Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 994 ggr
Gottfridsson
0

Illervalpar (ungdjur) födda 25 & 26 maj.

2 albino (1 hona och 1 hane) u. Pyret (viltfärgad).
2 viltfärgade (1 hona och 1 hane) u. Vebjörg (viltfärgad, u.Pyret / e.Tjelvar).
Pappa till valparna är Malebo (viltfärgad), samma hane som jag använde 2008.

Pris: 3000:-SE
Bankens insättningsavi är köparens kvitto. Sker betalning kontant skrivs kvitto.

För valpar till andra länder gäller: Växlingskursen vid inbetalningsdagen/återbetalningsdagen + bankavgifter i båda länderna. Bankavgifter för båda länderna betalas av den som gör inbetalningen.

Valp skall fullbetalas enl. överenskommelse. Sker ej betalning, lämnas valpen ej över och inbetalt belopp återbetalas ej.

Köpekontrakt skrivs vid ägarbytet.

Kan en bokad valp pga skada eller dödsfall ej levereras och ersättningsvalp ej finnes, återbetalas hela den summa köparen har inbetalt.

Är du intresserad av en valp, kontakta mig via mail: ammi.gottfridsson@gmail.com

och glöm EJ att berätta om dig själv!

//Ammi

[Länk till föregående tråd](Illervalpar kvar)

Photo & filmclip: http://s567.photobucket.com/albums/ss117/GottfridssonAmmi/

Gottfridsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zing, albinohane

Gottfridsson
0

Divine, albinohona

Gottfridsson
0

Hot Puls, viltfärgad hona

Gottfridsson
0

Shadow, viltfärgad hane

Gottfridsson
0

Tänkte berätta att Strikelight och Shadow flyttar i November :-)

Så nu är det tjejerna,

Hot Puls, en stor viltfärgad tjej,

Divine, en liten nätt albinotjej

och kanske

Shadow ev. finns en intresserad köpare, inget är dock klart då jag inte fått det bekräftat än.

Nu ska jag återvända till sängen och försöka bli av med en eländig förkylning….som jag inte har tid med..ehh

Ha det bra, håll er friska

Ammi

Gottfridsson
0

Såg att det blivit fel i #5

Det är Zing, en stor gosig albinokille, som finns kvar av killarna. Jag har ännu inte fått något bekräftat av den som visat intresse för Zing, så han söker ett hem.

Hot Puls, en stor viltfärgad tjej som gillar att kela.

Divine, en liten nätt albinotjej, nyfiken på allt.

Shadow och Zing fick prova sina selar igår…dom struntade fullständigt i selarna, inte ett försök att ta av eller ligga platta i protest. Idag är det Strikelights tur att prova sin sele, kul att se om han bryr sig eller ej.

Alla tre grabbarna har börjat föras över på vid torrfoder och äter det med god aptit.

Toaträningen går acceptabelt. Dom vet vad toalådan är till för, men det finns roligare saker att göra, så dom har inte lust att slösa tiden det tar.

ferretgirl
0

Hade jag kunnat, så skulle jag köpt Divine av dig, saknar min lilla Lina tös som jag fick avliva för dryga ett år sedan då hon fick cancer i hela magen. Lina dog ca 1 vecka 10 dagar innan hon skulle ha blivit 7 år, och han som din Divne var albino. Älskar albinos och skulle kunna ha en hel drös med dom om det inte hade varit så svårt att se skillnad på dom, det går väl ann att se skillnad på tik och hane. Det blir lite värre när det är samma kön.

Gottfridsson
0

#7 Jag antar att du velat använda henne i avel…(snacka om att jag har förutfattade meningar *S*)…och isf. passar hon inte in hos dig, då ingen av dessa valpar kommer att säljas för avelsbruk.

Kramar till dig och pälsarna, Ammi

Anledningen till att ingen av valparna säljs för att användas i avel, är dels att 2 valpar redan tagits ut för avel i år, en som jag behåller själv och en har gått till utlandet. I Sverige har jag redan sålt en avelsvalp u. Pyret/e. Tjelvar och innan dom väljer att avla på någon annan linje, är det inte aktuellt att sälja något avelsdjur från denna linje inom Sverige.

Hälsningar
Ammi

ferretgirl
0

Hon hade inte nödvändigtvis varit till avel, Agnez ev. kull nästa vår kommer att bli min sista, iallafall när det gäller illervalpar. Och tycker Torkel att jag inte ska ta fler kullar på henne hellre, så var kullen i år min sista kull. Förvisso kommer Agnez inte att kastreras då jag ska vactiseras (eller vad det kallas) Miller under våren nästa år. Han kommer sedan att ta Agnez och alla andra tikar som behöver ur löpen, så på såvis så kan jag ha Agnez helt intakt. Naturligtvis kommer Miller att testas att han inte ger några valpar efter sig, skulle inte vara så bra då.

Gottfridsson
0

Oh, ska du lägga ner, jag har PMat dig.

Gottfridsson
0

Då var det dags för lite nya bilder. Vi var ute på promenad och undersökte bl.a. löv

Zing hade redan provat selen inomhus utan koppel

Gottfridsson
0

ett till på Zing

Gottfridsson
0

hans kullsyster Divine hade aldrig provat sele

Gottfridsson
0

Hot Puls hade inte heller haft sele på sig tidigare

Gottfridsson
0

ett till på Hot Puls

Gottfridsson
0

Det var de tre som inte funnit nya hem ännu.

Har några foton på tjejerna tillsammans..

Gottfridsson
0

och den sista bilden på tjejerna

Gottfridsson
0

Då har alla killar hittat sina hem :-) kvar är

Hot Puls, den viltfärgade tösen

Gottfridsson
0

och Divine, den lilla albinotösen.