Hur många har ni?
Tänkte bara fråga hur många katt/iller lådor ni och hur stor yta får er/era illrar röra sig på?
Mvh Peter Andersson

Här har vi sju inomhus och där är väl ytan dom får gå på kanske.. 50 kvadrat eller något åt det hållet. En ute på balkongen. Dom använder inte direkt alla sju flitigt, viss afinns det bara någon bajs i efter en vecka men skulle jag ta bort nån låda skulle dom bara för att jävlas sätta sig där ändå=)
8 lådor inne och en på balkongen på 60kvm ungefär och 5 illrar.
De som i princip alltid bajsar utanför är 2 av brudarna. Funny kan jag förstå eftersom hon är sjuk men Amy, den latmasken, borde fixa lådorna och det gör hon ibland så jag vet att hon kan.
Melker har faktiskt bajsat utanför ett par gånger varje dag nu när det varit så varmt. Funderar över om han inte mår så bra av värmen.
Sara
Bor på 67 kvm 3 rum o kök , han får inte vara i badrummet utan min tillsyn sovrummet är han ibland, han tycker det är roligare att utforska rummet när jag skiftar med att ha öppet/stängt.
Har 2 toalådor o han är extremt duktig,

Tillägg till #1, det är fem illrar också=)

för få…

Jag har två på två rum och kök (hela lägenheten är på 67 kvm, men badrum är under uppsikt och sovrum iller/kattfritt då det är ostädat till max eftersom jag håller på och rensar lite så då har det blivit allt hamnat där) men där har jag två lådor, en i hennes sovbur och sen en kattlåda (till katterna men som även hon går in i) i köket, men tyvärr hade jag behövt en vid sovrumsdörren, men det blir dumt placerat där då hon gärna går dit och sättaer sej. Men annars funkar det jätte bra (förutom när hon är extremt busig för då blir det lite överallt.
Jag har cirka 58 kvm och då får illrarna tillgång till köket och kontoret. På den ytan finns det fyra på kontoret och fyra i köket. Och jag kan garantera att det kommer utanför iallafall
. Sedan har dom en stor utebur och där finns det tre lådor.
För tillfället är dom 10 stycken illrar, tre egna och sju på semesterhem.
#5 Jag håller med, alldeles för få egna…….
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Vi har 3 illerbrudar som går lösa på 80kvm - 3-4kvm som är badrummet som de bara får vara i när vi också är där. Vi har 5 lådor på 3 rum och de har satt sig utanför 2 ggr på 1 månad nu så dom har vart överdrivet duktiga. Vi hade två akuthems illrar här för ett tag sedan och då vare 5 :P
En iller tjej på 35kvm med 3 toalådor
3 lådor på ca 30kvm!
Vi har en iller som har tillgång till hela lägenheten, en tvåa på 60 kvm (utom badrummet, och totalt 5 lådor utspridda i lägenheten.
Det fungerar rätt bra förutom protestbajs/kiss lite då och då.
en 1:a på ca 40 kvm, han har storarum/sovrum, kök och balkong att röra sig på, hall och badrum endast under uppsikt. Ganesha har två lådor här, men han använder nästan bara den ena, har en lika dan låda på balkongen,fast som badkar. Som #11# skriver, prostest kiss/bajs händer ju ibland, eller om han inte hinner.
7 lådor totalt. Huset är på 130kvm men det är bara ca 95kvm som Bogey får husera fritt på.
2 i tvättstugan där han har sitt bo och får stanna på natten. Missar dem ändå när man är själv och får göra som man vill.
1 i köket, hallen, vardagsrummet, allrummet och dotterns rum. Dock är det några lådor som nästan aldrig används utan står där för säkerhets skull..
vi har 4st lådor här hemma. och de rör sig fritt.
4 lådor på 45kvm. En i varje "rum".
Paulina
6 lådor i en 2 våningslägenhet som jag inte har den blekaste om hur stor den är.. Ganska stort iaf! har en i varje rum och 2 i ett rum.
Sajtvärd på Iller.ifokus
3 lådor för 4 illrar som får röra sig fritt på 59 kvm utom toan.
I vårt (mitt och Majas) sovrum på 12-13 kvm finns det två lådor, och när hon är med i vardagsrum/kök på 33 kvm brukar jag sätta ut 1½ låda (den halva är en liten transportburstoa).
_No way! Yes way!

Mina illrar har kök, vardagsrum och hall att springa på och jag har fyra lådor men av någon konstig anledning så använder de bara tre.

ur illrarnas synpunkt: för få lådor, för det finns fortfarande golvutrymme man kan bajsa på.
ur min synpunkt: för många lådor, då jag snubblar över dom här och var, och dom används ändå inte. samtidigt som det är för få lådor, eftersom det är så otroligt mycket skit på golvet.
illrarna bor i köket, ca 2x8m. de får vistas i resten av lägenheten när vi är hemma och inte har olämpliga saker igång på golvet, med olämpliga saker syftar jag mest på t.ex. terrariebygge med silikon och liknande.
just nu är det 5 lådor i köket, och ingen i resten av lägenheten, då dom inte används ändå. oftast så springer dom ut i köket för att gå på låda, eller sätter sej på mattorna.
en på 32kvm