Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 769 ggr
Pirjo
0

12 September DJURENS DAG I ÖSTERSUND

Den 12 September håller Djurskyddet i Jämtlands Län den årliga Djurens Dag i Östersund på Östersundstravet i och utanför totohallen och Svenska Illervänner kommer, som vanligt, att medverka. Kom och träffa oss och våra illrar!

I det övriga programmet finns

Ponnyridning

Utställning av ovanliga hönsfåglar

Polishundar i arbete

Rasparad hundar

Kattutställning

Och en hel massa annat

Öppet: 10.00 - 16.00

Entré 20,-

VÄLKOMNA!

FerretCrow
0

åh det är ju bara bara 10 mil från mig =) får man ta med sig djur dit?

Sofieen
0

Jag har velat ha en iller så länge så jag ska dit och träffa en tjej nu på lördag som har en iller från en kull jag kanske ska köpa min ifrån.
Det ligger bara några hundra meter ifrån migGlad Wiii!

FerretCrow
0

#2 vad trevligt med fler folk här i norrland =) Tror nog jag annordnar en träff i ånge igen som jag gjorde förra året. i år hade vu tyvärr annat för oss så det fanns ingen tid til en grill/ iller träff

Sofieen
0

Jaså brukar du ordna träffar? Vad roligt!
Jag är helt ny på illerfronten så jag träffar mer än gärna folk som är illervana såhär i början. Om allt går som planerat ska jag i så fall hämta hem min lille bebis från Stockholm om några veckor. Hoppas allt går vägen!

Pirjo
0

Jag såg att jag gjort en liten miss när det gäller öppettiderna. Öppettiden ska vara 11.00 - 16.00

#2 Kul, då lär vi också ses där!

FerretCrow
0

pirjo vet du om jag tex. skulle få ta med mina illrar dit?

Sofieen
0

Imorgon gäller det Skrattande

Nå fler som ska dit?

Sara
0

Spännande! Älskar sådant, synd att det är så långt.

Sara

FerretCrow
0

nej jag blir hemme eftersom jag ej får tag i någon som vet om ma får ta med privata dur =(

myff
0

Det var jätteroligt att vara där med illrarna!!! Många som var där och blev sugen att skaffa iller:)

HannaM
0

Vi hade något här med, såg en skylt när vi svängde i en korsning där det stod djurens dag och en pil, undrar vad dom hittad epå för skoj där.

myff
0

vad mysigt:)

Pirjo
0

#10 Visst var det! Och det var mycket folk som kom och jag tror att dom flesta besökte illermontern. Bilder kommer så småningom på www.illervanner.se , så får vi se om ni också fastnade på bild, hehehe

Sofieen
0

# 10

Två av dom var jag och min sambo. Vi stod vid illrarna hela tiden. Vi blev upp över öronen förälskade i dom små =) Nu ska vi prata igenom allt och bestämma oss =)

Jag ville inte lämna stället! Det blev en kanondag. Jag tror det stod fler människor kring illrarna än hos hundarna. Jag som är sååån hundälskare slängde knappt ett öga åt hundarna Skrattande

Pirjo
0

#10 Ni kom med på bild!

#14 Det finns alltid några ur publiken som fastnar i minnet. Er kommer jag ihåg.  En annan som fastnade i minnet var en liten tjej som satt och gosade hur länge som helst med den underbara Murgrönans Hannibal. Och Hannibal bara njöööt!

Sofieen
0

# 15

Jaha, vad roligt =)

Ja, men Hannibal var ju bara så underbar. Ett riktigt charmtroll. Förhoppningsvis skaffar vi en syster åt Hannibal om ett par veckor Glad

Pirjo
0

#16 Så småningom kommer det upp flera bilder på Hannibal på www.illervanner.se och faktiskt så lyckades fotografen t o m få med en bild där han myser i famnen på den lilla flickan.

Grattis till systern! Dom illrarna är helt underbara! Hade jag inte huset fullt själv så skulle jag ha svårt att låta bli att smuggla en av dom hem.

Stinko
0

Jag tänkte komma med sambon och ungarna, men vi missade det tyvärr.. :( Hade så gärna velat komma och träffa andra illrar, och hade då också tagit med våra pälsar om man fick.

Är det nästa år också?