Iller iFokus

Iller

Etiketter: färgpälsteckning
Läst 1333 ggr
becka89
0

någon som är bra på att rita

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan, Undrar om det är någon som är bra på att rita porträtt??

Skulle vilja tatuera in Mercedez ansikte på skulderbladet men det finns ingen bra tatuerar som är bra på att göra porträtt här i eskilstuna.. Så undrar nu om det är någon som är duktig på att göra porträtt på henne som ajg skulle kunna få tatuera in=)rita några exempel, då jag inet har bestämt vilken vinkel hennes ansikte ska var från, då ajg inet riktigt vet hur det skulle se ut.

Skickar med lite bilder på henne=)

becka89
0

en till

becka89
0

en till

becka89
0

en till, bara säga till om du/ni behöver bättre bilder

sayuri
0

Har du någon favoritbild? Annars fråga inne på Bodyart eller rita.ifokus där finns många duktiga tecknare =)

Aviendha
0

Teckning.ifokus är kanske ett bra ställe om du inte visste det. Bodyart.ifokus kan hjälpa dig med tips om själva tatuerandet ;)

Mitt råd är att om det inte finns någon bra porträttstatuerare där så åk till en. Ta med dig en bunt foton och visa så att tatueraren kan rita upp en bra bild. Annars blir det först en tolkning (skissen som någon ritar) som sedan omtolkas när tatueraren väl ska göra den.

Ett annat alternativ kan ju vara att du ringer och pratar med dem och kanske man mejla över bilderna för skissning.

sayuri
0

#5 Mycket bra tips och jag håller med dig!

Det är bra att visa bilderna direkt till en tatuerare. Det är ju ändå någonting som ska sitta hela livet. =)

Aviendha
0

Tack sayuri! =)

Om möjligt så ta med illern =) (kanske kan vara bra att förvarna dock :P) Jag hade med mig foton, avtryck och illern i fråga så att tatueraren skulle få sig en bra uppfattning av hur de små tassarna är skapta när jag skulle tagga mig.

Bogey
0

Kontakta Dima här på iFokus. Hon är suverän på att teckna illrar. Tar ca 200 + frakt för en A4.

Några av hennes djurporträtt här

Och naturligtvis gör hon även djurtatueringar

Glad

Faxlin
0

Kan bara ställa mig bakom Bogey i rekomendationerna om Dima.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#8 Den tjejen är helt suverän på att teckna överlag. Hon ritade av en av mina chinchillor och det blev så jäkla bra.

Loveferrets
0

#8, men jissis så fina bilder, ska nog kontakta henne jag med, vill ha på Simon ju hehe.

Faxlin
0

#11: Japp hon är super duktig.

Audiatur et altera pars

becka89
0

Oj hon var ju jätte duktig=) kanske skulle kolla med henne =) föresten vart bor dima??

Faxlin
0

Hon bor i Hofors. Och hon tattuerar med :-)

Audiatur et altera pars

[krufix]
0

"Problemet" med fotografierna, är att dom är tagna framifrån. Din iller är helvit och då är det väldigt svårt att få den bra.

Lägg in en profilbild, så kan jag prova. :)

becka89
0

Sidan

becka89
0

Framifrån

becka89
0

#14 Sugen på att åka till henne och tatuera=) får kanske ta en sväng när killen har fått körkort:P

Faxlin
0

#18: Ja jag rekomenderar henne starkt.

Audiatur et altera pars

dima
0

Oj oj oj.. tack för alla goda ord!

becka89- ta massor av bilder av din iller, sovbilder, bus allt! Sen väljer du ut den du fastnar mest för och ger den till han/hon som ska tattuera dej! Ta även med fler bilder, ju mer referenser desto bättre!

Att din iller är vit försvårar inget tatueringsmässigt, inte heller vid en målning i akvarell. tatueringen kan göras både B&G och i färg det bestämmer du själv!

Lycka till och hoppas DU blir nöjd vem du än ger den äran att tatuera dej, givetvis är du välkommen hit om du känner att jag är den rätta!Skrattande

Faxlin
0

#20: Bara sanningen. Även om jag visserligen fortfarande inte kommit iväg till dig :-) Men jaja, någon gång ska det väl ske. Just nu förhalar jag det med att du har alldeles för mycket att göra för att ha tid med krångliga mig :-)

Audiatur et altera pars

becka89
0

#20 Jo har kollat med dom bästa tatuerarna här i stan men tyvärr är dom inet villiga att tatuera porträtt på djur, ena killen är en polare han sa att han inte alls är bra på det, och en annan gör dom jätte slarviga=(

werner
0

Du kommer bli helnöjd becka, jag har dock inte tatuerat någon iller men det var guld värt att få en vacker teckning på Allora när hon försvunnigt :)

becka89
0

#23 jo hon verkar ju skit bra, hade gärna åkt och tatuerat mig hos henne=)

illerjens
0

Ta den andra bilden i så fall.

becka89
0

#25 visst är den fin, är skit sugen på att tatuera in den bilden=)

werner
0

Bilden på #16 var bäst tycker jag.

becka89
0

Här är en tatuerare som bor 2mil ifrån oss som har skissat upp OBS!! texten ska inte vara med sådär

becka89
0

Det är bild #17 jag ska tatuera