Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1456 ggr
Tzatu
0

Äldre herre söker nytt hem

Jag letar nu ett nytt hem till illern Ricky som jag akut omhändertog då ägaren skulle åka utomlands och tänkte lämna honom. Han kan tyvärr inte stanna hos mig. Han bor just nu i min trånga hall då han inte går ihop med min ena iller.

Här följer informationen jag fick från hans förra ägare:

Illern Ricky

Han är köpt på en marknad som liten och pga skilsmässa hamnade han hos mig som omplacering via blocket.

Han är en snäll herre på ålderns höst men pigg och glad hela tiden. Älskar att vara ute och gå som sagt senaste tiden har vi varit ute 3-4 ggr/dag och reagerar väldigt fint på kopplet för det mesta han är ju en iller.

Just nu äter han Vitakraft för det är det fodret som finns här i närheten men äter även ANF utan problem men inte kött.

Han är en notorisk tiggare och älskar bröd av någon anledning precis som juice

kan bita nya människor ganska hårt men mig bara vid lek. gillar att ligga i ett täcke och rullas runt och smyga på det som finns under

sjuk har han aldrig varit och han snarkar/pratar i sömnen går man bort till honom när han sover och rör honom gnyr han till typ jasså bara du

Leksaker är han inte så glad för men kartonger som han kan ligga i bakhåll och rör är roliga.

enda felet jag ser på honom är att svansen fått sig en smäll nångång när han glidit ner från soffan eller liknande

gillar inte att bli pillad på öronen

har bott tillsammans med en annan hane till han dog nångång i våras så jag själv var på väg att skaffa en kompis till honom men så vände allting sig på högkant och jag var tvungen till detta

Han är inte försäkrad

han vet vad han heter och kommer nästan alltid

låda brukar han gå på men det missas ibland

han är 6 år

De egna intryck jag fått av honom är att han är pigg och nyfiken, men lek är helt ointressant. Han tycker mycket om promenader och är lätt att gå med. Han går bra ihop med min ena iller, men inte med min andra. Jag skyller dock på min då hon oftast inte tycker om andra illrar.

Han verkar rätt rädd och osäker av sig, och har bitit mig hårt i händerna flera gånger. Han ger sig dock rätt snabbt. Han behöver en person med tålamod och en fast hand!

Han behöver ett hem där han får stanna resten av sitt liv.

illernettan
0

Jag önskar jag kunde………

Tiden, tålamodet och plats har jag men inga pengar Gråter. F*n också, vill ju så gärna hjälpa…………

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

FerretCrow
0

#1 dom kanske inte vill ha pengar utan rätt hem är det som räknas. och det skulle ju verkligen finnas hos er =)

Tzatu
0

#2 Då jag själv gav hela noll kronor för honom tänkte jag försöka sälja honom till samma pris. Transportbur och sele ingår i priset.

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har träffat honom idag, han är osäker men trevlig. Han högg, men gav sig direkt när man var bestämd, det tog en minut sen låg han i mitt knä hur lugnt som hälst. Tror han kan bli väldigt trevlig och väldigt kelen hos en person med bestämda händer. Jag hade gärna tagit honom men efter en träff med min hund(som älskar illrar) insåg jag att det nog inte skulle funka. Min hund vill leka men illern blev rädd, och det är inget jag vill utsätta en så gamal iller för.

Jag tog en del bilder på snyggingen som jag delar med mig av :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

En riktig livs njutare:

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Mys under husknuten:

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Här hänger han hur snällt som hälst. :)

Hälsningar Malin

mandariiin
0

han är verkligen jätte fin! hoppas att han får ett varaktigt hem snart. men ingen vet alltså vilken uppfödare han kommer ifrån?

enbartmalin
0

#8 som jag förstått det kan det ha varit farm..

Hälsningar Malin

UlrikaD
0

Hoppas verkligen att han får ett riktigt hem nu då. Det man tyvärr måste tänka på med en sådan gammal iller är att det kan bli dyrt i vet.kostnader och att man tyvärr antagligen inte får behålla honom så länge.

Men önskar honom verkligen ett bra hem nu!!

