1:a vet.besöket = Blodvite...
Jaha, då har Pucco varit hos veterinären för första gången. Det var spännande, många nya dofter och intryck. Det var stor uppståndelse i väntrummet, det var inte många som sett en iller tidigare. Det var en tjej som fråga om hon fick klappa. Vågade även vi sa att han kan bitas. Efter det var hon helt salig, glad för att hon fått klappa en iller.
Sen var det dags att träffa veterinären. Hon tyckte det var kul med illrar. Men hon sa att hon ofta blir biten. Pucco fick nosa på henne, det gick bra. Men när hon skulle klappa honom ja…… då högg han. Det blev att plåstra om fingret innan han skulle få sprutan.
Efter det var det att ta ett stadigt tag i honom, för hon blev lite tveksam om ifall han skulle hugga igen. Han fick sin spruta, oj oj oj, va han skrek till. Tessan blev rädd, men han flög upp i hennes famn och började gosa och pussa henne. Veterinären blev nog lite snopen.
När vi ändå var där så kollade dom öronen oxå. Det var inte populärt. Men jag tänkte att blir Pucco arg så får jag ta det. Tog ett stadigt tag i nacken så hon kunde kolla. Han var inte glad, men mig bet han inte. Gott!!! Sen var det upp i famnen på Tessan igen och pusskalas. Tur väl va så hade han ingen skabb eller ohyra i öronen.
Tessan blev lite ledsen när Pucco skrek och blev rädd. Men otroligt glad när det var henne han kurade ihop sig hos och pussade i hela ansiktet. Skönt att fått den första sprutan nu.

Alltid skönt att ha det där första besöket avklarat.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars