Hur ofta ska man ge Kattmalt?
Har köpt hem kattmalt till min lilla Barbro. Hon älskar de..
Men hur ofta kan man ge? 3cm vet jag.. men 1gng/vecka 1gng/dag ?!
Jag vet inte alls hur ofta man skall ge kattmalt. Använder det inte själv nämligen. Men om vi puttar upp tråden lite så kanske det finns någon annan som vet. *putt* 
Hmm har aldrig heller hört om att man ger Kattmalt till illrar. Men vi hoppas att någon kan ge dig ett bra svar. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
JAg har själv gett kattmalt till mina illrar för länge sedan, men slutade då jag fickl reda på att det inte var bra för dem…Tdligen kan de bli "överupphettsade"..vet inte mer ingående just varför, mer än att det ju inte innehåller protein…vet barar att jag slutade ge det till mina …

Jag säger som Sara, inget jag skulle ge mina illrar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vad e kattmalt?

En tarmreglerande produkt som innehåller malt för att motverka hårbollar samt paraffin-olja som smörjer tarmarna. Det låter ju bra så långt. men det finns alltså ämnen i det som inte är så bra för våra illrar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ojdå.. min tös bara ääälskar kattmalt nu :/ vad är de som inte är bra med kattmalten?!

då vet man
älskar den här sidan :D
vad är de som inte är bra med kattmalten?
Vad innehåller den?
står på eng, men skriver av vad som står på tuben.
Beaphar DUO-MALT anti-hairballs bio-Mos
crude protein 12.9 % crude fat 52,1% crude fibre 0,1% ash 3,1% moisture 3,5% calcium 0,3% phosphorus 0,4% sodium 0,2% potassium 0,5%
nej jag vet inte vad som kan vara farligt av ingredienserna där faktiskt…
Men parrafinolja ska man ju vara försiktig med i o m att det försämrar näringsupptaget rejält. Det ska man inte ge mer än när man misstänker förstoppning av främmande föremål. Om det nu innehåller det ska du nog max ge det i mkt liten mängd kanske max en gång i veckan..
men de är ju inte parrafinolja i den! så då tycker jag ju att de skulle vara ok att ge honom de , han hostar så mkt nu, slickar i sig päls hela tiden .. stackarn! 
#13 lite kan du ge honom, eftersom det har en laxerande effekt, så kan det hjälpa honom att få ut pälsen han fått i sig. Men som sagt det är inget som man bör ge som godis varje dag. Kattnmalt liksom smörjer tarmen, och lägger sig lite som en hinna i den, och som robin säger så minskar det näringsupptaget rejält.