Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1282 ggr
nenne78
0

vilket koppel har ni?

nyfiken fråga  vilket koppel har ni? vart är det köpt?

Hayley
0

om du söker på koppel här så ser du att många av oss andvänder HannaM´s koppel som hon gör själv och andra andvänder sig utav hagen selarna som går att hitta i välsorteraqde zoo affärer alt. så fråga på ditt närmsta zoo butik om dom kan ta in. Jag rekomenderar dock att kontakta hannaM, hennes selar är helt otroligt snygga =)

TottsiGirl
0

Om de gäller selar så har jag HannaMs selar när de gäller själva kopplet så använder jag två små Flexikoppel.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Sofieen
0

Jag har det här . Det känner jag är riktigt säkert. Nästan omöjligt att krypa ur. Jag kombinerar det med ett flexikoppel. Dock tycker jag att flexikoppel är lite si och så. Jag tycker det drar för mycket. I alla fall för min lilla tös. Kan tänka mig att det är bättre för illrar över ca. 1 kg eller om man hittar ett flexikoppel som inte drar så mycket.

Bogey
0

Första kopplet var ett Flexi mini för katt, 3meter. ca 90:- på Djurmagazinet. Det är dock utslitet nu, eftersom det ska ner i hål och krypin i tid och otid så nöts nedersta ½-metern otroligt. Bra och litet koppel som dock känns lite kort trots att det är 3 meter

Numera har vi ett Flexi small, det minsta som finns för hund, 5meter. ca 120:- på Djurmagazinet. Långt och bra men nackdelen är att första ½-metern är ett band. Bandet och framförallt skarven mellan bandet och linan har en otäck förmåga att fastna när illern drar ner i hål och skrymslen så man får verkligen se upp så illern inte fastnar nere i nått hål så man får gå och hämta spett och spade för att få upp den.

Selen är en Hagen-sele köpt från Ahms, dock har Ahms slut på dessa nu.

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en sele från HannaM med flexikoppel som används väldigt flitigt.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen har jag en sele+koppel från ferretcouture som jag inte använder direkt då den blir skitig på ett kick ;) En sommar sele hel enkelt :P

Hälsningar Malin

fridaas
0

Här är det en h-sele och flexikoppel som används, tror det är köpt antingen på Rio Zoopermarket eller Djurmagazinet

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

HannaM
0

Använder flexi om det är en iller och ute här, inne i stan eller med flera har jag fasta koppel, det bästa av dom är ett hundkoppel med inflätad reflex. Använder sånt flexi som inte är ett snöre utan ett band, upplever att det är bättre då jag ser kopplet tydligare och det inte trasslar sig i buskar på samma sätt.