Totally Ferret 7,5 kg = 589 kr!!!
Igår handlade jag Totally Ferret Active 7,5 kg på Hagsätra Zoo i Stockholm. Det kostade 589 kronor.
Det var en höjning på över 100 kr och jag känner mig faktiskt rånad!
holy shit!!! senast jag köpte TF betalade jag 379 kr för 7,5 kg plus 39 kr i frakt…. förstår att du känner dig rånad, med tanke på vad det har kostat :s
#1 Jäkla skillnad det. Till framtiden är det bra att veta vart man kan köpa det billigast.
dom höjde för längesen..blev också sur sist jag skulle köpa och priset hade stigit så jäkla mycket.
jösses vad dyrt.
Jag får ju 10kg Vitalin för 465kr.
Men det var inte alls ett vettigt pris på Totally Ferret
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag hade sjukt tur när jag var där nu för nån mån sedan. Hittade en påse för halva priset :-D dock var det sjuuukt tungt att bära den till en bit utanför västerås på tåg osv. men nästan värt det. delade med en kompis och min del är snart slut. :-/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Haha, ovanligt att se dig här inne Grodan ;) krävs det ytterligare en höjning innan vi ser dig igen? ;)
Måste ju säga att jag överhuvudtaget inte förstår allt prat om pris på illermat. För mig är det viktiga att jag kan ge mina illrar ett BRA foder, vad det sen kostar har ingen betydelse. Vill man ha billig foder så brukar sånt gå mycket lätt att få tag på. I min värld är det inte priset som fäller avgörandet när det gäller vad man köper för foder, det är kvaliteten. Och för mig också att jag vet att jag köper en produkt från både en seriös producent och en seriös leverantör.
#7 kan inte annat än hålla med!
Fast jag tror inte det är själva priset de gnäller på, utan snarare på att det höjdes så mycket på en gång.
Sara
Även i såna fall så är det obegripligt för mig.
Vet man vad ett pris på en vara består av och hur den sätts, så borde man istället bli misstänksam om varan håller samma pris för länge och börja fundera på hur det kommer sig. En producent kan oftast inte påverka stora delar av det som utgör priset, och för att hålla priset så måste dom alltså dra in på kostnaderna nånstans. Risken blir då att det man drar in på när det gäller t ex foder är kvaliteten, dvs ingredienserna (vilket kan betyda sämre kvalitet på ingredienser eller att man t ex minskar på mängden av dom "dyra" ingredienserna), och det betyder då att visst, man betalar samma pris som vanligt, men för en sämre produkt.
Ett inlägg till ang pris.
Det är här som ca-pris kommer så väl till pass. När en vara har ett ca-pris från leverantören, så betyder det att alla butiker håller ungefär samma pris på varan. Det i sin tur har med sig att höjningen blir i stort sett samma överallt och man kan då se att höjningen kommer från producenten, det är alltså inte detaljisten (dvs zoohandlaren) som höjer priset för att få högre vinst. Och jag i alla fall läser det som så att att varan då håller samma kvalitetsnivå som tidigare och att prishöjningen då mer beror på att producenten inte tullar på kvaliteten på varan utan höjer för att kunna erbjuda samma höga kvalitet som tidigare. Utan ca-pris på t ex foder så finns det ju inte riktigt något sätt att enkelt kunna veta vad en ev prishöjning beror på. Då kan det t o m handla om att den enskilda detaljisten (dvs zoohandlaren) vill höja sin egen vinst på varan.
Jag förstår dig ts, det får väl ändå finnas gränser hur mycket dom kan höja priset,
#10 herrgud vad misstänksam du måste vara när du handlar i mataffären då många varor håller samma pris en längre tid och ibland även säljs billigare.. ;)
Jag tycker också att höjningen är sjuk. Jag prioriterar inte att köpa friskies bara för att det är billigare men när priser chockhöjs blir man inte glad.. Framför allt inte när man inte får pengarna från a-kassan efter 4,5 månad… Jag skulle tex bli lika sur om tågbiljetten höjdes med 100:- eller om varje full tank bensin kostade 100:- extra. Men inte tankar jag bilen med billig blandsaft för det! Samma sak gällande illerfodret.
Men det är inte kul när man får betala så mycket mer för något från en dag till en annan…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fast har priset höjts på alla zoo affärer eller är det bara hagsätra som höjt för att tjäna lite mer ifrån iller ägare?
#14 tror allt foder har höjts ganska rejält så det gäller inte bara en djuraffär och inte bara till iller.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Mh.. såg det nu.. kommer bli tufft för flerdjurs ägare.. suck..
Verkar bli 2-4000 att lägga på foder om allt tar slut samtidigt här hemma :-S
Det är tuffa tider vi lever i, klart jag måste få gnälla lite. Totally Ferret är väl det dyraste fodret till iller, så inte fasiken kan jag beskyllas för att jag är snål i a f.
Bara det att här kommer precis NOLL kronor in! Och hade jag haft någon inkomst så hade jag inte precis fått löneförhöjning för att allt annat blir dyrare.
Nåja, det ska bli kul att bli bagläijdi med ett gäng gnagare o två rovdjur att dra runt med i en kundvagn… hehe
#6 du vet jag står ju alltid på de svagas sida o illersajten har på tok för hög aktivitet för att jag känner att jag behövs här… 
#17 Näe, säg inte så 
#17 Visst är det kul när man inte har någon inkomst alls och allt bara stiger i pris!? :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#19 jupp… våndas över att det är så dyrt att leva… behöver köpa schampo (till mig själv) o vill inte för att det är så dyrt…
Kan berätta att även priset på hund o kattmaten har höjts med ungefär lika mycket så det är inte bara Hagsättra eller TF som höjtpriserna.
"15.. Förlåt såg ditt inlägg först nu
Här i eskilstuna har dom ökat priset på endast katt och illermaten,
Illermaten kostade 199kr för 4månader nu kostar den 499kr för 5kg
kattmaten har dom höjt från 375kr till 400kr.
så det var en väldigt stor skillnad på priserna på illermaten, och det är den sämsta illermaten dom har här så kan lika gärna besälla vitalin för någon hundring mer med frakt
#23 Så finns det ju även kattfoder som är minst lika bra som många illerfoder!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men herregud. Jag köper 1,75 kg för 265.00 kr på TEBA.
Nästa gång hade jag tänkt köpa på 7 kg för 669.00 kr. Då är det rätt dyrt alltså?
jämför vist tycker jag inte TF är dyrare än andra djurfoder typ hund och katt. kilopriset där är billigare men så äter en hund eller katt mer dagligen än en iller. så i det långa loppet blir det nog ganska jämnlika i pris, om man tänker så…
ANF kostar minst lika mycket (för 5år sedan 100:-/kg) och de borde också ha höjt då?