Hur ska jag klara mig?
På lördag så lämnar jag ifrån mig busarna för att på söndag morgon åka på semester. Kommer vara borta i en vecka, hur ska jag klara mig utan mina små grisar? Jag tycker några timmar om dagen är jobbigt, en hel vecka? Vad ska jag ta mig till? Dom ska få bo i Vallentuna hos min sambos syster och hennes sambo, dom har ingen illervana men dom är så sålda i mina små tuffsar så jag tror dom kommer ha det mer än bra där borta. Men jag drar mig från att lämna dom på lördag. Jag kommer börja gråta!
Några tips för att stilla abstinensen?
Slänger upp en väldigt sovande Maya på bild också =)
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

jag tycker att det kan vara skönt att vara djur fri ibland :P tror man behöver det för att orka med dom jämt….
du kan hälsa din sambos syster att om det skulel vara några problem så är hon välkommen att höra av sej ifall hon behöver hjälp. bor själv i norra sthlm, och sambon är uppvuxen i vallentuna, så han blir alltid lika glad när han får åka dit. haha

Jag kanner lika dant! Ar borta fran mina tussar i tva manader :S Men jag vet att de har det skitbra med en illervan familj. De bor dessutom pa pappans kontor, sa det springer folk dagarna i anda dar som de far busa med :) Man far tanka pa hur kul det ska bli att se dem sen igen istallet for att tanka pa hur jobbigt det ar att inte se dem :)
// Amanda
Haha tack så mycket! Det ska jag hälsa henne! Jo visst kan det vara skönt men just nu känns det inte som att det ska bli så skönt =P
#3 Ja två månader skulle jag nog inte klara, min värld skulle gå under =P
Men det va ju faktist en bra tanke, snart ser man dom igen. Jag är bara livrädd att det ska hända en olycka. Hemma är man ju van vid att dom springer runt fötterna på en så man undviker ju saker omedvetet, dom är inte lika vana, tänk om någor händer? Och så börjar man tänka vidare på de och så blir man bara hönsig.
Jag ska nog aldrig ha barn, dom kommer aldrig få göra något =P

#5 Jo, jag ar livradd for att det ska handa en olycka/de ska bli sjuka jag med! Tyvarr verkar Lotta sjuk nu, men de ska avvakta till slutet av veckan och se om hon kanske bara tappat aptiten och blivit seg for att hon inte 'bott in sig' an.
// Amanda
#6 Oj det låter inte så kul kanske. Vi får hålla tummar och tassar för att det blir bra med henne!
Naw, fy, det är jättesvårt i att lämna bort sina djur. Du får skaffa ett gosdjur, gnugga den mot dina illrar, och blunda och lukta när abstinensen blir för stor.
Din sovande Maya gav mig sån enorm "gosa med iller"lust att jag gav mig ut på Majajakt. Drog mig till minnes att hon var och krafsade vid garderobsdörren för inte alltför länge sedan. Detta var vad som mötte mig när jag öppnade dörren…jag tror det är dags för mig att organisera mina kläder…
_No way! Yes way!
…det var bara till att börja leka "Fågel, fisk eller mittemellan" och leta efter varma fläckar. Plötsligt fick jag ett litet nafs i fingret och grävde fram den lilla krabaten från ett byxben.
_No way! Yes way!
#8 Ja det var ett riktigt bra tips! =) Hehe vilken vacker golv garderob du fick! Sånna brukar jag också ha här ibland.. =P Hehe dedär med byxben känner jag igen, att få ett nafs igenom är också välbekant =P
Vad roligt att din Maja är så lik min. Jag tittade på bilden och såg min lilla tös, mörk i pannan och allt! =)
# 9 Det är ju Majas signatur i ett nötskal det. 
Sara
Det hade jag aldrig klarat, räcker med ett par tim precis som du så längtar jag ihjäl mig efter min älskling, o en hel vecka,, usch ,,haha
Men ta med en snuttefilt som du kan lukta på hehe (bara ett tips)..
Lider nästan med dig… Du får krama o pussa dom mycke när du kommer hem sen 
#12 Ja, jag känner redan att man aldrig pussar tillräckligt. Jag kan sitta och pussa på dem i en halvtimme och dom tycker att jag är sååå tråkig, när jag kommer hem så kommer jag aldrig lämna dem ifred =P
#13, hahaha hade jag oxå gjort 
#11 Hehe, fast jag skulle då också nafsa till om någon kom och petade på mig när jag låg och sov 
_No way! Yes way!
Usch! Imorgon ska jag lämna dem! Jag blir deppig när jag tänker på att imorn denhär tiden är jag hemma utan mina små gullegrisar! Och så kom tanken, Rufus har flyttat 5 gånger, han har bott hos oss i lite mer än en månad, han tror säkert att vi lämnar honom?
='(
Jag känner mig jätte larvig men det måste finnas nån här som förstår mig =P
Jag förstår precis. Var nästan i samma sits när jag skaffat Maja. Hon hade också flyttat runt en hel del, och efter ca 3 veckor begav jag mig iväg på en veckas semester. Kändes jättejobbigt, och lite som att jag svek henne. Dock så slapp hon ju flytta någonstans då min mor tog hand om henne, och faktiskt gav henne mer sällskap än vad jag väntat mig (min mor var uppe hos henne flera gånger om dagen och tog ner henne till vardagsrummet och folk/katter minst några timmar per dag).
Förstår hur du känner dig. Men Rufus har ju åtminstonde Maya, så han kommer allt må finfint ska du se.
_No way! Yes way!
ett tips skaffa en webkamera och jag vet inte om man behöver en sida oxå.
sätt kameran strategiskt och låt datorn stå på så kan ni ju kolla via telefon eller dator
#17 Ja, han har ju faktist Maya. Hoppas iaf att han blir glad när vi kommer hem och inte tycker att vi har lämnat honom.
#18 Vi kommer vara mitt ute i skogen och inte ha tillgång till internet =/
Jeg reiste på 2 ukers ferie til syden for et par år siden. Jeg savnet de små så mye at det gjorde vondt. Ilderne var hos ildervante folk som jeg stolte 100% på, så jeg visste at dem hadde det bra.
Jeg ringte dem hver kveld, og snakket med hver og en av dem. Jeg var spesielt bekymret for at Pippi skulle tro at hun var etterlatt. Hun hadde 12 hjem (om du regner med de hvor hun bare bodde et par dager) før hun var 1 år gammel. Hun hadde bodd hos meg 1 år da jeg reiste.
Må bare innrømme at vi reiste hjem etter en uke. Måtte betale 2 000,- for flybilletter hjem tidligere enn bestilt, og fikk ikke refundert noe for den siste uken. Skjønner jo det da grunnen til at vi avbrøt reisen var hjemlengsel. Det ble en veldig dyr uke på Rhodos for å si det sånn. Men det betydde ikke noe, for det eneste vil ville var å reise hjem. Dette begynte vi å føle på allerede andre dagen på ferie.
I august reiser jeg 1 uke til syden, og regner med det skal gå bra. Det er så kort tid at jeg må forte meg å kose meg før jeg skal hjem igjen. Kommer aldri til å reise fra de små så lenge som to uker igjen.
#20 Hehe oj, jag kommer också vilja åka hem tidigare, men det kommer ju inte att gå =/
Nu har dom iaf åkt… Känns så tomt! =( Jag skulle inte klara mig utan mina skithögar! Men dom har iaf plockat blåbär idag, eller ja, Maya plockade och Rufus åt… Haha knasisar.