Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 560 ggr
Strumpan
0

Skriv på för djuren!

I Sverige är det fortfarande lagligt att föda upp djur för deras päls skull, i Österrike, Kroatien och Storbritannien är det sedan länge olagligt. År 2010 är det val och Djurens rätt har gjort detta till en valfråga. Fram till maj nästa år vill de ha minst 100000 namnskrifter för att visa att det är många som vill ha bort dessa pälsfarmar. Hjälp till för att visa vart du står

Djurens rätt Skrolla längst ner

Mvh Jenny

Vortex
0

Nu var det gjort. =o)

Aviendha
0

Absolut!!

fiffiluren
0

Yes, den här hamnar på bloggen också, kanske kan hitta nån den vägen också som kan tänka sig å skriva på :)

Strumpan
0

#3 Låter bra =)

Mvh Jenny

lizzzy1
0

då var det gjort =)

JossanH
0

Klart :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

Påskrivet.

[chouwa]
0

Påskrivet

Saga85
0

Klart.

Om inte annat så borde man införa striktare regler. I Schweiz finns det inga pälsdjursfarmar - inte för att det är olagligt i sig, men för att de har så strikta regler för hållande av djuren att det inte lönar sig.

JossanH
0

#10 det är väl nästan det som gör att många farmer lägger ned.. Det var ju det som hända rävfarmningen i Sverige om jag inte minns fel. blev för dyrt med större utrymmen med grävmöjligheter, bo etc.

Jag hoppas på så hårda regler att det blir ekonomiskt ohållbart, om inte ett förbud utfärdas! har väntat så länge på detta och det första jag tänkte på när moderaterna kom till makten var minkarna och deras fortsatta lidande som nu inte skulle stoppas… :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

Saga85
0

Jag hoppas nog nästan mest på hårdare regler. Om vi får så hårda regler att det inte går ihop ekonomiskt tror jag att det ger folk en liten tankeställare, även när det gäller importerad päls. Har dessutom sett debatter med svenska pälsfarmare där de hävdar att de bara är vanliga småföretagare. Blir det "bara" hårdare regler har de inte så mycket att säga ifrån om.

Sofieen
0

Nu har jag också skrivit på.
Helt vansinnigt att det är lagligt att föda upp djur av den anledningen fortfarande.

Loveferrets
0

Påskrivet.

Strumpan
0

Jag puttar i hopp om att fler vill skriva på

Mvh Jenny

Sara
0

Påskrivet.

Sara

Strumpan
0

#16 Tummen upp Glad

Mvh Jenny

Stotte
0

Påskrivet

Loveofmylife
0

Påskrivet

Aviendha
0

#11 Rävfarmningen finns kvar, iaf antar jag det eftersom SLU i uppsala köper in några avlivade lite då och då som veterinärstudenterna får obducera och studera.

Ilandra
0

Frågan är vad som händer om pälsfarmarna förbjuds, i sverige och kanske i hela västvärlden, som de borde. Kommer efterfrågan på päls minska, eller kommer importen från de ännu vidrigare österländska farmarnas att öka?

Självklart tycker jag att det ska förbjudas i Sverige, för att på längre sikt kan ett förbud ge större eftertryck på våra krav på förbud i andra delar av världen, men jag är rädd för vad de kortsiktiga konsekvenserna kan bli.

Saga85
0

Jag tycker att det är helt skevt att man får tillåtelse att importera varor som inte har producerat på ett vis som rimmar med våra lagar. Gäller ju både päls och diverse matvaror.

Kollar man på förbudet mot djurförsök för kosmetika- och hygienprodukter i EU gäller det ju både försäljning, testen samt import av varor som är djurtestade.