Livsfarligt godis!
Greenies tandborstar kan vara livs farligt för hundar! Tydligen kan det fastna i tarmarna etc, och massan de är gjorda av kan tydligen inte smältas av hundar! Borde det inte vara samma för iller då? http://www.cnn.com/2006/US/02/14/dangerous.dogtreat/index.html src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Det här e bara tandborstarna, inte greenies för katt.

Det är nog mycket möjligt. Men 40 fall på 3 år, låter inte som något jätteproblem?

Det beror väl på vad man jämför med? Jämför man med godis som är så gott som problemfria så är det väl mycket?

13 per år? Förra året sålde man 325.000.000 greenies för hundar.
Det är vad jag kallar så gott som problemfritt. Om jag förstod problemet korekt så sätter sig undarna i sig hela borsten utan att tugga. Det är ju möjligt att en iller biter av en stor bit å sväljer som sedan fastnar.
Åhh!! Tack sarae..=) va juh den här ja leta efter..=) KramKram!..=)
att de fastnar mer sällan i en hunds tarm. är väl inte så konstigt..tänk på hur lång tarm en hund har jämfört med en iller? hundars matsmälltnings system e åxå kapabelt till att smälta mer saker en vad en illers är…illrar får ju problem om det så bara e för mycket fibrer etc. tänk på hur mycket skada en bit tyg kan göra i en illers tarm…tänk då en bit av detta godis, som dessutom sväller….inget jag vill uppleva i alla fall

men…men… Melwin älskar ju de tandborstarna 

golf.ifokus.se
Jag ger bara Greenes för katt till mina om dom får av dom, har alltid tyckt att dom för hund är alldeles för stora för illrar.
Vi ger inte tandborstar till våra illrar. Fick med en sån en gång på en utställning men de var inte intresserade av den.
Har precis fått lära mig att den är farlig, så det är bra att de inte gillade den.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Huuu, lät riktigt otrevligt.. tur att vi inte ger såna! Men hade vi gett såna till aiia hade jag slutat direkt, en risk är en risk, och verkligen inget jag vill ta med min bebis! :/