lite frågor om att introdicera ny
iller
har lite frågor
vad ska vi tänka på?

Det bästa är ju att illrarna första gången får träffas på helt neutral mark.

ok som hemma hos mig eller han???
hur märker man det funkar då? hur många ggr ska dom först träffas då?

Neutral mark innebär ett ställe där ingen av dem har varit någon gång.

ok då förstår jag

Vad roligt att ni funderar på att skffa en till iller =)
Det är helt individuellt hur lång tid det tar att Introducera Illrar för varandra. Själv höll jag på i tre månader utan resultat innan det vände, medan det för vissa fungerar från början.
Neutral mark är ett väldigt bra ställe att börja på första gången illrarna träffas. Då är de båda på okänd och osäker mark och det finns mycket annat att "vara rädd för" än den andra illern.
Väl hemma kan man gradvis försöka vänja dem vid att vara i närheten av varandra genom att ex.vis låta dem äta äggula från samma fat. På så sätt är de nära varandra men har ändå något som distraherar dem från att bråka.
Svårt att ge mer än allmänna råd innan man vet hur de faktiskt kommer att reagera på varandra. Men jag önskar er lycka till och det är bara att hojta om ni vill ha hjälp med något. Jag bor ju inte alls långt bort =)

hej Elin
lite svårt träffas på neutral mark vart ska det vara ??? kanske hos nån kompis då
vad jag förstår så är det vanligt att dm slåss och så i början och bara för det behöver man inte ge upp ???
ska åka träffa han på söndag dom bor i sandviken
så inte så långt

#6 det kan ju tex vara utomhus.
Det finns en massa tips och historier om detta i gamla trådar om du söker lite på forumet.
Ex dessa
Läs igenom dessa och sök själv, så kommer du få massor med tips på köpet.
Paulina