Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 208 ggr
Strumpan
0

Snälla hjälp mej!!

Måste fråga om någon har andvänt "stop bleeding" någon gång? Athlaz har börjat följa efter mej ÖVERALLT och när jag skulle iväg och handla försökte han hoppa över grinden och fastnade i jag antar ett gångjärn ut till hallen, och när jag kom hem låg det blod över hela lägenheten. Jag tror inte att han har brutit något för han går på foten, men han blöder fortfarande och när jag satte på "stop bleeding" så började han poppa och småskrika. Vet någon om det svider bara eller vad det kan vara???

Mvh Jenny

Robinsnel
0

OJOJOJ! Ring veterinären! Jag kan inte…

LeeLoo
0

Det svider nog till ganska rejält. till och med mina hästar som jag har haft har blivit sura när jag använt sådana preparat. Det svider nog men det skall ju gå över efter ett tag (gjorde det på pållarna ialf). Jag har aldrig använt sådana preparat på mig själv eller mindre djur än hästar.

LeeLoo
0

Har han lugnat sig? Har det torkat?

Strumpan
0

Jo det har torkat, nu ligger han och smårycker i mitt knä. Vi ska åka till vetten imorgon, för att så tydligen måste hela klon ryka annars kan det bli infektioner och mer än halva klon sitter kvar. Så det blir vetten 08:15 imorgon bitti

Mvh Jenny

LeeLoo
0

usch, stackars killen

Strumpan
0

=( =( =( Min bebis………

Mvh Jenny

Robinsnel
0

Tänk på att en iller inte har råd att förlora särskilt mkt blod! Vågar du vänta till imorgon?

Strumpan
0

Det har slutat blöda.och jag har ringt till vetten och de sa att jag skulle vänta tills imorgon. Jag kommer att hålla stenhård koll på honom ikväll. Sen tror jag inte att de blöder så mycket genom klorna, det var bara utsmetat på golvet. Det var jag som fick panik när jag såg var som hade hänt. Men som sagt, jag kommer att hålla stenkoll på honom.

Mvh Jenny

Sara
0

Usch, det kan se ruskigt ut med blod. Fast oftast ser det mer ut än det egentligen är.

Håller tummarna för grabben!

Sara

Strumpan
0

Tack. Han vaknar omvartannat och börjar leka, sen går han och lägger sig igen. Just nu ligger han och myser i min säng.

Mvh Jenny

sarae
0

Oj den lille stackaren! håller tummarna för honom, men jag tror säkert det går bra!

ixid
0

Nejmen oj Jenny, stackars Latathlaz!

uppdatera!!!

Tina-A
0

Usch vad läskigt.. Berätta hur det går

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tesan
0

Hoppas det löser sig för er!

Håller alla tummarnaFlört

Flisa
0

vad är stop bleeding? :S

Tina-A
0

#15: Jag gissar på något .. medicinskt .. för djur som gör att det slutar blöda! Men jag har själv ingen aning

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nettan
0

Finns på djuraffärer, perfekt om man råkar klippa för långt ner och in i pulpan. Eller att de klyver en klo. Det blöder ganska mycket då nämligen. Som jag har förstått det så stoppar man bara lite pulver på det drabbade området och det ska stilla blodflödet.

Strumpan
0

Stop bleeding är ett pulver som man kan lägga på pulpan om man råkar klippa i den. Jag köpte den i djuraffären och det var första gången som jag använde den, så det var därför som jag blev så närvös när han började tjuta. Nu får jag inte röra tassen men jag tror att det nästan lägger sig som en vaxpropp. Jag ska se om jag kan få titta på tassen sen, just nu vill han bara ligga i fred och går undan om jag tar i honom.

Jag ringde till vetten, och de sa att om det finns rester kvar av klon (vilket det gör) kan det ge inflamationer i tassen så vi ska dit imorgon 08.15, så får vi se vad som kommer att hända och ske… De kommer att rycka klon, men den kommer att växa ut sen igen =)

Mvh Jenny

Strumpan
0

Hej alla! Nu har vi kommit hem från vetten. De tog bort hans klo, så nu är det det bara en liten pulpa som sticker ut plus att hans tå är lite svullen. Men vi fick med oss antibiotika hem, så det ska nog gå bra. Just nu ligger han och sover sin djupaste sömn…. Snacka om att han var hungrig när han kom hem, han åt som aldrig sett mat förrut…!

Mvh Jenny

ViktorMarina
0

vad bra att det gick bra tillslut! :)

Strumpan
0

Jo, jätteskönt.Även om jag visste att det inte skulle bli värre än såhär, så känns det ju jobbit när han har ont, Och sen förskräckelsen att få se blodet ligga utsmetat på golvet. Allt han ville var att få följa med mig när jag gick….. jag tror att jag ska köpa en såndär barnsele som man har på magen så kan han följa med mig överallt. Jag får nog även smuggla med honom när jag går i skolan….

Mvh Jenny

ViktorMarina
0

ååh, jag förstår att det känns hemskt :( Men det är ju inte ditt fel på något vis! man vet ju inte i förväg vad som ska hända..!

Strumpan
0

nää, men det känns bara trist att det ska hända. Jag borde ha tänkt på att ha illersäkrat grinden. Jag ville hålla honom borta från hallen och badrummet för att han inte skulle göra sig illa. Istället gjorde han sig illa på skyddet………

Mvh Jenny

Faxlin
0

Skönt att höra att det gick bra i alla fall.
Hade ju kunnat sluta värre.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars