Iller iFokus

Iller

Etiketter: sjukdomarhälsa
Läst 571 ggr
Smeagol
0

Kall om tassarna. HJÄLP!!

Smeagol har varit välidt lugn i ett par dagar. Alltså ovanligt lugn. Så en dag när jag gosade med honom så kännde jag på hans tassar och upptäckte att de var väligt kalla. Så idag kände jag på hans tassa men då var de varma. Han nös även några gånger idag. Så vad tror ni. Är de bara för att han är lite förkyld?? Eller kan de vara kalla om tassarna ändå??

Har även tänkt på att han ett par gånger varit väldigt kall om nosen, är de vanligt eller är det om de är sjuka som de blir så??

Ganska konstiga  frågor men de kan alltid vara bra att veta!!!

red-devil86
0

han är lite förkyld…. så brukar min Ronda bli när vi är förkylda här hemma.

Faxlin
0

Låter som klara förkylningstecken tycker jag.
Låt grabben vila sig han känner sig nog inte så alert nu.
Ge honom en puss och hälsa att han ska krya på sig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

ja jag misstänkte nästan det. men man kan ju aldrig vara säker. Han är faktiskt ovanligt lugn.

Måste berätta att vi har besök här av min kompis veronica och hennes kille. Och igår när hon kom så klaapde hon honom men han försökte att bita henne. Men då sa ja åt henne att ta citron på händerna och då så bet han henne inte"!!! JAAAA!!!

Han har även sprungit lös hela dagen idag och vasrken bitit veronica eller hennes pojkvän!!!

Men som sagt är han ju väldigt slö nu oxså!!

Hur vanligt är de att illrar blir förkylda egentligen?? Jag tor att smeagol har varit förkyyld ca 3 gånger sedan början av hösten, räknat med denna gång.

Faxlin
0

Det är olika på olika individer hur mottagliga de är för förkylningar. Sedan hänger det ju lite på hur många han träffar som är förkyld, hur frisk du hållit dig och sådant.
Sedan är det olika på hur förkylda de blir. Jag vet när Kiara fick sin första förkylning med feber då var hon sååå slö så jag visste inte vad jag skulle göra. Tror Charlotte blev lite less på alla mina telefonsamtal då. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars