O.T Ni måste också få se min sötnos!:D
oj vilken sötnos! har du fler kort?
#1 Har bara 2 kort för tillfället, då han inte kommit hem till mig än =( Men snart så =) Ska ta mer bilder direkt när han kommit hem, så får alla som är intresserade se fler :P
är han från agnes?:)
#4 Nä, från Marie :)

haha, trodde det var en iller. Snacka om fel det var.
han var ju jättesöt. Han ser lite ut som han den där matvraken till mus i Askungen. Ohh, vad heter han nu då?
……. funderar…….funderar lite till…….funderar ännu lite till.
GusGus :-)
Ser ut som en Gus. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja gusgus var gulligt! eller pysen , parvel…*fantasi torka*
#6 Jo, därför skrev jag O.T :P Han är verkligen jättesöt!:) En av anledningarna till att jag längtar så mkt :) Haha, ja, Marie säger att han är ett riktigt matvrak :P Han heter Pugsley i stamtavlan, men det känns som ett svårt namn att ropa på om man ska lära den komma när man ropar dens namn :P
Ja, Gus var sött :D Men jag vet inte om han skulle passa att heta så?
#7 Haha, jag har också fantasi torka :P

Men är jag trött eller vad? Trodde han var en porslinskille på första bilden. Förlåt! Tänkte stackars vän som inte får ha "riktiga husdjur" får beställa kopior till julklapp.
Han var otroligt söt ialf. Tycker att han passar att heta Gus eller Pussel kanske!?

#9: Fler än jag som hajjar till på bilden i ettan i alla fall. Även om vi gjorde det på olika sätt. hihi
han är verkligen en söting.
Audiatur et altera pars
#9 Haha, det det gör inget :) Tur att han inte är ett porslinsdjur då :P
Ja, han är verkligen söt!:D Nästan för söt :P Ja, det finns så många namn att välja mellan!
#10 Haha, han ser lite rolig ut på den första bilden :P Måste hålla med om att han är en sötnos :)
Han är riktigt söt pugsley
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#6 gusgus heter ju våran kille =P

alltså jag måste ju säga att jag tycker att du ska kalla honom Pugsley ändå, det var en sånt himla passade namn :) åå så söt kille :)

Han är ju hur cool som helst. och att det var så bra blder då han sitter och äter också =P
Men jag håller med ViktorMarina, han passar till Pugsley.
Haha, vi kanske får skaffa ngt smeknamn åt gossen då :P

ja, pugsley var typ det snyggaste jag hört på länge :) kör på det, och kalla honom pugge eller puss eller nåt.. haha, jag tror som att jag kan bestämma :P

Gusgus heter gutten min også ;)
Og JEG VAR FØRST UTE :D :D :D
Synes Pugsley var søtt jeg da :)
#17 Haha, ja, det är ett riktigt fint och annorlunda namn, men känns bara som att det ska bli svårt att ropa på ett sådant namn :P Men jag kan ju alltid prova och se :)
#18 Haha, ja, jag håller med :) Snart är jag en stolt "mamma" till ett matvrak till :P Fast i större format och kanske lite sötare ansikte :P Ja, Agnes vet jag har Sessan och hon är riktigt fin!:) Du har inte varit ngt hos henne när hon hade bäbisar? De är ju såå söta!:) Önskar bara att jag hade kunnat se dem i verkligheten, tur att jag får hem lille Pugsley snart!:D
#19 Haha, men jag tror nog att Gus är uteslutet, så du kan vara lugn :P Men jag hållerm ed om att han är söt :D Haha, mina vänner tycker att jag är lite knäpp som skaffar en sån här stor råtta :P
Är det bara jag som är helt iq-befriad och inte har en aning om vad det söta lilla djuret är för sorts djur? 

