Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 198 ggr
sofie
0

Viktminskning efter kastrering av hona

Bianca kastrerades för ett tag sen nu och hon har blivit mycke mindre. Jag vet att hanar blir mindre efter kastrering, blir honor det också?

sarae
0

ja, honor kan gå ner en del i vikt efter kastrering….hur mycket som är nomalt vet jag däremot inte….

ferretgirl
0

Det är nog olika. Jag har 2 av mina 4 tikar som är kastrerade. Lina som är den som har varit kastrerad längst gick ner från sin topp vikt innan ingreppet på ca 900 gr, till idag när hon väger som mest till ca 700-750gr. Tilly som vägde ca 850gr innan kastrering väger idag som mest 800-850gr. Så där är nästan ingen skillnad alls på henne, men lite mer på Lina.

sofie
0

Okej vad bra. Ja sara du har ju sett henne både innan och efter. Men hon är nog mer "normal" viktig nu.

Athleticas
0

Ja, det er helt normalt at tispene også går ned i vekt etter kastrering.
Varierer veldig fra individ til Individ, men det er ingenting å bekymre seg for ;)

-eM-
0

Burton väger ca 1500g nu och ska kastreras 9 jan. brukar hanar gå ner mycket efter kastreringen? Har är ju så stor och mysig just nu..

JossanH
0

kan säga att pegasus som vägde 1900g innan kastrering numer väger ca 1500g, lite beroende på vilken årstid. triton som kastrerade för ett par månader sedan har fortfarande inte förlorat någon vikt men jag tror inte att dom brukar göra det förräns till våren och då ska valphullet också bort.. Dexter gick från 1600g till 1200g. på sommaren väger han inte mer än knappa kilot. han blir väldigt smal under den varma årstiden.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Missy
0

Hm intressant, andra djur brukar ju gå upp i vikt. Var ju bara att man fick reda på det så inte full panik inbefinner sig när Chibbi blir kastrerad.