Lasse söker nytt hem!
Vi måste göra oss av med vår Lasse! Han är nu 6 månader och vi känner att vi inte kan ge honom allt han förtjänar och behöver. Både pga vår bristande kunskap och tid. Att vara nybörjare på Iller var ingen lätt match och vi får tyvärr erkänna oss otillräckliga. Vi tror att Lasse hade fått det bättre hos någon med mer illervana och som kan uppfostra honom bättre.
Han nafsar ibland men detta har blivit mycket bättre. Ett annat problem är att vår hund har börjat bli irriterad på honom, och vi vill ju inte det ska hända honom något…
Är ni intresserade så maila eller ring oss! Vi bor i Karlshamn.
0454- 31141

Sicken sötnos. Vilken uppfödare kommer han från?
Ja han är en riktig sötnos! Han kommer från en man i Mörrum som hette Benny någonting. Han och hans dotter hade flera illrar men tyvärr vet jag inte så mycket mer honom..

#2 Shit vad äckligt lik han var min iller Smeagol!! 
Hur fin som helst!! :)

Kan det vara Benny Månsson? Var någon mer som hade iller därifrån här inne… Undrar om det inte var Nisse som kom därifrån?
har rpecis ringt.. hoppas dom kan hålla killen till i januari då tågresan blir betydligt billigare för mej…. han e ju så fin :)
Det kan mycket väl vara Benny Månsson. Har för mig han hette det..
Det viktigaste för mig är att han kommer till någon som kan ge honom mycket tid och kärlek. :)
Skönt att du är ärlig med era problem. Många drar ihop nån vals eller hemsk lögn, bara för de inte kan svälja sin stolthet och erkänna att de inte klarade av illerägandet. Hoppas Hoppas att ni hittar ett riktigt BRA hem åt Lasse!

DET ÄR MELWINS BROR!!! ursäka skriket =)
och nisses :)
golf.ifokus.se
Det var en fin illerhanne.
#0:
- Vad har du för mailadress för folk som är intresserade av grabben??
- Eller går det bra med PM här på iller.ifokus?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Har ni kontakt med omplaceringskoordinator? Det är att rekommendera, de kan hjälpa er jättemkt med att hitta ett lämpligt hem.
Min mail är hem83@hotmail.com.
Hur får man kontakt med en omplaceringkoordinator? Hade varit bra att få hjälp, då det börjar bli lite akut..
Roligt att höra om hans syskon! Är dom lika?
Sarae är omplaceringskordinator för skills. Henne kan du skicka ett pm eller mail till sara.edsler@comhem.se

#12 Malin är för svenska illervänner

Hur går det för lasse?
jag har pratat med dom eftersom jag var intresserad. Tydligen har han flyttat på prov. Hoppas det går bra :)
Vi får hålla tummarn att han i alla fall kommer till ett permanent hem. =)
Hej igen!
Lasse har fått ett nytt hem! Permanent..
Han flyttade till en kille som bor 6 mil från oss och det verkar gå jättebra. Skönt!! Jag hoppas att Lasse och hans nya vän får det jättebra ihop.
Ha d gött!

Så bra =)
Nu vet jag nästan vart 2 av Melwins sykon befinner sig :P
golf.ifokus.se

Vad skönt att höra att det går bra för Lasse.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Säger som de andra, skönt att höra att det har gått bra med omplaceringen.