Någon som saknar en iller?
Är det någon som saknar en iller i Gävle? Jag såg nyss en viltfärgad iller på brynäs typ vid brynjan.
Men kära nån, tur det inte är min, hoppas att h*n kommer hem snart.

#0: Japp en av mina valpisar frånförra året är på rymmen. Snälla kolla om du kan fånga henne. Omdu ser henne mer så snälla ring mig: 076-2669002
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 Tyvärr så sprang den in i buskarna så att jag tappade bort den. Men jag stod där bra länge och lockade och kollade om jag såg den. Men den måste ha sprungit någon annanstans efter att den sprang in i buskarna. Tror den sprang ner mot själva gårdsplanen vid brynjan. Eftersom att jag inte såg den åt något annat håll.

oh, ut och leta! 
#3, Varför sprang du inte efter ? kan du prova locka med nån pingla eller nått o säger som #4#, ut o leta …
#2, säkert nån som tagit hand om den om valpen försvann förra året, konsigt den är ute igen nu, eller kan dom verkligen överleva om dom har tur ?
#5 tror åsa menar att dte är en valp som kommer frpn hennes kull förra året som är på rymmen nu ;)
men ja, vissa illrar kan klara sig bra i naturen.
#5 Det är buskar framför stängsel där den sprang in. Och jag letade vid buskarna bra länge innan jag var tvungen att ge upp. Och att den försvan ner mot gårdsplanen är bara en gissning eftersom att jag inte hittade den i buskarna där. Jag bor inte på brynäs heller, utan var bara på väg från ett ställe till ett annat. Men om Åsa t.ex vet vem ägaren är så borde väl ägaren kunna gå ut där och leta? Ägaren vet ju säkerligen vad som funkar bäst när man ska locka in den.
#6, jo men så förstod jag det oxå, skrev säkert luddigt.
#7, Men Åsa var ju ägaren, kunde man inte komma ner till gårdsplanen på nått sätt då ?
Jag har skickat ut denna länk till de jag känner som bor i gävle. Kanske någon som bor nära kan hjälpa till att söka.
Inget katthem i närheten som kan låna ut en kattfångst eller köpa en stor för råttor. Lägga in lite smaskigt kött som luktar och ställa intill en buske där illern setts?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Är illern fortfarande på rymmen? Jag bor ca 100 meter från Brynjan och skulle kunna tänka mig gå en promenad och leta lite här runt omkring, men då vill jag ju gärna veta innan om jag ska leta eller om illern redan är hittad.
#10, med tanke på att hon nyss såg den så tror jag den är på rymmen fortfarande. hoppas du kan finna den..

Nyss?? Det var väl ändå inatt illern sågs senast eller är det något jag missuppfattar i tråden?

jag tror den sågs inatt/igår. och som jag har förstått det så är det inte åsas egna iller på rymmen, men en iller som åsa har fött upp.
hoppas att någa har möjlighet att gå ut och leta efter rymlingen!
"12, Jo det var inatt men men det kostar inget att gå ut o leta om man bor i närheten. Antar att illern fortfarande är på rymmen då den redan varit borta så länge.
Står ju inte nånstans att den varit borta länge?
Om du läser inlägg 2, så är det troligtvis hennes valp som försvann förra året. Jag säger inte att det är så men det kan ju vara.

#16 En av Åsas egenuppfödda valpar som FÖDDES förra året och SÅLDES är på rymmen NU. Har alltså INTE varit på rymmen i ett år.
Jo jag har läst alla inlägg, det Åsa skriver är att illern som är försvunnen är en iller som hon fött upp, illern är alltså inte försvunnen sen förra året…utan född förra året.

Har pratat med Elin nu på telefonen.Tyvärr bröt min telefon samtalet. Men snälla Elin skulle ut och letai alla fall. Själv har jag hela helgen varir gräsänka utan sambo och således utan möjlighet att ta mig någonstans.
Men som sagt var, Troligtvis är det en valp som jag fött upp förra året. En liten tös som försvunnit från Bonhus för flera veckor sedan. Så det är fullt möjligt att hon har tagit sig ner till Brynäs från Bomhus. Håller tummarna för att det är hon och att hon hittas på.
Men som flera sagt, jag äger inte illern nu längre utan har sålt denna tös förra året. Men jag vet att hon är otroligt saknad.
Audiatur et altera pars
#17, okej, det är bedrövligt oavsett att illern är på rymmen så jag hoppas någon kan finna henne.
#19, Hoppas Elin lyckas, håller tassar här hemma.
#19 Det var en liten rackare iaf. Så det är ju mycket möjligt att det är den lilla damen. Hoppas att någon hittar henne!
Jag tror att vi har ett stort mörkertal av illrar som är på rymmen. Det finns många illerägare som inte är "illeraktiva" på nätet och på så sätt får man inte ut informationen så att fler kan hjälpa till.
Jag hoppas att den här lilla illern kommer hem på något sätt, eller söker sig till människor när den blir trött och hungrig. Sommaren kan vara ganska latjo om man vet hur man får tag i mat.
Men jag hoppas innerligt att den här lilla kommer hem.
Hur gick det Elin ??

