Angora-valpar på gång här?
Nolita har internet-dejtat ett tag med en stilig angora-kille och nu hade de äntligen bestämt träff. Hon ville ha med mig att hålla i kopplet och tågbiljetterna.
Så det var bara att packa väskan och hänga med på äventyr. Tidigt i måndags morse bar det av till Danmark.
Den blivande (förhoppningsvis) pappan är en underbart stor, mysig, pussig, mörk och alldeles underbar angorahane som jag föll som en fura för. Och jag hade gärna tagit med honom hem men ägaren höll hårt i honom.
Denna kille har INGA dubbla nosvingar kan tilläggas.
Tycke uppstod mellan dem direkt och det var definitivt inga språkproblem där. De pratade kärlekens språk.
Så om allt går vägen (peppar, peppar, ta i trä!) så kan det bli valpar här den 15-16 juni.
Lite bilder ska ni såklart få. Dock inte under själva akten då jag tyckte att de skulle få vara ifred.
Börjar med Nolita som vilar upp sig i min famn på tåget på nerresan.

Ojsan, där kan man snacka om lurv:D Stilig…
"Chaos is a friend of mine."

visste inte om att du gick runt i valp tankar =) Kul =)
Men du var bara där nere en dag då eller?
Detta är en väl bevarad hemlighet måste jag säga ;)
Måste säga, att jag trotts min aversion mot angoror, skulle jag nästan kunna tänka mig en egen Dolf 
#13 Ett dygn ca
Vad roligt! Jag håller tummarna för att det bli söta små bebisar! 

vad roligt att även du hoppas på valpar ulrika. och jag förstår att du föll för den snyggingen =)

Hoppas det blir massor av söta angora valpar. (Säger jag med lite avundsjuka i rösten
)
Jösses! Det där är ingen iller! Det är en norsk skogskatt! :D
Skitläcker! hoppas det blir fluffiga sötnötter av det dära :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Oh, måste övertyga Sambon om att en Dolf Jr är en god idé!
Carpe Diem

Tack så jättemycket! Jag kom dit 12.30 på måndagen och åkte därifrån 17.00 på tisdagen. Då hade de genomfört tre parningar. Ja, som sagt detta är en väl bevarad hemlighet som började planeras redan för ett år sedan. Ville dock vänta tills Nolita var två år gammal Har sedan dess pratat och träffat några angora-kandidater sen dess och valet föll på Dolf.
#19 Tycker jag absolut! Blir det angoror kan ju försäljningstricket bli kombinerat husdjur/golvmopp.

#20 Haha, jag blir väl slaktad här inne om jag medger att jag är svag för angoror ;)
Carpe Diem

#21: Det hoppas jag verkligen inte att du blir. Alla har rätt att tycka vad de vill.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#21 Det får man ta. Har blivit mobbad länge för min läggning för långhår. Gäller ju faktiskt även killar när jag tänker efter, ha, ha.

#23 Haha! Jag föredrar viltfärgad korthår på karlar jag, den mörka typen ;) Du kan ju antagligen räkna med besök i sommar eftersom jag kommer jobba i Kortedala..
Har Dolf någonting intressant bakåt, eller är han bara en stilig karl? Hur mycket angora har han bakåt?
Carpe Diem

#24 Du är så välkommen så!
Dolfs pappa är angora och hans mamma är semi.

Dolf är en riktig snygging, hoppas parningen tog så ni snart får ett gäng tussar
Jag må erkänna att det är an de snyggare angoror jag sett iaf =) Lycka till med dräktiga Nolita =)
Paulina

Tack! Tror Nolita saknar Dolf. Min tröja som verkligen luktar (stinker
) Dolf har hon dragit ner från en stol och släpat med sig in i garderoben. Där ligger hon och myser och minns sitt heta kärleksdygn med sin danska karl.

