Min nya illersäkrade säng
Köpte en 120 loftsäng igår som jag och mina föräldrar omvandlat till en ovanligt hög säng
Den ser liite rolig ut men mina änglar kommer aldrig kunna ta sig upp=)
Tänkte att det säkert finns fler som funderat hur man ska kunna illersäkra om man inte vill ha illrarna i sängen och jag som bor i en stor etta är det helt perfekt!
Såhär såg den ut innan omvandlingen hos dom förra ägarna:

Här under ska bli illrarnas myshörna. Köpte nyss ett nytt täcke så det gamla tvättades och ska få ligga under sängen sen, kommer bli lite hängmattor och sånt mysigt, ska skissa först så man ser hur det ska se ut. Sen ska jag hänga upp något snyggt tyg på kortsidan och långsidan men det ska vara så man kan öppna upp om man vill, som ett draperi=)
Från sidan:

Så mysigt dom kommer få, hehe..

#4 det tror jag också, ser fram emot att somna till Rasmus snarkningar*så mysigt*=)

Är du säker på att dina änglar inte får vingar och flyger upp till dig i sängen hahaha, alla vet väl att illrar är påhittiga djur. Och kan man som min Jazz ta sig upp på hatthyllan, som är ca 180 cm över golvet. Så hade det varit lätt som en plätt för honom att fundera ut hur man ska ta sig upp. Jag hade förr ett skoskåp, detta kunde Aslan (som även han som Jazz är en vildillermix) öppna upp det skåpet och göra oreda där minst en gång/dag. Och han i sin tur lärde Laban hur man kom in dit.

#8 hehe om jag känner dem rätt så kommer dom inte lyckas=) skoskåpet får man ta i lite om man ska få upp men ska skruva fast skåpmagneter som jag har i köket
hehe det är otroligt vilka problemlösare ens älsklingar är

Ser superbra ut.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lycka till Emma :)
Misstänker att de kommer att hitta ett sätt att ta sig upp, he he ;)
Även jag har funderingar på att höja min säng, men jag vill inte ha någon myshörna under, det blir för svårstädat för mig. Tänkte snarare att jag skulle ställa sängen på ett gäng skåp med skjutdörrar så att jag ska kunna utnyttja utrymmet till förvaring.
Nåja, jag har spånat på detta så länge nu så att alla mina tre är helt sängsäkra! =)) Jag kanske aldrig behöver bygga om? =))

Jag har dagligen en iller högst upp på hatthyllan så jag skulle väl få hänga upp en hängmatt i taket om jag skulle få sova själv tror jag.

Superfint det blev emma =)
"12, hahaha en hängmatta i taket, vilken syn 

jag hade själv en loftsäng förut, fast i normal högd. det funkade toppen! hoppas att det funkar även med denna höjd för dej :)

Här tog sig illrarna upp när vi hade loftsängen förrut. Så visstbrukar de hitta på lösningar om man har otur. Inte alla av mina kom upp i den heller. Men självklartvar det honan som inte var säker isängen som tog sig upp till sonens säng :-)
Audiatur et altera pars

#16 hehe det var nog för att hon visste att det var henne ni säkrade för =P då var hon ju bara tvungen att ta sig upp =)
Vad bra det blev! Alltid kul när man får lite extra yta med ;) Pappa har en våningssäng som han höjt, understa slafen är kanske 1.3ocm upp, men mina tar sig dit genom att klättra på bokhyllan bredvd, men eftersom ingen sover där så har de en egen säng :P
Snyggt skoskåp! Man kan fynda massor med fina saker på secondhand, riktigt roligt är det med =) Är själv på jakt efter en byrå så jag kan få den översta lådan själv så får illrarna de undre som bolådor ;)
Paulina

#17: haha, ja det skulle inte förvåna mig heller om det var så. de är inte lite påhittiga de små liven :-) Även om sonenkunde hålla sig för skratt när han vaknade med en iller i stortån. hihi
Audiatur et altera pars
Problemet som jag kan se är att soffan står för nära sängen. Har du otur så hoppar de över.
Smart ide annars!
Sara

#20 kan svara här åt emma. hennes soffa är en skinsoffa som är väldigt spänt skinn på så dom tar sig inte upp i den utan försöker dom halkar dom bara ner igen =)

Haha, Cliff klättrar snällt upp för stegen ;)
#haha min pappa håller på och bygger en loftsäng till mig och min sambo för att vi ska få det större och inte ha mercedez i sängen hela nätterna,

hur har det gått emma? kommer dom upp i sängen?

Tack alla, jag är riktigt nöjd med sängen och nu när jag sovit i den några gånger så kan jag bara konstatera att jag sovit mycket bättre konstigt nog hehe
Nya bilder kommer imorgon, köpt tyger,gardin spiral, låda, två små kuddar m.m. så imorgon ska det sys gardiner, kudd-överdrag och hängmatta(or).
har haft lite fullt upp med att få ihop Saga och Saffi, har haft dom ihop hela dagen idag också ska dom få paus inatt och sen träffas igen imorn bitti=)
Just nu sitter jag och syr ihop två hängande stadiga "påsar" från ikea, svårt att förklara men ni får se den sen=) det blir iaf som en hängande mysboll.
skoskåp konstaterade jag o sambon precis att det ska vi ha i nya lägenheten! slippa se alla skorna samt slippa leta iläggssulor i hela lägenheten :D
Är så evinnerligt trött på att SE skorna i skostället oavsett om illrarna omorganiserat dem eller ej!
Mina hade tagit sig upp i den sägnen via soffan, oavsett om det är hårt spänt skinn i soffan ändå :D Alma har studsbollar under fötterna.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#26 Ja jag var också less på att se skorna i hallen, såg så stökigt ut.
hehe okej, jag har tur. Förut när Saga ville upp i soffan så tog hon jämnt säng vägen, klättrade upp på sängen för att sen hoppa över till soffan. Ingen av dem har kommit upp på soffan än *peppar peppar* men skulle dom ta sig upp på soffan så blir det för högt för dem att hoppa, skulle inte få någo fäste och hamna på golvet väldigt fort.
Men allas illrar är olika, vissa kan komma upp på barbord medans vissa inte kan komma upp på en säng, soffa eller liknande.
Jag kom över ett svart skoskåp med tre våningar på second hand för 80:- Superbra!
Fast jag skulle behöva ett till, alla skor får inte plats. Eller om jag egentligen har för många skor.. 
Sara

#28 Oj det va ett riktigt bra pris=D själv fick jag betala lite mer;)
hehe beror på hur stort skoskåp du har;) men skulle det krisa sig för mig så tror jag att det skulle få plats med en extra hylla=)
#28 verkigen bra pris!
Jag ska försöka hitta nått som man kan ha 2-3 hyllor samt bygga så man får ett fack för sina stallkängor/stövlar så man inte behöver knöla in dem.
Sen kan man ju också sortera sommar/vinterskor och ha i en kartong i förrådet eller liknande väl uppmärkt. Själv har jag slängt massvis med skor det sista här inför flytten. Varför spara på 4 år gamla skor där en söm gått sönder för "äsch, de lagar jag nåndag…" nej, nu får det vara nog med samlande! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Haha jag brukar lägga upp skor på hatthyllan..