Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 506 ggr
illernFjant
0

Iller söker nytt hem.

Det skär i hjärtat att behöva skriva detta, men våran älskade lilla Iller Fjant behöver nytt hem. Han skulle helst behöva komma till ett hem där det finns kompisar att leka med, i alla fall någon som ger honom mycket uppmärksamhet. Sedan hans kompis Zigge gick bort för 1 år sedan så protesterar han genom att bajsa mer utanför lådan än i. Och det ska man förstå innan man ska ta hand om honom att han är inte rumsren. Innan hans kompis gick bort så var han väldigt duktig på lådan. Under tiden vi har haft honom har vi fått 2 barn och det gör att vi känner att vi inte hinner med honom, han behöver få komma till någon som kan ge honom mycket uppmärksamhet och bus och kärlek hans sista år. Vi vill gärna ha honom kvar men det är ohållbart som det är nu. Han får vara i vårt kök.

Fjant är en brun hane som är född 040520 alltså är han 5 år. Han är en väldigt busig kille och vill leka mkt, Han älskar russin och banan, de är hans godis. Det finns en stamtavla på honom. Han har fått de 3 första vaccinationerna sen är han tyvärr inte vaccinerad mer. Hoppas det skulle finnas någon som vill ta hand om våran älskade lilla iller, trots ej helt rumsren och det ska vara en seriös och så han får komma till ett permanent sista boende.

enbartmalin
0

Det är ganska bra att skriva var han finns(Om jag inte missat det i texten?)

Kanske en bild kan locka? :)

Hälsningar Malin

JossanH
0

hmmm, ni är inte från Tranås?

Om inte kanske det vore läga att skriva vart han finns :)

Jag bor utanför Ödeshög och har själv 3 illrar på 6,5 och 3 år så Fjant hade ju passat bra åldersmässigt… men tyvärr fungerar inte mina med nykomlingar :(

Lycka till med sökandet!

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernFjant
0

Ja det kanske kan vara bra.. Vi bor i Tranås i jönköpingslän. Synd jossan att de inte kan ta hand om nykomlingar.

Fjant har träffat en del andra illrar och det har gått jätte bra.

Kan skriva med att han är kastrerad. Nått annat jag glömt?

illernFjant
0

bild kan jag fixa, men inte idag, men det kommer.

illernFjant
0

Finns bilder på min sida.

JossanH
0

3 HAde för mig om att jag läst nån gång tidningen om en Fjant :) Vilket elefantminne jag har!

Hoppas verkligen det löser sig för lille Fjant och han hittar ett passande hem. Det kan tyvärr ibland vara lite svårare att omplacera äldre illrar men det ploppar ibland upp folk där en äldre iller nyss förlorat sin vän som föredrar en äldre omplacering före en ung.

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernFjant
0

precis!! han va ju lite kändis, även zigge då! Då var han jätte tjock och mysig men efter kastreringen blev han tunn och är rätt smal.

Ja jag hoppas verkligen att det finns någon som vill ta hand om honom eftersom vi inte kan ha honom kvar. jag vill att han ska få  värdiga sista år och det får han inte här längre tyvärr! 2 barn tar all tid.

Det är så synd att han har blivit så dålig på att gå på lådan, innan hans kompis dog så va han jätte duktig, hoppas den som tar hand om honom lyckas få honom bra på det igen. Det kanske är hans sätt att göra "uppror" för att han känner sig för ensam och inte får tillräckligt mkt kel och mys!?

JossanH
0

Ja, många illrar tar ju till vad som helst för att visa att de är missnöjda med något… :)
Har han lådvanan sedan tidigare och har varit duktig så finns det nog att plocka fram igen.. Får han en ny kompis så kanske den visar honom in på gamla banor igen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernFjant
0

precis, jo jag hoppas det kan komma tillbaka, han går ju på lådan men en del utanför med tyvärr. Innan var det nämligen nästan aldrig utanför utan någon enstaka gång bara. Annars är han verkligen en jätte mysig iller, bits inte iaf inte oss, min dotter på 3år myser gärna med honom och han har aldrig gjort något, så han är väldigt snäll.

MartinaHn
0

har PMat dig