OT - Har ni sett Da Vinci Koden???
Tänkte höra om någon av er har sett filmen???
Boken har jag så att jag kan läsa den, men hur är det med filmen??
Vad ska man börja med? Boken eller Filmen??
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag brukar rekomendera att man börjar med filmen annars brukar man bli så besviken på den sedan då mycket utelämnas.
Men jag har inte sett filmen jag heller :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag har sett filmen å läst boken….tycker boken e mycket bättre….därför tror jag att de kan vara bäst att börja med filmen
Va bra, då börjar jag i rätt ände. =) Har nämligen hyrt filmen för och se den ikväll. Den och Superman Returns.

haha, jag har sett Gustaf två nu.
Den bara måste ni se. hihi
Där är det en iller med, och den är med mycket. Både full och nykter faktiskt. hihi
Audiatur et altera pars
Jaså så Gustaf 2 rekommenderar du åsa. =))) Fast visst kommer jag och se den, har ju sett ettan. =)

Japp vill man se en iller på pickalurven så rekomenderar jag den. ;-)
Audiatur et altera pars

jag instämmer med sarae jag har läst boken först och sedan såg jag filmen. men tyckte att filmen va kass det var bättre att läsa boken
ok, då skadar det inte att jag nu har sett filmen, så nu kommer ja och älska boken. =)))

jap det gör jag i alla fall har hela serien .
man kan fastna ordnetligt i bökerna och klockan den går o går alldeles för fort så man glömer både tid o rum

Börja med filmen, en polare till oss hade läst boken och han blev lite besviken på filmen för den hade inte allt. Så det är det väl bättre idé att först se filmen och sedan bli överaskad av boken!? ;)
Jag tycker nog tvärtom. jag tycker alltid man ska läsa boken först! Jag har hittills ändå aldrig sett en film som levt upp till boken så jag njuter hellre av en bra bok först o kanske ser filmen sen
Yes nu är filmen sedd, har böckerna som jag lånat av AC som jag kan läsa nu när det blir jul och man får lite ledigt. =) Eller jag kommer nog inte få så mycket ledig tid då vi åker ner där vi bodde förut. Då ska man ju hälsa på alla man känner. =)

ner? hur långt e ner……

#12 haha det gick fort..men iofs så hade du ju skrivit tråden kl: 16 ;P
Ja, inte så långt ner som du bor. =))
Men Småland och Gnosjö bodde jag in förut. Inte den bästa hålan, men det fanns ju gott om jobb när ja bodde där. hihi. För våran del är det 35 mil ner. =)
#14: Jag såg filmen precis efter att jag startade tråden. =)))
vad tyckste du då madde? visst var den braa? :P
Jo den var bra, fast man var verkligen tvungen och hänga med hela tiden.

Jag läste boken innan jag såg filmen men tyckte ändå att de hade lyckats ganska bra med filmatiseringen. (Förväntade mig det värsta) Böcker blir ju nästan alltid bättre eftersom ens egen fantasi spelar in och förstärker allting.
Var dock livrädd för albinonon! Han var nästan värre än i boken 
Jaså var han albino. Se där vad jag inte hängde med på den fronten.

hmm kan säga såhär, efter att ha läst båda böckerna tittade jag på filmen och blev ordentligt besviken..filme o boken är inte samma innehåll och skådespelarna är helt fel…men jag älskar böckerna! =)