Jag har uteslutit råtta pga det första kortet, såg med ut som en hamster då…men det är det inte heller…inte heller en mus eller ett marsvin 
VAD ÄR DET???
Amor vincit omnia
#20 Jo jag var hemma hos henne då hon hade bebbarna också :), sååå söta, såg ut som små flodhästar hehe
dom var nästan större än vad mina iller-valpar var vid den åldern, (då, dom var den åldern dom var när jag var där O_o )
Förstår att du längtar efter din lille Pugsley :) hehe
#21 om jag inte är ute å cyklar så är det en jätte pung råtta…allstå en råtta fast modell betydligt större än vanliga råttor ;)
#21 Phuuu. Jag kände mej helt korkad när jag inte visste vad det var för djur, och alla andra verkade veta! Tack Veronica, nu mår jag lite bättre. Jag har nämligen inte heller någon aning om vad sötisen är för något slags djur.
#21 Det gör inget:) Det är en Giant pouched rat, alltså det är en råtta i större format och de kallas även för Hamserråtta just för att de hamstrar :)
#22 Mäh, vad fuskigt :P Jag vill ju också kolla på GP bäbisar :) Synd bara att jag bor så långt bort :( Jag får väl skaffa egna bebbor sedan när Pugsley får en tjej ;) Då får jag ju förhoppningsvis någon bebis att titta på och ta hand om :P
Haha, så elakt av sig att tycka att de såg ut som små flodhästar :P Men jag kan tänka mig att de gjorde det :D
Oj, hur små är illervalpar egentligen?:) Eller det kanske bara är GP råttor som är stora som små helt enkelt :P
#23 Haha, jag vet inte om de räknas som pungråtta, men kanske :P Har inte jättestor koll på det :)
#24 Det är lugnt :) Han är ju ett rätt ovanligt djur i Sverige så och vad jag vet finns det bara 18 st utspritt över hela Sverige. Antar att inte alla vet vad han är, speciellt inte med proppfulla kinder med mat :P Ja, förklaringen har du i samma medelande och det kanske ger en bättre förklaring på vad Pugsley är för ngt :D
pouch på engelska är pung på svenska….å då syftar man inte på könsdelar hihihihi 
#25 hehe :P
Nja det var snarare alternativ två, GP:erna är jätte stora som ungar :P hehe .
Antalet, GP's har ökat oerhört mycket, för bara ett år sedan fanns det bara 4 stycken, och sen dog tre, och då fanns bara Agnes Sessan, men nu är antalet uppe i 18
, hoppas antalet håller sig där uppe! :)
#26 Haha, ser du :P Så bra är jag på engelska :P Men jag har faktiskt aldrig tänkt på det :) Låter så konstigt att säga att det är en sorts pungråtta :D
#27 Ja, jag har faktiskt aldrig sett GP råttor i verkligheten, så när jag får hem min lilla krabat så blir det första gången i mitt liv, men det ska bli spännande och kul :D
Ja, det var hemskt att de dog av det där hemska viruset.. Jag hoppas också att antalet håller i sig, så länge det inte blir någon inavel inom GP råttorna.. För att det kan ju förstöra deras utveckling här i Sverige =/ Därför hade jag tänkt köpa en helt obesläktad hona nu till våren =) Sedan kanske det blir att importera någon obesläktad GP också, fast det skulle ju bli lite senare i livet.
haha, så himmla söt! men vad är de för nått?! 
läste lite mer nogrannt nu. Såg att de var en pungråtta otroligt söt iaf 
#29 Tack!=) Ja, han är en Giant Pouched rat och är en påsråtta av något slag =)

sötnos! :D
Ja, det är han verkligen!:D
Imorgon kommer Pugsley!!:D Så jag längtar!=) Ska bli kul att få träffa pojkvännen också, men roligast att tråffa Puggan :P

#34 Grattis! Jätte roligt. Jag vet hur det är att sakna pojkvännen sådär mycket då jag själv pendlar mellen honom (göteborg) och stockholm. Kom ner till Gbg idag faktiskt och glädjen är enorm! Hoppas ni alla tre får en mysig fortsättning och ett trevligt nyår!
#35 Tack så mkt!=) Ja, det kan vara väldigt påfrestande med distansfärhållande, men känns hur bra som helst när man väl träffas!:D Tur är väl det :P
Detsamma =) Hoppas att du får det trevligt och mysigt med din pojkvän och ett bra nyår!:D