Loveferrets
0

Håler med Ulrika här, hopaps verkligen han kommer till ett bra hem nu. han ska få sin sista år bättre än bäst. Sen e han värd ös av kärlek oxå.

enbartmalin
0

Jag hopas han kommer till någon med iller vana med tanke på hans främling-rädsla. Någon som kan ta honom och ge honom ett bar hem sista biten av livet.

Hälsningar Malin

Tzatu
0

Just nu ligger han och vilar jämte mig och sambon i sängen. Han är fortfarande lite rädd och har svårt att slappna av, men jag tror att om man ger honom tid att lära känna en så blir han en mysfarbror.

enbartmalin
0

#13 Det tror jag med han blir :)

Hälsningar Malin

illernettan
0

Finns det någon som helst möjlighet att transportera honom till Skövde så är han varmt välkommen. Jag har själv inte möjlighet/råd att hämta honom Gråter.

Allmänt tycker jag det är så tråkigt att omplacera en iller som är gammal. Ibland undrar jag om inte det rätta vore att låta dom på somna. Ingen får ta illa upp utan det är mest en tanke jag har.

enbartmalin
0

Ja det är ju en bit up, men det kanske finns någon som ska den sträckan?

Hälsningar Malin

illernettan
0

Sitter här och håller tummarna febrilt…….

Tzatu
0

#15 Jag kan kolla på djurtransport i fokus om någon har vägarna förbi. Jag vill inte heller avliva honom, men han kan verkligen inte stanna hos mig och finns det ingen lämplig person som kan ta honom så ser jag ingen annan lösning än att låta honom gå till de sälla jaktmarkerna, tyvärr.

Sara
0

Kan någon ta honom till Göteborg kan jag åka ner och hämta honom där och ev möta upp illernettan.

Sara

enbartmalin
0

#18 Helt rätt, han lider inte av att få somna in.. Bättre det än fel hem iaf.. kanske inte det ultimata som man vill göra.. Men bättre än att han ska bo i en trång hall eller bo hos någon som är rädd för honom.. :(

Hälsningar Malin

illernettan
0

#18 Jättebra om du har lust att kolla. Häruppe får han ett livslångt hem med utevistelse och andra kompisar. Jag vet att det dyrt med gamla illrar men det kan vara värt att få förgylla deras sista tid.

illernettan
0

#19 Hm, det var också en variant.

Tzatu
0

#19 Till Göteborg är nog inga problem att fixa. Iallefall inte om det sammanfaller med ett veckoslut.

enbartmalin
0

#22 Ibland måste man se till djurets bästa och inte sitt eget.

Hälsningar Malin

Loveferrets
0

Håller tummar o tassar här att ni kan lösa det på bästa sätt för honom,,, hoppas nån kan hämta honom,,

enbartmalin
0

#25 Ja verkligen, en bra människa som inte skickar honom vidare efter ett tag.

Hälsningar Malin

illernettan
0

Fast där har jag ett problem, nästa helg tillbringar vi i Norge. Kommer hem under måndag.

Sara, han kanske får/kan vara hos dig en stund?

Loveferrets
0

o så spännande detta e nu hehe,, hoppas hoppas…

Tzatu
0

#27 Jag måste höra med min kompis som pendlar mellan malmö och göteborg när han åker mellan nästa gång, men han kommer inte hem förrän på måndag. Nästnästa helg så kanske sambon ska upp till Göteborg så då kan han ta honom.

enbartmalin
0

#28 Vi sitter och håller tummarna bakom varsen skärm? :P

Hälsningar Malin

Sara
0

Jag kan hämta i Gbg nästa söndag den 20:de, lördagen är jag på bröllop. Helgen efter är säkert inga problem heller. Sen kan ha bo i mitt kök tills vi kan mötas upp Nettan.

Sara

illernettan
0

#29 Orkar ni ha honom så länge? Ursäkta en korkad fråga Skäms, men vilken helg blir det? För mig skulle det passa bäst helgen 19-20/9 att mötas upp. Vi är ju ändå ute och reser och kan anpassa vägen lite utan att behöva åka extra.