#14 Nä visst det kostar inget att gå ut och leta. Jag gick fem varv runt området och det hade jag gärna sluppit gå i onödan om hon redan varit hittad. Promenaden hade jag tagit oavsett men det hade nog blivit en trevligare runda om jag inte varit ute och letat iller.
--------------
Hade jag hittat henne så hade ni fått veta det redan.
#24, Okej,

Du ska ha stort tack Elin för att du letar efter henne. Håll gärna ögonen öppna ni som rör er inne i stan.
Audiatur et altera pars
Åhh hoppas hon snart hittas, Har själv en här i eskilstuna som inte är aktiv på nätet som har en rymling sedan i fredags kväll, En viltfärgad stor hane.

Tack åsa!
Nu när man vet att hon är borta så är det ju lättare att hålla ögonen öppna när man är ute.

är på väg ner med några o ska leta med pip o mat … håller tummar att vi hittar tjejen tackar för alla tips o hoppas det är Vippans syster
#29, så bra hoppas ni finner henne o lycka till

Johan, min sambo, såg tjejen igårkväll runt 23-tiden nere vid tågstationen.
Han försökte locka på henne men hon var tydligen inte intresserad och sprang iväg in i buskarna, och fick därför inte tag på henne.
Har det satts upp några lappar om denna tjej? Nu har ju ändå två personer sett henne med kort mellanrum så kanske finns det fler som sett henne men inte vetat vad det varit. Bara en fundering…

Vart runt tågstation?
Ska ju in till Gävle imorgon, så kan jag kolla då.
// Liinda

#32 Vid tunneln som går från centrum mot öster.
Du och jag kan ju även ta en promenad runt utkanterna av stan imorgon när vi ses?!

#33: Absolut… det kan vi göra.. =)
Men då kan vi ju mötas vid tågstation?
För jag är ju på Lernia, ligger vid magasin gatan ;P
Bakom tågstation…
// Liinda

Ja, gå inte längre än till tågstationen innan jag har ringt. Jag tar även vägen förbi stationen för att komma till stan så det passar perfekt =)
(Sorry att det blir lite ot)

Good.
Linda and Elin goes iller jakt imorgon =)
Önska oss lycka till :)
// Liinda
Lycka till båda 2, möjligt det är ot men intressant att läsa
Ni får berätta hur de gick ..

Är det någon som att namn på Iller kanske ?
Åh någon man kan kontakta om det skulle vara som så att vi hittar på den?
// Liinda
#38, skulle ni finna den så kan ni ju kontakta Åsa, hon angav sitt nummer ovan eller det var ej så du menade ?

#39, jo absolut, men ville inte riktigt ringa och störa henne :)
Men klart vi ringer henne om vi hittar på filuren :)
// Liinda
#39, tror säkert hon vill veta om ni får tag i henne, tror heller inte att ni stör om en sån här grej och eftersom valpen är från henne från början så vill hon säkert mer än gärna få veta så fort som möjligt i så fall.
Ta med en sele ifall ni får fatt på henne. Kan vara kinkigt att bära en ovillig iller.
Sara

#41: Självklart får ju Åsa reda på det.
Men då hon får hem karln imorgon och så där vill jag inte riktigt störa.
Tänkte mer om det kanske fanns ett direkt nummer till ägaren.
Men det löser sig alltid =)
#42: Smart : )
Hoppas Elin hinner läsa..
Nu ska det sovas, från 9:00 imorgon bitti kan ni hålla tummarna.
För då är jag istan.
// Liinda
#43, ska hålla alla tassar här hemma att det går bra ett stort lycka tiiiiiiiiiiiiiiill.. hoppas hoppas hoppas ni får tag i henne…

Hoppas jag också.
Även om det nu inte råkar vara Vippans syster så hör den ju iallafall inte hemma ute i det vilda.
Iallafall verkligen nite mitt i stan så där.
// Liinda
#38 Undrade du vad illern som är borta heter?
förlåt, jag kanske är trög..