Jag är ju också lite svag för mörka angoror, men dolf var ju mycket het ;) Klandrar verkligen inte Nolita! haha :d
Måste fråga om det är vanligt med angoror i norge och danmark? Och vad innebär semi?
Ursäkta att jag kanske ställer lite dumma frågor :) Men det känns bättre att veta och inte låtsas som att man har koll ;)

Det är vanligare i Norge och Danmark än i Sverige helt klart. Sen finns det många importerade angoror där som har ferpharm bakåt i släkten och de ser lite annorlunda ut. Lite som min Snuffe, kort i kroppen, men kort svans. Ser mer ut som leksaks-illrar på nåt sätt och har tyvärr inte den bästa hälsan.
Semi-angora är en korthårsiller med angora-anlag. Har längre päls än vanlig korthår men inte fullpäls som angora.

Jag tänker tre saker;
1. Oj, så söt Nolita är.
2. Oj, så starkt Dolf måste lukta.
3. Lycka till!

#30 ah okej.. då måste jag nog säga att semi är min favorit ;)

Stilig lurventuss du hittat till din söta tjej :)
Kan ju tänka mig att det blir extremt effektiva golvmoppar av den kombinationen ;) Tänk så fint de kommer åt under sofforna och ända in i alla hörnor och vrår!! Dessa små moppar kommer att bli varje husmors dröm =))
Lycka till och hoppas att allt går bra.
vilken lurvis =) men jätte fin! hoppas allt går bra :)

Men oj. Spännande.
oh.. vad kul :-D
Får hoppas det tagit och allt går bra. Håller tummarna att det blir flera golvmoppar :-D. Blir det en grabb över kommer jag och smugglar ned honom i en rygga.. hehe
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Så mycket som vi iller-ägare städar varje dag måste det ju vara ett ypperligt försäljningsknep att sälja valpar som städar efter sig själv. Undrar om man kan ta patent på det?
#37 skicka hit hela kull så slipper du det! städhjälp TACK!

#38 Du har ju redan gjort egna golvmoppar. Fast det är klart, Daisy är så liten så det är ju mer som än damm-trasa än en mopp…

Oj vilken goding dolf var kanon god som chkolad hihih , Jo et är ju klart Nolita är lika god som vanligt .
Vad kul att du komm i väg , Har ju varit utan internett ett bra tag nu men förhoppnings vis så har vi löst det så jag kan gå ut emallan åt i gen hihih ,

#40 Åh, vad roligt att du kunde titta på bilderna!!
Nu förstår du kanske varför jag blev så kär.

Ja det är väll bara för namnet antar jag,
Kär som en kolckar katt han är värkligen bedårande.
Önskar så att man fick träffa han en riktig hel ylle iller värkan han att vara.

Idag har jag upptäckt någonting annorlunda med Nolita. Hon har inte gått upp märkbart i vikt men hon putar ut på mitten.
Antingen har hon snott någons tennisboll eller så kanske…..
#43 Tennisboll? Hoppade damen över de sväljvänliga pingisbollarna? De väger dessutom ingenting ;)
Paulina

Men så fina dom är ? Tänk så härligt att få krama om dessa hårbollar, väntar mig se härliga angora valpar sen …

#45 haha sikken tjockis. =) men söt iaf

Tjock i det här avseendet är ju lika med bra!

#48 jo det är det ju men. hur mökar har hon ökat i vikt nu sedan parningen.?

Hon har inte ökat särskilt mycket i vikt, 60g. Men hon började ju tappa vintervikten i samband med allt detta också så det hör väl ihop. Och många lägger på sig mest i slutet av dräktigheten också. Eller så tänker hon på bikini-säsongen redan och ransonerar sina kycklinghjärtan.

söta mage
kan du känna något där inne? jag håller tummarna at det blir valpar! då blir det en angora till mig!