Sara
0

Jag kan åka ner på fredagen oxå till gbg om kompisen är där då.

Sara

enbartmalin
0

Tzatu orkar ni inte ha honom så länge kan han va här,men det känns dumt att flytta honom mer än nödvänligt..:/

Hälsningar Malin

illernettan
0

#31 Min tanke var att vi kunde mötas upp under måndag 21/9 för då åker vi ifrån Charlottenberg. Då kan vi ta vägen på andra sidan Vänern och vi kanske kan mötas upp i Trollhättan?

Sara
0

# 35 Det går nog att ordna.

Sara

illernettan
0

Då får vi vänta och se vad Tzatus kompis säger Glad

Loveferrets
0

Så härligt det är att läsa sånt här.. undrar vem den lyckliga blir som får dena fina herre hehe

FerretCrow
0

Jag måste iaf påpeka att han ser då inte ut att vara 6 år gammal. inte vad jag tycker iaf. och jag håller verkligen tummarna att han fårkomma hem till dig nettan =)

enbartmalin
0

#39 Det syns på hans ögon :) Hela han var pigg och fin, men hans ögon(irl) var lite matta och man såg hans ålder där :)

Hälsningar Malin

Illemann
0

så fin han är =) Hoppas att det löser sig med nettan! =)

FerretCrow
0

#40 jo det märks nog på hans beteende oxå men nu tänkte ju jag på bilderna här i tråden. där är det ju lite svårt att se hur dom ser ut i ögonen.  ;)

Aviendha
0

Håller tummarna för honom. Håller med om att han ser välbehållen ut för sin ålder :)

Ceciliaolucifer
0

Jag kan sponsra med ngn liten bensinpeng för transport hit eller dit :) om han hamnar hos illernettan!

Faxlin
0

Låter helt suveränt om illernettan kan få honom. Där vet jag att han får det bra och har ett livslångt hem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

enbartmalin
0

#42 Det var därför jag skrev irl inom ()

:P

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

#44 Det kan jag också tänka mig att göra! Han förtjänar ett bra hem livet ut!

Hälsningar Malin

illernettan
0

SkämsSkämsSkämsSkäms

Tzatu
0

Jag har fått svar från min vän nu. Nästa gång han åker till Göteborg är på torsdag denna veckan, och tänkte åka från Malmö vid 2-3 tiden, men klockslaget kan komma att ändras.

Sara
0

Åker han alltså på torsdagnatt?

Är det på dagen så kan jag hämta, inga problem.

Sara

Tzatu
0

Jag utgickfrån att han menade på eftermiddagen.

enbartmalin
0

Ja, åker han från malmö vid 2-3 bör det ju bli på eftermiddagen, vad tar det att köra till gbg från malmö, 3 timmar?

Hälsningar Malin

Tzatu
0

Ja, något sådant.

enbartmalin
0

Men då är han ju i göteborg frammåt 5-6 tiden om allt går som planerat.. Kan du inte då Sara?

Hälsningar Malin

Saga85
0

Om det behövs övernattning eller passning så kan jag ta hand om grabben, bor nära Göteborg och kan åka in och hämta/lämna isf.

Sara
0

Torsdag den 17 efter kl 15,30 går bra.

Sara

Ceciliaolucifer
0
Tzatu
0

Ny preliminär avgångstid från Malmö är torsdag 16.00. Han sa att illern kan hämtas upp hos honom i Göteborg på fredagen med. Jag tycker dock att det är en allmänt dålig idé eftersom han är rädd för illrar, så Ricky skulle förmodligen få sitta i buren hela tiden fram tills dess vilket jag inte tycker är okej.

sotlynx
0

Fasen vad han är gullig! Synd att alla andra illrar vill mörda Irma…

Sara
0

Det passar mig bättre med torsdag och jag har fixat bil redan. Du kan ge honom mitt telenr 0739-156313 och be honom smsa adress och tid.

Sara

hemmet
0

jag är intresserad om han finns kvar

mvh robban

Sara
0

Ricky har fått ett nytt hem redan.

Jag låser tråden.

Sara

Inlägget är låst för nya kommentarer