Nominera djurens hjälte
Nu kan du nominera Djurens Hjälte på Agrias Hemsida; www.agria.se src="http://hittekatter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> Stipendiet är på kr 25.000:-
Så här skriver Agria bland annat om priset och nomineringen:
Vanliga frågor och svar
Djurens hjälte är en utmärkelse som ska lyfta fram goda förebilder och ge eldsjälar större möjligheter att fortsätta sitt arbete. Här kommer svaren på de vanligaste frågorna.
Kan jag nominera någon som inte bor i Sverige?
Svar: Ja, det kan du. Priset är delvis till för att lyfta fram goda förebilder och det spelar inte någon roll var den personen är bosatt eller verkar.
Kan jag nominera en hel organisation?
Svar: Nej, det kan du inte. Däremot kan du nominera en person i en ideell organisation.
Kan jag nominera någon som hjälper vilda djur?
Svar: Nej, det här priset är till för de djur som vi en gång gjort tama och som vi därför har vi extra ansvar för. Det finns inga andra utmärkelser av detta slag kring tamdjur.
Varför ska jag fylla i min anmälan noggrant?
Svar: Är du tydlig och detaljerad när du nominerar har juryn lättare att avgöra om den som nominerats är en värdig kandidat. Kan du dessutom verifiera dina uppgifter genom att lämna referenser är det ännu bättre.
Vilka sitter i juryn?
Juryn består av representanter från olika djurägarorganisa-tioner som till exempel Ridsportförbundet, Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Travhästen, Lantbrukarnas Riksförbund, Kennelklubben, Galoppförbundet, Svenska Jägareförbundet, Svenska Hästavelsförbundet och Agria Djurförsäkring. Juryns beslut kan inte överklagas.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaochlucifer är ju värd detta, med tanke på thea och nova! Håller ni inte med? =)
Jo det kan jag helt klart hålla med om. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag tänkte precis skriva det, Ceciliaochlucifer är klart värd detta!

Jag håller starkt med om den nomineringen.
Audiatur et altera pars
jag med! Men joggaren som hittade dem är också värd en eloge, men cecilia har gjort en jätteinsats!b Hoppas det går bra med tuva o woodoo imorgon!!

Jadå, håller med Robin att joggaren gjorde en stor insats som inte ens var illermänniska men tog hand om dem och han såg j till att de fick komma till Cecilia faktiskt genom att be om hjälp.
Så stor eloge till honom också.
Håller tummarna för att det går bra mellan illrarna i morgon.
Audiatur et altera pars
jag tycker sarae som sköter omplaceringarna :)
Tänkte att det kan vara bra och putta upp den här tråden.
Gick nämligen in på agria för och leta reda på var man anmäler och så. Men jag hittar inte det.
Finns det någon annan som har varit in och tittat???

Får jag nu säga att "joggaren" absolut inte ska ha någon nominering ! !
Där håller jag verkligen med dig Nettan om att han inte ska ha någon nominering.
puttar upp den här och hoppas åsa kan hjälpa mig med svaret.
ja som tur var fick han nog inte heller ngn nominering… ;)

Jag tror inte någon har nominerat honom faktiskt. Tack och lov. ;-)
Audiatur et altera pars