#51 Jag vågar inte klämma på hennes mage, i och med att jag inte riktigt vet hur jag ska göra det rätt. Ska däremot låta några andra känna på henne på lördag så får vi se.
Visste inte att du fortfarande var intresserad, hörde aldrig någonting mer ifrån dig efter att jag svarade på ditt mail.
Jag har 3 ev. 4 valpar som redan har hem. Den ena osäkra där är ifall Dolfs ägare vill ha en valp eller inte. Det beror på kön och hårlag där. Sen har jag några till på intresselistan som jag vill träffa först och prata mer med innan jag bestämmer mig för nåt. Men det väntar jag med tills jag ser ifall det blir några valpar eller inte först.

#52 har du inte fått min mail?
jag mailade förra vecka. jag kan maila igen ikväll
Hoppas på att få följa Nolitas färd genom hela "graviditeten" o sen valparnas uppväxt hehe. (om det nu finns några dvs)

#53 Fick ditt mail den 15:e som jag svarade på direkt. Men inget mer.
#54 Hoppas, hoppas.

det ska bli jätte kul att se lilla Nolita i gen , givetvis alla er andra små 4 benta och 2 benta.
vädret säger att vi ska få mellan 18-25 g varmt
så vi håller tumen och tassen.
förlåt att jag låna din tråd lite ulrika 

#56 Helt ok, låna på du bara.
Åhh så underbart man blir ju inte alls sugen på en liten igen.
Kanske dumma frågor men hur lång tid tar det från parningen tills det har blivit nått ? (om de nu blivit de). Om det inte blev nått ska ni då ta samma hane igen ?
Hur många mån går dom ?
Har funderat på detta o tänkte jag skulle höra, vädligt inrtessant ju hehe, hoppas det var okej Ulrika.
Hur är det med henne idag ?
#59 42 dagar är de dräktiga och valparna kan variera från 1 till 15. 4-9 är väl kanske bland det vanligare.
De andra frågorna överlämnar jag till Ulrika =)
Du Ulrika, du kan inte trycka på snabbspolmningen på henner? Nyfien så jag spricker! Biler på magar vill vi öven se ju, mist en om dagen ;)
Paulina
#59, jaha tack, 42 dagar, hoppas hoppas hoppas vi får följa Nolita hela vägen, så roligt hihi.

Hon mår jättebra och alla svaren Aviendha skrev stämmer ju alldeles utmärkt. Den 15 juni är det beräknat ifall det blir (peppar, peppar, ta i trä osv) Så helt plötsligt tycker jag inte man behöver trycka på snabbspolningen alls. Det är bara två veckor kvar fr,o,m måndag.
Detta var Nolitas andra brunst för i år, så blev det ingenting nu så får man vackert vänta tills nästa år. Och i och med att jag åkte till Danmark så var det en del som skulle fixas innan så hon var chippad och fick sin rabiesvaccinering och pass. Rabiesvaccineringen räcker bara precis ett år så vill jag para henne nästa år och hon går i brunst sent så kan jag behöva ta om den sprutan isåfall.
Men det blir ett senare bekymmer isåfall, just nu håller jag tummarna så det gör ont för den här omgången. Dolf blev pappa till en kull till i Danmark igår, så han är ju helt klart fertil iallafall!
Just nu ser Nolita och resten av gänget fram emot träffen i Viskafors imorgon då de kan få vara ute hela dagen allihopa.
#62, okej då håller vi alla tummar o tassar att det verkligen händer nått. Beräknat den 15 juni hmhm så spännande. Men det blir ju jobbigt att vänta ett helt år om det ej blir nått nu hehe.
Finns det i så fall ingen annan angora hane som är närmare ? Eller De måste fortsätta vara Dolf ?
Så roligt att han blev pappa, kan man annars kolla det på nått sätt så både honan o hanen är fertila ? Förutom att de har fått barn.
Önskar jag kunde vara med på träffen o få träffa en del här, hoppas ni får fint väder.

