Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 323 ggr
illernettan
0

Idag har det varit djurens dag.....

…..hemma hos mig.

Första promenaden blev med Ricky. Vi tog turen ned till kyrkan och tillbaka. Det kändes som om det var uppskattat. När jag kom hem så hade jag Dizel och Armani hängandes runt fötterna så det blev till att ta en tur med dom också. Samma tur fast lite kortare. Dom är inte lika pigga på att gå men tycker om att vara ute. När jag kommer hem igen så står Maxen och väntar på sin tur. Så det blev att vända i dörren. Vilka underbara krumsprång den lille grabben gjorde. Det var längesen jag såg en så lycklig iller. Samma promenad igen fast hela vägen runt kyrkan. Det var en Max som inte ville gå med in igen. Sedan blev lite vila för matte innan hon tog bilen in till byn för att skicka paket. Väl hemkommen så möter Calle mig i dörren för att han ville också gå ut. Men där tog det stopp hos mig, hungrig och trött som jag var så fick han stå över. Efter mat och vila var det dags för Allie att få en lekstund i buren. Det verkade som om hon tyckte om det. Sedan luktade jag nog väldigt intressant. Dagge var pigg på en promenad så nu blev det ner till kyrkan och tillbaka. Fast vi tog en liten genväg.

Så nu ligger alla helt utslagna. Armani och Dizel ligger i puffen, Maxen ligger i sitt ikeatefat, Ricky ligger under skrivbordet och Calle snarkar högt i leksakslådan.

Tror ni att jag orkar ta en dust med katten? Han behöver ju inte gå ut, gubevars. Det räcker med att borsta eller att bara sitta och gosa med honom.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

JossanH
0

Mysigt :) Samma här faktiskt! Jag o sambon tog med Pegasus och Skit upp i skogen och det var ju ett underbart höstväder idag! Illrarna var pigga som få och var väldigt glada över promenaden!
pegasus hittade tom en död näbbmus som han gömde i ett dike ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus