Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 550 ggr
ferretgirl
0

Första dagen på Sundspärlan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla!!!

Så var då första dagen för Kaninutställningen på Sundspärlan till enda. Där kom hyffsat bra med folk som frågade allt från det är att ha illern som husdjur till att klappa och kela med dom. Alla 3 jag hade med var på bästa humör under större delen av dagen, iallafall så var Miller den som var vaken mest. Och han visade (som både Agnez och Nanooq) sin kelna sida och pussade och sniffad folk i öronen. Lycan här inne var också nere på Sundspärlan (tillsammans med sin mamma) och frågade om allt som rör illern och hur man ska ha dom. Han var också och gick en tur med Miller mus, ja, det var väl mer Miller som gick med honom så Miller brukar gå sin egen väg när man är ute och går med honom. Och det var kul att så många dök upp och frågade saker om illern som husdjur, och inte en enda sa något om lukten idag. Förra året kom det ett par damer som rynkade på nosen innan dom ens hade gått in i tältet, dom tyckte det luktade skit som en av dom sa. Men vi har ju en dag imorgon, så vem vet vad det kommer för folk då. Får också hoppas att vädret blir som idag, inte alltför varmt och inte för mycket regn (kom ett par små skurar på sena eftermiddagen runt 16:00 snåret).

Fotot är på Tanerliq alias Mr Miller, Miller är från samma kull som min Nanooq, så han är lite dryga 4 år gamal nu. Miller föddes som en mörk silvertomte, men har nu blivit en ren silvertomte.

Christel.

ferretgirl
0

Här har vi 3 små canadensiska minigris kulltingar som är ca 6 veckor gamla.

ferretgirl
0

3 söta små hamstrar i en skål.

ferretgirl
0

En liten råttis

ferretgirl
0

En 13 år gamal orientaler kise

ferretgirl
0

En liten gosse vid namn Filip med den stora 8 kg tunga belgiske jätte kaninen, ett sött par tycker ni inte??

ferretgirl
0

Lurwaz the ginnypigg

ferretgirl
0

Lycan (som finns här inne) med Miller mus på en promenad

ferretgirl
0

Priserna för kaninutställningen

ferretgirl
0

Sista kortet på en söt kise, tror att det är en bromilla, men är inte 100 på det.

Sara
0

Älskar husdjursmässor!

Sara

Loveferrets
0

Hahaha vilken kanin ,,,

Norrskenets
0

Vilka fina bilder=)

#2 men är inte hamstrarna, gerbiler?Flört

Lycan
0

Ja det var rätt så roligt att va där :) Kul att få se illrar på riktigt, dem är verkligen så söta och häftiga små djur.

Kaninen var därimot något extra, det var man inte beredd på att se. En sak som var rolig var att jag såg en liten papillon valp precis brevid den stora kaninen, kaninen var nästan 10 gånger större än den lilla hunden :P

ferretgirl
0

Förlåt #12#, naturligtvis är det gerbiler, det var jag som skrev fel i all hast.

#13# Det var jätte skoj att träffa både dig och din mamma, jätte bra att du ställde så många frågor, och jag hoppas du fick svar på dom flesta.
#13# Var det den här hunden du menade, eller var den mindre valpen av samma ras.

Lycan
0

Nä det var den mindre valpen, det var någon som hade den i koppel och gick runt med den :)

ferretgirl
0

Den fick jag inget foto på, när jag kom tillbaka från toan, så hade dom gått iväg. Får se om dom är där imorgon, ska då ta foto på den.