VAD TROR NI OM DENNA BUR?
Tänkte framöver köpa en bur som mys bur inreda lite mysigt i
vad tror ni om denna ?
http://www.blocket.se/gavleborg/En_valdigt_fin_och_stor_bur_23905893.htm?ca=5&w=1&last=1

Det är en bur som man verkligen kan göra mysig åt dem. Lätt att ästa hängmattor och sådant. sedan är rören emellan lite roliga för dem med. Så som en öppen lek och mysplats är den super.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Om man ska ha en bur, bara som mys och krypin så kan det ibland vara väldigt bortkastade pengar. Många illrar väljer sina egna sovplatser. Under sängen, soffan, i en byrålåda osv.
Kan vara onödigt att lägga massa pengar på en bur som ingen använder. Fleecefiltar och mysiga prylar kan man ju lägga var som helst.
#2 Som när jag skaffade min stora utställningsbur och satt och sydde som en tok för att få den fin och mysig.. Vad gör illrarna? Jo dom lägger sig i kartongen som står bredvid och sover i ett gammalt påslakan istället för alla mysiga sovplatser jag sytt.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag skulle vilja ha en sådan, men hellst en ferret nation och jag skulle tycka att det var superkul att inreda där! Men.. med tanke på att illrarna antagligen kommer fortsätta föredra tvättkorgen och den apfula puffen framför alla andra sovsaker här hemma som de redan har så känns det lite bortslösat.
En kaninbur kan då duga lika bra om det bara är en privat myshörna bara för illern man vill skapa. Eller spika upp hängmattor under ett bord, soffan eller sängen och släng in filtar och puffar i diverse hörn :)
Paulina
den buren har jag faktiskt och den är mkt uppskattad!
Min hane tycker mest om att sova i den då jag har lagt mkt filtar och mörka krypin att sova i. Min hona älskar att klättra både inuti som utanpå buren.
Så för min lilla "familj" så är den värt de.
Jobbig att sätta ihop dock
Vi byggde bur själva. Första försöket var av en gammal Ivar-bokhylla. Tyvärr kunde vi inte ha han lös på natten så han blev burad då, så vi gjorde om. Bogey fick flytta ut i tvättstugan på natten istället men Ivarhyllan var för stor för att flytta med så då snodde jag ihop en mindre bur, som i gengälld alltid står öppen.
Båda burarna kan du se här.
Favoritplatserna är antingen under varmvattenberedaren eller hängmattan i buren.
_Jag tror personligen att hon skulle älska den. Så fort jag köpt nåt åt henne så har hon slitit ut det på en gång.
Föressten så glömde ni hennes säng. Står kvar här nu:/_
Lycka till!
Pussa henne från mig!

okej , hon sover i transportburen den gillar hon
Jo jag vet. Hon sov där när vi var i vardagsrummet. Sen på nätterna sov hon ibland hos mig men oftast i den sängen. Men så ni vet att den blev kvar.

okej va ju lite synd
men nu sover hon i v-rummeti transportburen det går jätte bra

har mailat säljaren ang buren nu

Mina illrar gillar faktiskt att sova i buren vi har här hemma, en Ferret Nation.
Men det kanske dem tycker om pga att de aldrig är instängda där och då känner att det är en fristad för dem. Frank däremot brukar klättra upp och lägga sig på buren så har fått sätta upp en puff så han ska ha något mysigt att ligga på. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.