Angora är såpass sällsynt fortfarande att de finns inte överallt. Sen är jag inte villig att ta första bästa hane heller. Jag valde mellan flera olika angoror. Men jag vill ha storlek, päls, kynne, livslängd, inga dubbla nosvingar m.m. m.m. Jag vill inte bara ha en illerhane vilken som helst, så min hona kan få valpar. Hade jag inte fått den hanen jag ville ha nu så hade jag inte varit intresserad utav någon kull alls i år.
Finns inget sätt att se ifall de är fertila eller inte (vad jag vet iallafall) utan det är parning som gäller.
#64, aha så intressant, Nä klart man inte vill ta första bästa, mycke som ska stämma in om man säger, trodde inte dom var så sällsynta, varför är dom det ?
Hade varit kul om man kunde avlat fram fler angora ju. Hur hittade du Dolf ?
Hoppas jag inte ställer för många frågor nu, är så fruktansvärt nyfiken 

Det är inte så många som avlar på angoror. Dels tycker en del helt enkelt inte om dem. Att de inte ser ut som riktiga illrar. De flesta angoror har dessutom dubbla nosvingar vilket många ser som "en defekt". Men på senare tid har folk försökt avla bort detta. Dolf har tex inte dubbla nosvingar.
Sen kan du bara avla på angora-hanar, inte angora-honor för de prodcerar inte mjölk och då klarar sig inte valparna. Vilket innebär att du måste para en angora med en korthårsbärare och då är ju inte alltid chansen så stor att du får angora.
Dolf hittade jag i och med att jag läser väldigt mycket på utländska forum och jag hittade denna tjejen Sussie där. Så vi pratade en del på pm och msn innan vi beslutade oss för att jag skulle åka ner. Fanns en annan hane som jag också hade kunnat tänkt mig att låna (från en annan ägare) men hon skulle ta valpar själv på honom så hon ville inte låna ut honom. Dessvärre gick hennes hona tom, så det blev inga valpar efter honom alls. Men han är då fortfarande intressant för mig i framtiden.
#66, okej, så det är så det ligger till. Fick man lärt sig nått nytt, Tycker angora illrar är nått speciellt men det är jag det, Skulle själv vilja ha en sån "sort" hehe.

Det finns många som älskar angoror. Själv är jag ju en av dem såklart. Och sen finns det andra som tycker de ser "fel" ut. Tur att man kan få välja själv vilken iller man vill skaffa.
#67, hmhm smaken är som baken och det är bra 

#45 Vilken go bebis mage, jag känner på mig att det är ett gäng där=)

Idag på illerträffen så kändes det valpar i Nolitas mage!! Och när jag fick lära mig hur jag skulle känna så kände jag själv några saker som definitivt inte var där för en vecka sedan.
Så antingen har hon svalt en del spolformade saker igår eller så är det faktiskt vappisar i magen på henne.
Mycket kan ju fortfarande hända men nu håller jag stenhårt tummarna….bara två veckor kvar lite drygt…WIIIIII!!!
Lalalala….Vad sa jag?
…men låt den jäkla bubbelplasten vara ifred Ulrika! Man kan faktiskt vara för överbeskyddande :P
Ulrika, hoppas hoppas hoppas, ska hålla alla tår o tassar… så spännande

Tja släkten är ju fertil så det vore väl tusan om inte hon också skulle lyckas

#72 Vad menar du? Jag lät ju faktiskt dig peta på henne utan att slå ner dig. Tycker jag var starkt av mig faktiskt….

Ulrika Det är så spännande jag dör! Nu håller vi tummarna att allt går bra!
Jag mailade ett par dagar sedan. Fick du den?

#76 Behöver alla tummar som finns! Men har inte fått något mail från dig. Skickar du till rätt adress? rikki44@hotmail.com

Men kan du inte förstå att Nolita tyckte det var kanon skönt att vara ute .
Och att alla gick för bi henne så hon fick massor v uppmärksamhet ju.
Att hon har vappisar i magen det är vi fult på det klara med att hn har.
Ska bli kanon skoj att få följa upp o se hur många det blir o vad det blir .

Så sant. Vi ska iallafall gå ut nu. Har legat i migrän pga det vackra vädret. Så surt att alltid bli dålig när det är varmt. Men nu är jag full av käcka mediciner så nu ska Nolita och jag gå ut i gröngräset där det blåser lite skönt. Tar ut henne själv först så får resten av gänget gå ut efter.