#46: aaaah på "åsas valp" men jag fick svar av henne nyss =)
Så det löste sig..
Nä sängen var det. Sov gott
// Liinda
#47 Ok :)

god natt linda! Ses imorgon! Tar med mig sele, men påminn mig för annars glömmer jag det nog haha =)

Ta med en pipis om ni kan. Och hittar ni henne får ni gärna ta med henne till mig.
Audiatur et altera pars
Hur gick det idag ?

Alldeles för mycket ljud och folk…
Vi gick runt ett tag och tittade och Elin pipte med leksaken, men den enda hon fick tag på var en hund som blev överlycklig över att höra pipen!
// Liinda
#52, fasen oxå, undrar vart hon tagit vägen ? dumma iller hehe

#53: Ja alltså jag är villig att åka ut en kväll natt, men då jag bor ca 2 mil därifrån så är det lite svårt med bussar och så där på kvällar.
Just nu har vi ingen hel bil heller.
Men sådant brukar ju lösa sig, PLUS att jag inte hittar för fem öre i Gävle. Elin hade kunnat snurra runt mig hur lätt som helst.
Men hon gjorde inte det.
Men är det någon som vill ut och leta någon kväll så hjälper jag jätte gärna till!
Eftersom hon syns till på kvällarna kanske man skulle vara några stycken som går ihop och försöka hitta den ensamma lill*n
Nu börjar det ju bli så kallt ute också. Sitter och tycker synd om den.
Hoppas den har något varmt ställe att gömma sig på.
// Liinda
#54, ja bor du 2 mil bort o inte har bil ska du inte ge dig ut själv, i så fall bör du ha sällskap, hittar man inte heller så är det ännu värre,
En toppen ide om ni kunde samla ett gäng och gå ut o leta, Fasen att jag bor så långt ifrån.
Håller med dig, hoppas verkligen illern har funnit nått varmt ställe att vara på. Skrämmande tanke att hon ska behöva vara där ute helt ensam usch..

Om inte annat får vi kanske ge oss ut en kväll Liinda. Typ efter att jag varit hos Kalle på sjukhuset eller något.
Audiatur et altera pars

Sitter här hemma och håller tummar och tassar för att illern snart blir funnen

#55: mmm… kanske dags att komma över en helg på fika ;)
#56: Absolut.. Säg till när.. Jag är på..
#57: Jag med
// Liinda
#58, skulle jag komma över på fika ? jag ska ju leta iller 
liiiiite väl långt till Gävle tyvärr annars hade jag gärna gjort det.
#56 Hoppas det går att lösa.

#59; Men du kan ju komma över en helg ;O Jag har plats över så det skriker om det, för både dig och illrar ;) *komsi komsi*
// Liinda
#60, Jätte gulligt men det är för långt bort även om det är en helg. tyvärr o jag har bara en he he

hoppas det är Shenzi som man har sett tingelings o vippans syster är ute o letar tacksam för alla tips om det är nått kan ni ringa 073 7326852

#61; Awww men du får gärna komma längre också ;)
#62: Skickar ett pm till dig. :)
// Liinda

*håller tummar och tår*

kommer ut anons i tidningen ang lilla rymlingen hoppas nån läggger märke o reagerar denna gång ……

grabben o hans kompis är nere o letar runt stationen o öster o nermot gävlestrand hoppas få höra nått gott snart … dom skulle ner till mcdonalds nu o värma sej en stund för att forttsätta sen …
#66, spännande, uppdatera om du hör nått.. jättesnällt av dom att ställa upp.

Ja, som sagt så hittade vi henne inte och det verkar vara mer troligt att se/hitta henne när det är mörkt ute.
Jag följer gärna med ner på stan nån kväll/natt och letar om vi blir fler.

nu åker vi ner o letar o kikar håll X att vi ser o hottar fröken … är 4 ute ikväll

Hoppas att ni hittar på henne…
// Liinda
#70, hittade ni henne ?

#70#nää hon är fortfarande borta ..
men fick ett telesamtal ju för ca 2 min sen att det är en tjej som sett henne inne på gården mittimot staffans kyrkan i söndags på dagen med andra ord på andra sidan kaserngatan från staffans kyrkan

#68 det är nästan i granngården med dej elinn …
#73, Tråkgit ni inte kan finna henne men hon måste ju vara där nånstans eftersom hon kommer fram emellanåt ju. Fasen att jag inte bor i närheten.
Jag ska upp till elinn i helgen, vi kanske tar en promenad och kikar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Kan ni inte låna en fälla från något katthem och se om hon går i den när ni har ungefärligt hum om var hon är?
Hur går det?
Undrar jag oxå ?
Vi han tyvärr inte gå ut på någon promenad, men vi hoppas att illern kommer till rätta.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
*Håller tummarna*
Okej hoppas nån kan ge sig ut o leta snart igen.