Min hona berhöver ett nytt hem
Lilla Stjärna på ett år behöver ett nytt hem. En underbar viltfärgad illertjej. Har aldrig bitit någon är hur snäll som helst, både mot barn och vuxna.
Är väldigt mån om att hon får det bra, gärna med en iller kompis.
Har ingen sjukdomshistorik på hennes föräldrar.
Vi i familjen tycker det är väldigt jobbigt att vi inte kan ha henne kvar.
Så finns det någon som är intresserad?
Mvh Jessica
Är hon steriliserad ?
Vart bor ni ?
Är hon duktig i lådan ?

hon bor i norrköping
#2, jaha är hon steriliserad och hur är hennes renlighet ?

Att fråga om en iller är rumsren eller inte är egentligen onödigt. En iller kan vara jätterumsren i ena hemmet för att aldrig gå på lådan i det nya. Eller tvärtom med för den delen.
Stjärna har precis fått en P-spruta för att gå ur sitt löp. Meningen var att vi skulle ha valpar på henne. Men efter hon har gått ur löpet är det meningen istället att hon ska steriliceras.
Enligt veterinären verkar hon vara bra för avel, med tanke på hennes underbara lynne o storlek, det som skulle tala emot enligt mig själv är sjukdomshistorik bakåt i iller-släkten, som vi inte vet. Men eftersom vi inte kan ha henne kvar så steriliserar vi henne när hon gått ur löpet.
Stjärna är inte jätte duktig på att gå på lådan utan går hellre på tidning. Hade tänkt att köra lådträning på semestern då man är hemma mycket o kan passa på henne ordentligt.
Jag hoppas verkligen på att hitta ett riktigt bra hem åt henne, gärna med en ille kompis.
#4 jaha ursäkta mig då.

#6 Det var absolut inte menat som nåt illa åt dig.
Bara ett tips att absolut inte tacka nej till en iller som är dålig på lådan. Den kan bli jättebra när den flyttar.
Eller tacka ja för att den är rumsren, den kanske aldrig prickar lådan igen.
#7, du tyckte det var en onödig fråga men det tycker inte jag.
Om hon inte är rumsren så är det kanske svårare att placera om med tanke på vilket jobb det då kan vara men är hon rumsren så bör det gå bra även i sitt nya hem, visst kommer hon markera men det är bara i början ju. Förstår att det är en omställning för henne att flytta men är hon rumsren sen tidigare brukar det ej bli problem sen om hon lärt sig det från början.
I vilket fall tycker jag det är värt att veta vilket.

Ännu en gång ingenting illa menat åt dig.
Men efter att ha haft iller i åtskilliga år, varit akuthem åt otaliga, omplaceringshem åt en del så har jag en hel del erfarenhet av båda delarna. Ingenting är svart och vitt.
Och garanterar man att en iller är rumsren är det som bäddat för en ny omplacering senare när nya ägaren inser att så inte är fallet. År efter år ser man samma sak. Tycker då att det är värt att påpeka för att förhindra att ännu en iller hamnar i omplaceringskarusellen.
Det tycker jag är onödigt. För illrarnas skull.
Håller helt med #4# där. Det kan jag bara se på mina valpar som jag säljer, dom är 100 på toan här hemma. Men jag har ofta hört att dom efter ett tag i nya hemmet börjar sätta sig utanför toalådan. Så även den nya köparen av mina valpar får reda på detta, och dom måste fortsätta träningen när dom kommer hem med sin/a valp/ar.
så klart måste man träna dem även i nya hemmet men är dom duktiga sen innan är det ju lättare att dom blir de även där men är dom inte det så är det ju svårare att få dem rumsrena.
Det är oxå en annan sak när dom är valpar enligt mig men ts hona var ett år.
Alla har inte samma erfarenheter men detta är min men glöm att jag frågade ts.
Jag har flyttat en del med mina illrar, som överlag är rätt duktiga på lådan och det skiljer sig mellan olika platser med, iaf på mina två, för träningen har vart densamma. Här i Skara är de duktiga, men i förra lägenheten killen hade var det katastrof. Hos pappa är de urduktiga, men de vara bara halvhjärtade på lådan i Östersund och i en av de andra lägenheterna så var de totalt hopplösa.
Var ju illervakt dryga veckan dessutom, och alla var några år i det gänget. Några är inte överdrivet bra hemma hos sig, men i slutet var de i rpincip lika duktiga som mina. Jag har även haft en iller som inte alls blev lådren, och han tränades med samma metod som mina andra, som precis som Ulrika sade så är det varken svart eller vitt.
Paulina

Hejsan,
Har hon hittat ett nytt hem än?
Jag tror vi har hittat ett hem till stjärna.:)
En tjej som verkar riktigt bra..:)
Håper det ordner seg for frøkna.
hoppas det går bra för stjärna =)

Hoppas det går bra för henne och att hon får ett bra hem, annars

Datorn bråkade texten skulle fortsätta med: annars så finns jag här.=)
Hoppas hon får det super…

Stjärna bor väl numera hos Tina-A. Finns en tråd som heter Stjärna iallafall av henne.
#20, jaha e de inte ts iller då ? Eller har Stjärna flyttat till Tina-A efter ts starta sin tråd ?

Tråden startades för en månad sen, Tina-A fick hem henne nyss.
#22, de var ju bra att Stjärna fick ett hem, då var de avklarat hehe. kanske skulle låsa tråden då …