#78 Så tjock hon blivit! :D

#81 Nämen Mia, vad gör du härinne?

#82 Jag blev lite förtjust i illrar… 
Ibland är det jobbigt när dom inte förstår sitt eget bästa hehe.
Hur går det för tjejen? tycker de ska bli så spännande och se vad det blir :D Tycker att Dolf var riktigt fin!
#85, ja visst är han urläcker likaså Nolita hehe

Tack så mycket för komplimangen hälsar Nolita som går runt och speglar sig och frågar ifall hon ser tjock ut.
Och vad ska man svara på det mer än jajamensan!! Hon ser ut som en liten köttbulle och jagar all mat hon ser. Och även mat hon inte ser för hon hoppar in i kylskåpet så fort jag öppnar dörren. Det kanske bara är prinskorvar i magen och inga valpar.
Tror hon är orolig för att Dolf inte skulle tycka hon var lika snygg nu kanske…jag tycker hon är helt ljuvlig som vanligt såklart!
Jo jo visst är det valpar hon har i magen, hon måste ju fö dem oxå. Klart han tycker hon är lika bedårande nu, han önskar nog han kunde vara hos henne just nu hehe.

#88 Äsch, Dolf den Casanovan. Han har ju blivit pappa på annat håll under tiden. Har inte vågat berätta den nyheten för Nolita, är rädd att hon hoppar på första bästa tåg till Danmark och slår honom i huvudet med ett kycklingskrov!

#89 Hahahah :D hoppas hon inte kan med din dator och surfar in i denna tråd då! ;)
#88 Taskig du e hahaha klart du ska berätta, hon kanske blir jätteglad. Eller så kanske jag ska skvallra ??? hahahhaha

Tror inte hon blir så glad om hon får reda på att hennes karl varit otrogen. Visserligen innan han var med henne men detaljer…
Så det är dataförbud tills valparna föds, sen ska hon få läsa själv och då kan hon få hoppa på tåget och stämma Dolf för underhåll om inte annat.
Men nu kräver hon mat….igen. Ska prova att ge henne lite Lactol med vetegroddsolja och se vad hon gillar det.
#92 Ulrika, jag måste fråga dig, jag var till apoteket idag för att få tag på lactol, har för mig att du skrivit i ett annan tråd att man kunde köpa det på apoteket? Men de hade inte det, och inte heller att beställa in. Hade jag fel att det var där man kunde köpte det?
MVH

Lactol finns inte på apoteket. Beställ ifrån klarsferrets eller så tror jag ahms illertorg har fått in den nu om jag inte minns helt fel. Det som man kan få tag på på apoteket är väl kmr?
#94 jaha men då vet jag! måste ha missuppfattat när jag läste i den trodden om det. men då ska jag gå in och kika på klasferrets. Tack så mycket HannaM! =)

Nej, Lactol på Apotek har jag aldrig tipsat om. Jag köper från Klasferrets!
#96 nej men du pratade om Lactol så måste jag ha missuppfattat och trott att du menade på apoteket hahaha. Men då vet jag hahahaha 

Här hemma var Lactol det godaste i världen. Och det är snudd på att man får klättra upp på diskbänken med burken över huvudet för att inte bli överfallen av Nolita. Vilket matmonster hon har blivit!
Igår stal hon en bit broccoli som jag var på väg till kaninen med….men den åt hon faktiskt inte upp.
#98 hahah en liten broccolitjuv!
har precis varit in på klasferrets hemsida och beställt Lactol. Så jag får se vilken reaktion det blir här hemma :P hehehe. Förhoppningsvis blir man inte överfallen haha
( även om jag vill att det ska vara en hit!)
#92, hahahaha men han tänkte bara ifall att det inte blev nått från den ena så får vi testa med nästa i föebyggande syfte.
Vad är Lactol ? haha så kär hon är, Hon kanske har fått veta de på omvägar ändå eftersom hon börjar stjäla.

