Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 569 ggr
Sara
0

Vad tror ni om det här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är trött på att skrubba toalådor, så jag tänkte prova med sådan där plast man kan ha till katter.

Tror ni det får vara? Jag har tejpat runt om på plasten så den ska sitta bättre.

Sara

StickyKitten
0

Ser bra ut Glad Fast illrar brukar väl kunna krafsa igenom plast ganska duktigt?

Själv kör vi med tidningspapper i hörnen. Metro är ju gratis liksom.

emoflickan
0

Jag röstar för att det inte får vara;)

Aviendha
0

Jag förstår verkligen inte vad folk har för illrar, mina lådor blir inte lortiga så de behöver skuras, max en gång vart tredje månad skurar jag någon av lådorna, och då mest för att det blir mycket damm i dem. Jag älskar mina illrars skitvanor :P

Hm, kan gå. Men jag har en herre som skulle krafffsa och bita bort plasten snabbare än kvickt. Du får lämna en lägesrapport! ;)

Sara
0

Det har fungerat hittils idag. Norpan har varit och kikat på det men bestämde sig för att det gick att bajsan i lådan ändå. Glad

Här är det bajs och kissfläckar på kanterna av lådorna. Det både ser äckligt ut och luktar. Funkar det här så kan jag bara skala av plasten och slänga, sätta på ny plast och pellets.

Plasten kostade 30:- för 15 st och jag har 8 lådor inne, de på balkongen får inget. Inte mycket att förlora om det "skiter" sig. Flört

Sara

ferretgirl
0

Testade detta på ett par av mina toalådor, men funkade inte alls. Mina började gräva och riva i plasten, dom tuggade även på den, så den åkte bort fortare än fort från mina lådor. Men med det är det inte sagt att det inte går hos dig, du får testa dig fram och se, men här funkar det inte iallafall.

mandariiin
0

skulle aldrig funka med mina mulvadar…. tyvärr….

HannaM
0

Inte en chans att det skulle sitta kvar här men fungerar det så är det ju jättesmidigt=) Jag har en sprayflaska med ättika eller vinäger och vatten som jag tar bort kantbajsarna med, lite spray och hushållspapper och vips är både fläckar och lukt borta.

NinaogRaKKerUngene
0

Mine små hadde gravd bort plasten på 5 min. Her blir det også gris på kanten, men jeg bruker som Hanna spray og husholdningspapir til å vaske med. Så skurer jeg doene og bytter all pelletsen ca hver 14. dag.

JossanH
0

Jag känner mig ganska dålig på att skura toaletterna till mina… Jag tar bara och torkar av men jag skurar nästan aldrig ur dom helt… Dålig matte är jag!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Saga85
0

#9 Här skurar vi inte heller iller- eller kattlådor, bara sköljer ur med varmt vatten. Ibland kan vi låta lådorna stå med grönsåpevatten innan de sköljs ur. Jag är lika dålig matte jag ;)

Sara
0

Än så länge har plasten fått vara. Håller tummarna på att det fortsätter så.

Sara

HannaM
0
Sara
0

# 12 Mmm, jag väntar bara på att komma upp en morgon och ha plast och pellets över hela golven. Flört

Sara

Aviendha
0

#13 De planerar nog in den dag då det vore mest olämpligt, typ morgontröttast på året, försoven och med ett viktigt möte att hinna till. Vänta du och lev i fruktan Flört

Sara
0

# 14 Antagligen. Skrattande

Sara

LinaN
0

Provade detta på mina katter en gång…. det gick inget vidare… så jag gav upp den idén och har aldrig provat igen.

Men skoj om det funkar, men jag tror som flera andra att det kommer, var så säker, det kommer :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.