Colorful Storms dryga 7 veckor
I måndags blev mina små pärlor 7 veckor gamla… och de blir bara ljuvligare och ljuvligare!
Jag tar flera gånger fel på dem och Adria då både hanar och honor har större huvud än henne… helt sanslöst!
De busar och skuttar runt för jämnan och är underbart goa och sociala. Amor har blivit lekfarbror här hemma.. de första gångerna skulle han självklart försöka para sig med dem, men nu leker han med dem och beteer sig som en riktig hönsmamma. Helt underbart att se!
Nu är det iaf bestämt vem utav barnen som ska till Ungern, och det blir lille Amaranth Blizzard som får åka tillbaka till sina rötter, vem som ska var är inte riktigt klart ännu för de andra. De är ju i stort sett identiska, så jag avundas inte mina valpköpare… sitter själv i samma huvudbryderi om vilken som ska få stanna här :) För övrigt finns det fortfarande 2 töser i kullen som söker rätt hem.
Igår var vi ute och lekte med vattenspridaren.. och självklart fotade jag dem först efter att både de , kameran och jag blivit vattendränkta… så bildkvaliteen är därefter :s
Alizarin… fortfarande läskigt lik sin mor.. men större..
Lilla Cherry igen… som inte längre är fullt så lik syster Sienna..
Lava igen… det är något speciellt med den här tösen… bortsett från att hon är kullens olycksfågel, är hon även den mest sociala… vart jag än vänder mig finns alltid Lava där…
hon är alltid framme och busar, klättrar eller myser… och sätter jag ner henne i andra änden av hagen, är hon framme hos mig på 2 röda igen…
Den här grabben kommer att få en kroppsbyggnad precis som sin far… de har exakt samma huvud redan!
man kan faktiskt äta stenar.. om man är en superiller!!
Två Ungerska pojkar… Amor och Amaranth… språkkursen har börjat!
Ska bli underbart kul att få träffa dom små knottarna live ikväll! Dom har ju växt MASSOR sedan ja såg dom senast!! :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
små och små :P Har inte vägt dem på en dryg vecka… så de vuxit ur vågen och silvertapen är slut…. tänkte att jag kunde få lite assistans ikväll :P Vågar nästan lova att de snart är över lurvets storlek vid leverans :P
stackars valpköpare… de får hyra lyftkran när de ska hämtas!
#24 Oolala de va de värstaste, ja lurvet vägde ju iaf över kilot när ja fick honom. Tur Fiona inte är med och ser dessa valparna hon tyckte de va nått fel redan när hon såg lurv vaddå valp han var ju stor som en björn redan från start!! Hon som hade sett fram emot en lite liten liten kompis att leka med och knyta rosetter i pälsen på!
Självklart assisterar jag för övrigt vid invägning ikväll.. Du har 8a valpar jag 10 fingrar så de bör räcka så vi hinner väga alla om dom tuggar sönder ett finger åt gången vill säga :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#25 stackars nona då… hon hade nog uppskattat en daisy mer… masssssa lurv att knyta rosedetter i :P
Hmm.. tror du vi klarar oss med 10? Fast egentligen.. biter gör de tyvärr inte särskilt mycket av… vi måste nog hitta något annat sätta att distrahera dem….
GNÖÖK!
Paulina

#4 Min min min min min min min…
finns det några valpar kvar som är otingade?
Hör av dig !
Kraaam :D