Väldigt söt grabb! Har läst lite om dom förut och skulle kunna tänka mig ha en sådan, men min mor är livrädd för råttor och illrarna är redan en påfrestning. Jag vill gärna kunna umgås med min mor :)
Hur stora var det dom blev..?
#37 Jag har haft samma problem med min mamma :P Men med lite tjat så går det :D Efter ett tag iaf :)
De kan väga upp till ca 2,5 kg, men vissa blir större.
Måste ta nya bilder på min pojke, eftersom att han har kommit hem nu :D Fick hem sötnosen i tisdags!:)

gosh, är den SÅ stor?
djävulskt söt iaf… nejmen nu får jag faktiskt hålla mig till iller! *banna mig själv* 
Haha, ja och han är ju bara en liten bebis än :P Så han blir större och tyngre :D Ja, han är farligt söt ;) Jag kan själv inte låta bli att titta på honom nästan hela tiden :P
Ska bli kul att köpa en tjej till honom vid vårkanten om uppfödaren som har ett helt obesläktat par får ungar och det blir en hona :D Tänkte själv föda upp Gp råttor.

Satan vilken stor!!
Fast söt!! Men råttor tuggar ju på sladdar och tapeter och allt. (har haft råttor själv) Hur mycket kan inte han då käka upp på en kvart? Eller måste man ha honom i bur hela tiden? Och hur stor bur måste man inte ha till en sån? Nyfiken!!!
#44 Jepp. han är stor och jättesöt :D Han har inte visat någon tendens att bita på något, utan han gillar mest att springa omkring eller klättra :P Han klättrar hellre i kablar än biter på dem. Jag har inte honom i bur hela tiden och man ska inte ha dem i bur hela tiden, då de måste få motion.. Man måste ge dem tid varje dag, för att blir de "otama" så blir det inget lätt jobb att få dem tama igen. De är som hundar på ett sätt :) Han måste få aktiveras och få tänka med sitt huvud + få motion för att må bra. Sedan får man ju inte glömma maten :P
Buren måste vara relativt stor, men nu när han är ung så duger en lite mindre. Som uppfödaren Marie har skrivit så är den allra största modellen på Illerbur för liten till en vuxen Gp råtta.

Tack för svaret. Men vad har man för bur till honom sen då? För jag antar att man inte har honom lös när man inte är hemma.
Så lite så =) Egentligen kan man ha vad man vill för bur så länge det inte är för trångt.. Man hade ju säkert kunnat ha lös dem hela dagarna, men i så fall skulle det nog vara ett speciellt rum. Det som är bra med Pugsley iaf är att han har valt ett hörn i buren där han gör sina behov och även ett ställe där han gör sina behov när han är lös i mitt rum.. Så jag har satt en hörntoa (eller vad jag ska kalla det) med kattsand i där var han tycker om att göra sina behov. På det sättet lär man dem automatiskt att gå på låda =) Så han går alltid på låda när han gör sina behov, vilket är riktigt skönt!
Man kan ju köpa t ex en jättestor hundbur som man inreder och använder som bur. Såg en perfekt hundbur på en djuraffär en gång, men det var innan jag hade fått honom och långt ifrån var jag bor nu. Får kanske köpa den när jag flyttar till min pojkvän =)

Herregud han var ju abnormt stor. Nästan så illrarna skulle bli rädda för honom. Hualigen, tur att de är ovanliga, du förstår om en annan som är rädd för skogsmöss ramlade över en sådan där.
Audiatur et altera pars

han var ju jättefin, ser ut som nåt ur en saga när han är så stor :) Härlig!
#48 Haha, ja, men han är ju en Afrikansk jätteråtta :P Nu är han ju liten jämfört med hur han kommer se ut som vuxen :P
Ja, det finns bara va 18 st eller nu kanske det är 22, då uppfödaren jag köpte Pugsley av har fått 4 st småttingar :D
Ja, då skulle du nog inte ens tycka om mina andra råttor heller :P Det enda djur jag är riktigt rädd för är spindlar och det är något som jag aldrig skulle kunna ha! Men ormar är fina =) Har 2 st sådana också :P
#49 Ja, han är jättefin!=) Och ja man kan nog säga att han ser ut som något från en fantasivärld med tanke på att han har rätt speciellt utseende. Alla som har sett honom hittils har blivit kära i honom!:D Han är väldigt lugn och snäll, dessutom gillar han att mysa och det är väl det som går hem ;)