Illrar och hundar, funkar det?
Hejsan!
Jag har en undring om hundar och illrar. Har någon av er både och tillsammans? Vad för hundras i så fall? Hur funkar det? Kan ni lämna dem ensamma ihop? Gillar de varann?
Själv har mina illrar endast fått träffa hundar genom ett galler i buren och alla hundar har tittat på illrarna och slickat sig om munnen. De skulle inte ha tvekat en sekund på att äta upp dem. Detta har dock varit draghundar och jakthundar av spetstyp. Skulle aldrig våga dem träffa en hund IRL utan galler imellan.
Kolla även http://www.youtube.com/watch?v=IgUwJ30mtSc&NR där även en hund och några katter leker med illrar. Mycket underhållande film. 

Jag har en blandras av raserna golden/labb/eng setter, och det går riktigt bra, har bara haft illern ett par dar nu dock, men dom verkar komma överrens bra! Och såvitt jag hört är det oftast inga problem!

Jag har schäfer och iller ihop. Funkar bra. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Måste bara säga att det var hur härlig video som helst!!!!!=)
Nja, det var en svår fråga. tror inte att det har med rasen att göra utan mer med personligheten att göra. Smeagol har träffat en jakt hund ett pat gånger och den hunden är livrädd för smeagol.
Annasr brukar jag vara hundvakt åt en mellan snauzer. De har gått lite sådär mellan dem.
När smeagol var liten så brukade han leka med en terrier.
Smeagol har träffat ganska många hundar men ingen som han har klickat med.
Sedan beror de nog på om illern är valp och om hunden är valp, osv.
Samma som Åsa, Schäfer.
Bara det att mina små nu bor i stallet med katterna, vilket ochså funkar.
Min svärfar har en schäffer som brukar leka ihop med Dior. De funkar hur bra som helst tillsammans. Den här hunden är dock extremt väluppfostrad och vet vad som är rätt och fel. Förmodligen därför det funkar så bra :)