Tror att det kommer att göra succé både hos din tjej och hos valparna!

#100 Lactol är mjölkersättning (du kan läsa mer om det på www.klarsferrets.se)
Go gumman då, är matte dum och är snål med lacrolen? hon vill säkert ha den själv eftersom det är så gott ;)
Okej tack

Ooooohh!
Paulina
#105 har fått varorna idag, ska bli kul och testa sen. vilka fina bilder. en liten tjockis :P

Hon bara äter och sover, äter och sover just nu. Ska till slaktaren imorgon och plocka på mig lite godsaker till tjockisen.
#107 Oj, vad snabbt det gick. Beställde du en burk för att testa eller köpte du mera?
Bra hon äter, kanske mindre tråkigt att hon sover hela tiden. Kan du känna nått än ? hehe

Hon behöver väl samla krafter inför kommande händelse. Jag har inte försökt känna på hennes mage något mer, jag ser ju att den blir större och större. Vill inte väcka någon valpis i onödan.
#110 hehehe 
#108 jag köpte mera faktiskt, men eftersom de ska på semester, så kunde jag maila "kvittot" som jag fick från banken, så skulle de skicka sakerna direkt. Så det gick super fort. För annars hade jag fått vänta tills de kom tillbaka ifrån semestern. Så det tyckte jag var jätte snällt av dem, att vi kunde göra så. Så de skickade när de såg kvittot i stället för att vänta och se betalningen på deras konto.

När är valparna beräknade Ulrika? Spännande att se resultatet sen =)

Den 15 el 16 juni beroende på vilken dag parningen tog.
De fick ett dygn på sig.

Men gud va otålig jag börjar bli, vill se angora vappisar 

men aaaaaaaaaaaaaa ULRIKA !!! 
Åh, maaagbilder. Ser inte bättre ut än att hon kommer behöva ett mjölkorgan hon heller senare :P
Paulina
Hur mår hon annars idag ??

Idag skrämde hon mig rejält faktiskt. Hon åt och sen började hon kräkas något enormt. Kaskadspya rakt fram och hon ålade runt på golvet som om det kliade i halsen. Vet inte riktigt vad hon gjode, men jag trodde hon skulle kräkas upp valparna.
Eller kanske inte, men det var en kraftig kräkning. Sen drack hon lite vatten och travade raskt iväg för att käka vidare. Vet verkligen inte vad som hände men som hönsmamma fick jag hjärtat i halsgropen.
#120 Skulle vara spännande att veta hur många det är? 3 stora eller 73 små kanske?
#122, men usch då stackarn, kan säkert bara ha satt i halsen men förstår att du blev vettskrämd, vem hade inte blivit de, hon repa sig fort i alla fall o de var ju tur de.
Hmhm vi hoppas på 73 små va ?? hehe
#122 Oj, läskigt. Stora eller små? Massor :P Men jag kan höra på närmsta bondgård efter ett mjölkorgan som sagt (sugsugapparat för spenar för er som inte vet vad det är ;)
Paulina
oj förstod att det där var skrämmande! hur är det med henne nu då? hoppas allt är bra!

#124 Är det inte meningen att vappisarna ska ta hand om det?
Allt blev bra direkt efter men jag har gått som en hök och vakat över henne och för en stund sen vaknade hon från sin tupplur. Och sprang direkt ut till köttet och började smaska igen. Så hon är helt klart som vanligt igen.
Men det är en märklig upplevelse att efter så många år som djurägare att vara så på helspänn som jag är nu. Vid minsta hostning flyger jag flera meter och så fort hon vaknar är jag där och kollar hur hon mår.
Tur att hon är en sån himla mamma-gris från början. Hade jag hållt på så med någon av mina andra så hade de flyttat hemifrån för länge sen.

