Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 418 ggr
HighLander
0

En faktabok om iller?

Vi skulle gärna vilja ha en super bra fakta bok om illrar? någon som vet någon bra bok som man kan få tag i lätt?:)

// Highlander

sarae
0

tja du, på svenska finns det typ ingenting. Men det finns en del bra på engelska, däremot får man väl ta en del med en nypa salt när det kommer till bur osv. Gå in på www.adlibris.se å sök på ferret. En bok jag älskar är Ferret husnabandry, medicine and surgery. men den e rätt avancerad å tar upp mycket sjukdomar och sådant.

Madde
0

Den enda svenska bok som finns idag är Illern Hemma. Men den tillverkas inte längre.

Men jag vet att det finns några som fortfarande säljer såna

Har för mig att Ahms-illertorg har några kvar.

Finns det någon annan som vet var man kan hittad den boken???

Sen finns det massa andra böcker på engelska.

Sarae, du kan nog komma med lite tips. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0

Nä men titta sara var så snabb så hon var före mig. =)

sarae
0

hehehe yup ;) Du vet jag å böcker ;)

HighLander
0

Boken om iller hemma fanns på internet bokhandeln:D

sarae
0

#5 vilken då? satt å kolla, men den var slut på alla verkade det som.

Ja, illern hemma e okej, men ändå rätt gammalmodig, mycket prat om burar, och foder delen är inte heller den helt korrekt, så ta den med en nypa salt!

HighLander
0

sorry jag läste vidare och då stod det utsålt:( och inte görs längre…

Madde
0

men du kan annars höra med ahms om det är så att du är intresserad. Du kan maila till amhsiller@amhs-illertorg.se

sarae
0

mm illern hemma brukar även gå att få tag på begagnad, dyker upp på tex tradera ibland. dessutom bör den även finnas på bibiliotek. Finns i alla fall i gbg

Madde
0

Här i Lindesberg finns tyvärr inte iller hemma på bibliotekt. Däremot köpte jag den för 2 år sen.

Men som sara säger så är den lite gammal.

skrellet
0

http://risbergsbok.com/artikel.asp?id=15&artid=867&action=sok

dom har fortfarande kvar den på lager. beställde den för två veckor sen. snabb leverans och bra service tycker jag Glad  inte så detaljerat men bra första introduktionsbok. kostar inte mycket heller

Robinsnel
0

#11 yup vill varna lite för "iller hemma" också. Illrar är inte burdjur och ska inte slås på nosen bl a. HighLander du lär dig mer o får bäst information av en internetsida som denna.

Faxlin
0

#12: Tycker din varning är bra där faktiskt.
Mycket i den stämmer inte alls. Och vi som har haft iller ett tag vet det. Men jag blir lite skrämd i vad den kan ge olk för uppfattning om våra små pälsar.
Att slå en iller på nosen är direkt farligt faktiskt. Hualigen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ramnesgjengen
0

hva med boken: ferret for dummies? Den er på engelsk. Jeg har aldri lest iden, men jeg ville tro at den var enkel å få tak i. Man kan i alla fall bestille den fra usa. Hør med en bok butik der du bor om de kan skaffe den får deg.

Trine

sarae
0

#14 ferret for dummies går att beställa rätt billigt på www.adlibris.se  har den själv hemma, å den är rätt bra faktikst, så länge man har i åtanke att den är amerikansk ;)

HighLander
0

Nu har vi köpt iller hemma:) jag tycker att den verkar bra fast som sagt man får ta den med en nypa salt;)