Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 558 ggr
Sara
0

Diarréer utan infektion?

Vad kan orsaka svåra diarrér om blodprover inte visar några infektionsindikationer eller förgiftning och om man bortser från lymfom och stopp i tarmen?

Sara

Loveferrets
0

Oj vilken svår fråga, kan du inte höra med vett ? Kanske har dom bäst svar.

Sara
0

Saken är den att veterinärer är ibland svåra att krama information ur. Dessutom tror jag att den samlade illerkunskapen här är större än hos en veterinär om man bortser från den praktiska biten.

Det är alltid bra att ha lite underlag när man frågar veterinärer, så man ställer de rätta frågorna.

Sen kan man kunna hur mycket teori som helst men det är först när man upplever det i praktiken som man verkligen får koll, kunskap, vetskap, ja kalla det vad ni vill.

Sara

Loveferrets
0

Sant men de var bara ett tips, klart man får ställa frågor här med.

mimmynis
0

hej min iller har samma problem nu. försöker få i honom så mycket vätska som möjligt. vetrinären tyckte jag skulle ge honom ris och mager kokt köttfärs. vågar väl inte göra det just n då han e nyopererad sen 11 dagar tillbaka inte samma vetrinär som opererade honom som gav mig tipset, men du kan ju pröva det. :) se bara till att han/hon dricker tillräckligt med vatten. ett tips från mig är om du ger din iller vetegroddsolja kan det ha förstoppande effekt så man skall nog va lite försiktig med sånt. hoppas det löser sig.

Pirjo
0

Min första tanke blir känslig mage och för kraftigt foder. Jag har haft en iller som vars mage helt enkelt inte tålde altför kraftigt foder. Åt han kraftigt foder fick han direkt diarré  ordentligt - brunfärgat "vatten". Vi fick lov att blanda ner hans mat riktigt ordentligt för att hans mage skulle klara av det.