#127, oj vad stor hon blivit hehe, undrar hhur många där e ??? så söt sååååååååååååå..
Du.. Endera har du fotoshoppat bilden, eller så har du matat henne med basketbollar!
Paulina

Nope, äger ingen photoshop ju.
Ska hon fortsätta växa i den här takten är jag rädd att hon exploderar inom en vecka ju.
#130, hahahaha, tror det är 27 små söta där inne.
#130 Jag delar farhågan. Ta på rygbyutrustningen och beväpna dig med håv utifall ;)
Paulina

Håven finns redan framme. Jag har ju en Molly liksom. Imorgon ska det snickras valphage och se vad Nolita gillar det.

Lilla tösen med stooora magen! 
Paulina

Naw vilken underbar mage, kan du gosa lite extra åt mig?;) Jag hittar inte din mailadress i min inkorg, skulle du kunna maila mig?

Nolita är värkligen söt i sin stora mage.
ÅÅÅÅ vad jag längtar tills hon ploppar ut dom även om det är ett helt fotbols lag eller två .

Att en bäbismage kan vara så sööt =)
Hoppas det blir många fina och friska valpisar =)
nolita börjar bli riktigt stor. Vilken dag är det dags?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Men nOlita då!! Vilken mage!!!
Ska komma och klämma på dig på måndag, alternativt sniffa bebisar om de har behagat infinna sig tills dess!

Tack allihopa! Det är dags på mån el tis beroende på vilken dag parningen tog. Eller så luras hon bara….tar inte ut någonting i förskott här. Så många som gått tomma i år tycker jag.
Men det är någonting som sparkar på mig iallafall, om det så är Nolitas löss eller så är det nåt….
#144, Molitas löss hahaha tror dock inte de sparkar på de viset 

#144 hihi ja då måste Nolita ha ganska stora löss i magen.
men jag tror defenetift att det är små 4 bena små goda vänner i Nolitas mage.

Hur många ben har löss då?
Satt en stund i min ihopsnickrade valphage igår. Inga problem. Så länge mitt knä eller hennes älskade vinröda "igloo" finns så struntar hon in var hon sover.
Hade byggt en kanonhage..tyckte jag..och skutt….så satt Molly i hagen. Byggde om den lite annorlunda…och skutt..så satt Molly i hagen. Sen byggde jag en fästning, ett fort och nu sitter ingen Molly i hagen längre.
Slutade med att jag fick bygga den riktig hög samt skruva fast den i väggen med vinkeljärn!!
Du kansk bör tillägga en vallgrav för säkerhetens skull runt din lilla fästning. Det finns ju lumpgener i Molly med ;) Annars så är Molly mer än varmt välkommen till Skara. Fågelsång, grävlåda, promenader, massor med mat, tonvis med bus och gos och en stänigt närvarande matte finnes 
Paulina

#148 Molly o Ludde är ju helsyskon och det märks. Alla saker som Ludde kan, kan också Molly. Det ligger tydligen i generna.
Men inte försöka locka till dig henne nu, skulle aldrig klara mig en dag utan min lilla klätterapa ju!
#149 Kan du klandra mig? :P Har nog aldrig fallit så för en illers personlighet som jag gjorde för henne. Men du, vi kan väl klona henne? Snääälla!
Paulina

Det kanske blir någon halv-Molly i Nolitas kull? De är ju ändå halvsyskon.
Blir väl kanske ingen silvertomte dock, ha,ha.
Annars får du komma och gosa med Molly när du vill. Fast du har ju närmare till Ludde förstås.
#151 Ska erkänna att jag är riktigt svag för snygga silvertomtar, men det var inte det som gjorde att jag föll faktiskt, det vara bara bonus ;) Tja, Ludde är helgo, men Molly.. *dreggel* Finns det en "Molly" i kullen då vet jag inte vart jag tar vägen. Annars kommer jag gärna på Mollygos! De andra slipper tyvärr inte undan de heller ;)
Paulina

Du är alltid välkommen hem till mig!
Men jag då?? har funderingar på att byta en lump mot en mollytjej!

