynorna som jag tycker att kattsanden verkar göra=/

[Cute]
0

#10 Hehe jag använder bara plast lådor från Ikea till toa lådor, jätte bra & billigt! En vanlig kattlåda i zoo affären kan ju gå på över 100 lappen.. Vilket är helt onödigt om ni frågar mig ;)

FerretCrow
0

#10 jo det tycker jag oxå. men lådorna har jag för mig heter trofast som jag använder och kostar 19kr st. jag tar 1 och borra hål i så att spånet som blir av pelletsen då den blivigt blöt lätt kan komma igenom. sedan sätter man ju bara en hel låda under den. en furba låda kan ju gå på allt mellan 200-300kr