Hmmm….med byta Lump menar du då…lämna honom här? Har jag sagt att jag har flyttat? Vittneskydd? Okänd adress?
#155 det löser sig nog hälsar lump! Han hittar dig ändå.. oroa dig inte!

Oh no!
(Springer genast och gömmer mig i valphagen hos Nolita, under täcket) Nepp, inga valpisar där.

Jag skickar alinda med lump så kan dom leta ihop.. moahaha
Tala inte illa om lumparna har ju världens bästa lump junior här :D

ja lump gener har man vart med om hihihi vet när ludde var hemma hos mig, haha vi trode vi hadde säkrat allt med tak m.m men men ludde lump tog sig ut ändå han bara skratta åt oss 2 benta som försökte för brinade livet att säkra för dom andra.

Efter en 11 timmar lång förlossning från första valpen till den sista är nog Nolita färdig nu.
Denna förlossning krävde matte-assistans vid varenda valp och det var stundtals ganska tufft både för Nolita och mig.
Hade hon fött när jag sov kan jag med säkerhet säga att ingen valp hade överlevt. Nu förlorade vi 2 st. men 8 valpar ligger iallafall just nu och sover med sin mamma.
Återkommer imorgon med ny, fräsch tråd och berättar lite mer ingående hur allting gick.

STORT GRATTIS TILL DOM SMÅ.
VILKEN TUR ATT DU VAR MED OCH ATT DET GICK BRA.
#161, grattis till de 8 valparna o som föregående talare skrev, det var tur du var där.
Får gratulera mamma nolita och matte till så många överlevande valpar.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Grattis till er båda två och berömmer er för ert hårda jobb! :D
Ska bli spännande få se de små liven! :)

GRATTIS!!! Grattis till valparna!
säger som ovan att det va tur du var vaken så dom flesta valpar överlevde. Varför gick inte valpningen som planerat? var hon för trött så hon behövde hjälp eller var det något annat som spelade in?*nyfiken*
Ser iaf fram emot att följa dessa duntussar=) Även spännande att få se kön och färger
Stort grattis Nolita och Ulrika! Beklagar de två, men sådant händer ju tyvärr. Men 8 stycken är inte illa!
Paulina
Wow, grattis!! :)
Bröderna bus hälsar till moster och sina kusiner!
(hoppas det blev rätt nu ;)
grattis än en gång till er båda…
jisses vilken hjärtsnurp jag hade igår!! Och då kan jag bara tänka mig hur det var för er!
grattis till valpisarna! :)
Va kul att få höra att valpningen gick bra. Grattis till alla valpar.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Grattis, Grattis! :o))

Stort grattis till er båda =)
Hoppas på att få se bilder snart hehe =)

Grattis till Ulrika och den vackra nyblivna mamman :) . Kommer gärna på studiebesök om ett par veckor :)
Be a rainbow in someones cloud

Ett stort Grattis från oss alla här nere i Frankrike.
Grattis ;D
Grattis till mamma och mormor!
Sara

Nar far vi se bilder da? 
// Amanda
Grattis till åtta små "tvillingar"!!! Du vet väl om att dom som är födda i tvillingarnas tecken är envisa som f..n va??!! Jag vet, är en själv (13/6).. moahahaha…
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

grattis till en massa barnbarn!
grattis nolita til en massa egna barn!
och grattis i efterskott KerstinL!

grattiiis :D dom blev säker jätte söta!
ska du sälja valparna sen`? :) skulle vara intresserad, men grattis åter igen!

#182 Om du läser tråden som är i länken på sista inlägget så ser du att det inte finns några valpar kvar, alla dog.
#82 oerhört trist att du inte kan läsa hela tråden. Din kommentar här blir därför väldigt smaklöst i det här inlägget.
# 184 Men hon läste ju faktiskt hela tråden, hon klickade bara inte på länken.
# 183 Jag kan låsa tråden om du vill?
Sara

#185 Ja, du kan låsa den. Den är ju inte direkt aktuell längre. Fast Nolita var bedårande som tjockis iallafall.
Ja, det var hon.
Sara